מתים לרגע: "מתתי על זה רק לרגע קצר". צילום: שיין הרוביץ

מתים לרגע: "מתתי על זה רק לרגע קצר"

מתים לרגע עלתה לפני כחודשיים לאוויר עם הבטחה מאוד גדולה: תכנית שתשלב מעין האנטומיה של גריי ותכנית מדע בדיוני בצורה מדויקת שתצליח להסעיר את המדינה ולכבוש את כולנו, נו, הצליח?

הטריילר של הסדרה
 

אז כן, הסדרה עלתה כבר לפני כמעט חודשיים והצליחה לעורר המון אהדה ברחבי המדינה, הרבה צופים וציפייה לפרקים שיבואו. אבל ככה גם כל סדרה שעולה בימים אלו בטלוויזיה - כל הפקת מקור שהיא, תגרום לנו להיות שבויים אליה בהתחלה. מה קורה הלאה? זהירות, ספוילרים.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

אני מודה, בהתחלה ראיתי את הפרקים הראשונים וחשבתי לעצמי, "פאק, אגם רודברג לא יודעת לשחק בנאדם עם רגש, הכל אצלה רובוטי מדי", ואחרי זה גיליתי צד הרבה יותר רך בה, צד הרבה יותר אנושי ומקסים שהצליח לרתק אותי אליה. כך גם אביגיל הררי שעשתה קאמבק היסטרי והזכירה לי למה אהבתי אותה כבר אז ב"האי". עופר שכטר הוא עופר שכטר, וכך בעצם כל הקאסט. אין מילה אחת רעה על הבחירות שלהם שם, הן היו מדויקות ונכונות, כל שחקן מתאים כמו כפפה ליד לדמות שהוא נבחר לגלם.

שכטר מספר; כתבת: עמית שאטו; צילום ועריכה: עדן לוי
 

מה שכן הפריע לי בסדרה היה העובדה שחלק מהדברים היו מאוד צפויים ואלמנט האימה והמתח היה חסר. בתור שסדרה היא חידוש לסרט משנות ה-90 (Flatliners), הייתי מצפה לכמה תפניות בעלילה כדי שזה יהיה כמה שפחות תואם את המקור ויהיה לי יותר קשה לחזות מה יקרה בסוף הפרק ומה יקרה בסוף העונה. ובכל זאת, היה נדמה שבהמשך העונה זה יסתבך יותר וישתנה יותר ויהיה יותר קשה להבין מה אני רואה, וכך באמת היה.

העלילה התגלגלה מאוד מאוד מהר והסוף שלה הגיע בנקודה מאוד לא צפויה. מצד אחד, אני מבין, ככה בונים מתח וככה ידאגו שאנחנו, הצופים, נהיה מרותקים עד שנה הבאה ונמתין בחוסר סבלנות עד שזה יגיע כדי לראות את ההמשך, ומצד שני, מה זה אומר על העונה הבאה? כמה קצוות פתוחים הולכים להשאר כאן? 

"בתור חידוש ציפיתי ליותר" © יחסי ציבור

ועכשיו בקשר לסיום העונה עצמו ולעלילה שלוותה בו: הרצח של אלון כרמי היה מפתיע, ללא שום ספק, והוא היה אפילו עצוב, אבל זה היה מתבקש. סצנות הסיום ושלושת פרקי סיום העונה היו עוצרי נשימה, בניגוד לרובה המכריע של הסדרה, ובאמת נהניתי לצפות בהם, כל פרק נגמר בצורה מותחת יותר מהקודם והצלחתי להשאר עם המון מחשבות על הפרק הבא.

העונה נגמרה בצורה קצת מרגיזה, הסיום האפי במימד המוות היה נכון וטוב אבל משהו בו היה קצת צפוי מדי והפריע לי שפתאום "הגיבור" שלומי מצליח במהרה להציל את היום, אסמא מצליחה להעיף את בראון, דנה מתעוררת ולא מצליחה להציל את שלומי, ולנדאו, שמגלה יחד עם השוטרים שיסמין נעלמה והעונה נחתמת בבריחתה מחדר המתים.

לסיכום... הייתה לנו המון רומנטיקה, אפילו נשבר לי הלב בגלל סלאבה ויעל פעמיים שלוש עד אותה נשיקה ארורה, היה מתח, הומור וכל מה שהסדרה הזו צריכה, אבל בעונה הבאה אני ארצה הרבה הרבה יותר מתח ושהתסריט יהיה כמה שפחות צפוי.

 
תגובות