א' עד ת': עידן תלם יחוקק חוק בכנסת?. אסף חן

א' עד ת': עידן תלם יחוקק חוק בכנסת?

היוטיובר האהוב, עידן תלם (אינדה גיים) הגיע ל-א' עד ת' ושיתף בשינוי שהרים גבה אצל כולם, על הרצון להגיע לפסטיגל וגם: האם הוא בדרך לכנסת כמו אמא שלו?

את עידן תלם (או 'אינדה גיים', תלוי איך תעדיפו), אין צורך להציג, כיוון שמדובר ביוטיובר המוביל בישראל עם כמות סאבים שכל יוצר תוכן רק יכול לחלום עליה. תלם, 22, החל את דרכו כגיימר ומאז התפתח לעוד תחומים ברשת שחיזקו את מעמדו ויצרו סביבו קהל נאמן. היוטיובר האהוב הגיע להתארח בעונה החדשה של א' עד ת' (מדי יום שני בפרוגי ובערוץ Zoom), לסובב את הגלגל ולענות על השאלות שכולכם רציתם לדעת עליו - כדי שנכיר אותו קצת יותר מקרוב.

 

>> הלבשת מגיש: One Project

התחלת יותר הארדקור בגיימינג בהתחלה שלך, ועם הזמן, גם התחלת להתעסק ביוטיוב בצורה יותר יוטיובית שלו, גם בנושאים שהם יותר בידוריים, ולאו בהכרח שקשורים לתחום המשחקים. היו כאלו שזלזלו בך בגלל המהלך הזה?

"זה היה תהליך יותר מסובך מזה, כי אני התחלתי מה'קלאש רויאל'", משתף תלם, "אחרי בערך שנה שהתחלתי למצות, אז אמרתי, 'טוב, אני חייב לעשות משהו אחר', ועשיתי משהו אחר. אמרו לי ישר בכל התגובות, 'מה אתה עושה? מי אתה חושב שאתה? אתה אינדה קלאש, תחזור לקלאש רויאל, תישאר בקלאש רויאל', ואמרתי 'לא'. בכל זאת, שנה, כל הזמן אותם תכנים, ואז איכשהו, הצלחתי לצאת מזה, ופתאום, אתה משנה גם שם. הפכתי את זה ל'אינדה גיים', וגם את זה היה קשה לאכול בהתחלה. כשאתה גדל כיוצר, וזו בעצם איזושהי נישה בסופו של יום, הבנתי שאני צריך לפתוח את זה לקהל יותר רחב. בהתחלה, ספציפית את הגיימינג עשיתי יותר פתוח ויותר כייפי יותר בידורי, ואז כבר הלכתי רחוק יותר, שכשרצו להכיר אותי, התחלתי לעשות שאלות-תשובות, ווולוגים עם המשפחה וזה הצליח והתפתח עוד. היום, אני כבר עושה הכול".

© פרוגי

ועדיין מגדירים אותך תחת ז'אנר מסויים.

"מאוד מתייגים אותי כגיימר. זה קצת מבאס אותי אבל אי אפשר לשפוט, אני גם קורא לעצמי 'אינדה גיים'. אז אני לא יכול לשפוט אותם. אני כן רוצה, לאט לאט, לצאת מההגדרה של 'הוא גיימר נקודה', אלא 'הוא יוטיובר, משפיען, מנחה וגיימר'. זה לא יהיה קל לעשות את זה, אבל אני חושב שאני בדרך. הסיבה שאני רוצה לעשות את זה היא פשוט כי גם, קודם כול, התבגרתי קצת, אני כבר בן, עוד מעט, 23, ואני גיימר מגיל תשע... אני כבר פחות טיפה בווייב של ה'משחק כל היום', כי אני עובד ובונה לעצמי קריירה".

אבל זה עדיין חלק ממך?

"אני מאוד אוהב גיימינג ואני תמיד אוהב. לא משנה באיזה גיל אני אהיה, אני אשחק ואני אמצא מה לשחק, גם היום".

 

אימא שלך היא חברת הכנסת, לימור מגן-תלם, מטעם "ישראל ביתנו". איך זה להיות בן של ח"כית?

"'אימא, איפה את?', זה מה שאני יכול להגיד. היא עובדת נורא קשה, היא מפתחת את עצמה ומגשימה את עצמה ברמה מדהימה. היא הייתה שנים רבות עורכת דין של עירייה, היא הייתה גם מהצעירות כשהיא התחילה בארץ, והיא הייתה בזה בקביעות והוכיחה את עצמה, ואז פתאום באה ההזדמנות הזאתי והיא עפה עליה. היא עושה המון. רואים את זה גם ברשת, בידיעות בכל מקום, בכל התחומים, אם זה על הפוטושופ שעושים ברשת ולא מעדכנים, ובאמת הפרעות אכילה שזה נורא ידוע. ושזה נושא, אגב, שקרוב לה באופן אישי כי היא הייתה מלכת יופי… אני גאה בה ברמות. היא ליוותה אותי עד לאותה הנקודה ביוטיוב בהכול, ועכשיו, היא לא יכולה, אז זה מבאס אותי נורא. הכנסת גנבה לי אותה אבל זה בסדר".

© צילום פרטי, באדיבות יחסי ציבור

אתה מנסה בעצמך להביא לה נושאים שלדעתך צריכים להביא לכנסת, בין אם זה בפן של הנוער? בסופו של דבר, אתה מתקשר עם הקהל הזה ביום-יום.

"היה דיבור על לחשוב על משהו בתחום הגיימינג, כאילו ההתמכרויות והכול. הסתבכנו להביא את זה לידי חוק, כי אי אפשר לתת חוק של הגבלת שעות וכו', אני גם לא חושב שזה ישים. אז עוד חושבים. יש על זה ישיבות קריאייטיב מדי פעם, אבל מה שבעיקר אני עוזר לה, זה במדיה החברתית, כי פתאום יש לה אינסטגרם, פתאום יש לה טיקטוק, עשינו טיקטוקים ביחד.. אני מנסה לעזור בזה, ובתקווה, אולי יהיה בסוף חוק שקשור לגיימינג, לטובת גיימינג אבל, כן?

יש מצב שאתה תיכנס לכנסת מתישהו?

"לא נראה לי".

בגלל שאתה בן של חברת כנסת, בוחנים אותך יותר?

"אני לא יודע אם בוחנים אותי יותר, אלא יותר אני צריך להיזהר יותר. בכל זאת, חברת כנסת, אני כן מייצג אותה. גם ראיתי לא מעט אייטמים על ילדים של שרים וכו'.. תשמע, היא לא דואגת ואני חושב שגם אני לא. אני תופס מעצמי ברמה… לא יודע אם לקרוא לזה יח"צנית, הציבורית, אני מאוד רגוע, אני לא עושה שטויות, אני מעביר מסרים טובים. עם כמה שאני 'גיימר', והורים יכולים 'להאשים' אותי שהילדים שלהם כל היום מול המחשב בגללי, דווקא יש כמות גבוהה של הורים שבאים אליי ואומרים לי: 'אתה היחידי שאני נותן להם לצפות בו'.

© ירון ברנר

לקחת חלק בווי.טי.ארים של מופע הפסטיגל בעבר בתפקיד עצמך.

"זה היה הישג נורא מרגש בשבילי. נכון שלא הייתי על הבמה, אבל לקחתי חלק בפסטיגל ולשמוע את האולם שמח שאני שם, וצועק וזה, זה היה מרגש בטירוף. אותו הפסטיגל עסק בגיימינג אז באו אליי כי הייתי אז הגיימר המוביל בסאבים או איך שלא תקרא לזה, ואמרו, 'רוצים לשלב אותך'. אז חשבנו, העלינו רעיונות, וסיפרו לי על הרעיון של הפסטיגל לפני, וזה היה נורא כיף להיות מעורב גם בתהליך. הם גם התייעצו איתי תוך כדי על התוכן עצמו של הפסטיגל, כי הם לא גיימרים, בסופו של יום… והאמת שהיו שם כמה נתונים שאני סיפקתי להם והיו בסוף במופע, ואז הגענו למסקנה שלשלב אותי בדרך, שאני כמשפיען, ממש בתור 'אינדה גיים', מביע את דעתי על המשחק הפיקטיבי של המופע - זה אחלה רעיון".

© סולן הפקות

כמה מעניין אותך להופיע פיזית על הבמה הזאת בחנוכה?

"חלום!הלוואי. אני לא יודע מה צריך כדי שזה יקרה, כן?"

יכול להיות שאת דעת הקהל ואת דעת הקהל כבר יש לך. רק אזכיר שבסקר שעשינו ב"פרוגי", הקהל בחר בך בתור כוכב שעדיין לא היה במופע והם היו רוצים לראות אותו.

"אשמח להשתתף במופע. אני חושב שאני אשמח לראות אותי קצת רוקד, אולי טיפה שר".

א' עד ת' משודרת בימי שני בצהריים בפרוגי ובערוץ Zoom (ב-HOT, ב-yes, ב-PartnerTV וגם ב-VOD).

תגובות