Crazy: מצעד הדמויות ההזויות ביותר בטלוויזיה. צילום: צילום מסך מyoutube

Crazy: מצעד הדמויות ההזויות ביותר בטלוויזיה

מסך הטלוויזיה שלנו מלא בדמויות הזויות ומצחיקות שגורמות לנו להתאהב בהן כל פעם מחדש. לכן הכנו עבורכם רשימה של דמויות שקשר בינן לבין היגיון הוא מקרי בהחלט

שאולי – "הפרלמנט"

שאולי, בגילומו של אסי כהן המוכשר, הוא אחת הדמויות ההזויות ביותר על המסך שלנו. "הפרלמנט" מתמקדת בחמישה גברים בגיל העמידה הנפגשים מדי שישי בקפה הקבוע, ומלווה את החיים ההזויים של חמשת הגיבורים בחיים שמעבר לפגישה השבועית בשולחן, ואין ספק ששאולי הוא הדמות הכי מעניינת מבין החמישה. לעולם לא יימאס לנו להקשיב לדבריו על דת, זוגיות, חברות וסתם נושאים רנדומאליים, כמו ההברקה שלו כשנתבקש לאיית את השם 'הקטור': "ה' כמו היטלר, ק' כמו קוקאין, ט' כמו טחורים, ו' כמו ויסקי ו-ר' כמו רשלנות רפואית". לשאולי יש השקפת עולם שונה על החיים, והיא הדבר הכי מצחיק ומוזר בו תתקלו! אנחנו כבר מתגעגעים ומחכים לעונה הבאה של "הפרלמנט".

 

ונסה מימון – "להיות איתה"

אם יש מישהי שלא היינו רוצים להתעסק איתה, זו ונסה מימון מ"להיות איתה", אותה מגלמת הילה סעדה. ונסה הייתה חברתו של עמוס, גיבור הסדרה "להיות איתה" במשך 9 שנים ולאחר שהתחיל לפתח מערכת יחסים עם נועה הולנדר, העלילה הלכה והסתבכה. ונסה מפחידה אותנו רק יותר ויותר, או כמו שאמא של עמוס אמרה: "וואי וואי, המשוגעת הגיעה". האובססיה של ונסה לעמוס באה לידי ביטוי בלא מעט צעקות, קללות, איומים ומבט אחד מרתיע במיוחד שמודיע לך שזה הסוף שלך. "נועה הולנדר, את זבל! זבל!", "מכוערת, רזה כמו אתיופית מסומליה". נשמעת לכם כמו מישהי שכדאי לגנוב לה את החבר? אנחנו מפחדים!

 

קרייזי אייז – "כתום זה השחור החדש"

סוזן וורן, או בכינויה היותר מוכר 'קרייזי אייז' (עיניים משוגעות) שדבק בה בכלא, היא דמות מקורית במיוחד שמצליחה להלחיץ אותנו ברמות שמעולם לא תיארנו. "כתום זה השחור החדש" מתמקדת במעלליהן של אסירות כלא נשים, ביניהן קרייזי אייז. דמותה אובססיבית כלפי גיבורת הסדרה, פייפר צ'פמן שנכלאה עקב הברחת סמים ויש לה את המבט הכי קריפי שיש (כאמור, כינויה הוא "עיניים משוגעות"), לא צריך לנתח יותר מדי כדי להבין שהיא לא יציבה נפשית. למרות אופיה הבעייתי ונטייתה להכות את עצמה בראש ולקרוא לעצמה 'טיפשה', יש לה לב ענק. קרייזי אייז נמצאת תחת השפעת תרופות שקצת מרגיעות אותה, אך זה כמובן לא מונע ממנה להתחיל מהומות בכלא ליצ'פילד. בכל מקרה, אנחנו אוהבים אותה ומצפים לעונה השלישית!

 

שלדון קופר – "המפץ הגדול"

"המפץ הגדול", הצליחה להפוך את המדענים החנונים לדבר הכי לוהט שיש. כלומר, כמעט את כולם – שלדון קופר, הפיזיקאי החכם בצורה בלתי רגילה העומד במרכז הסדרה, תמיד ייבדל מאחרים. שלדון הוא אדם אובססיבי וכפייתי, פועל ע"פ ההיגיון בלבד ובעיקר מלא בעצמו. לסדרה שמונה עונות, ועדיין לא זכינו לראות את שלדון מפגין רגשות, חוץ ממקרים מאוד נדירים, ולרוב הוא מתפקד כסוג של רובוט, שדרך אגב, רבים טוענים שלוקה בתסמונת האספרגר כהסבר להתנהגותו החריגה. חבריו בסדרה לא מסוגלים לסבול את נוכחותו, ואנחנו די בטוחים שאם היה קיים במציאות, גם אנחנו לא היינו מסוגלים לשבת לידו לאורך זמן.

 

ריקו – "האנה מונטנה"

אח, האנה מונטנה. יש לנו כל כך הרבה זכרונות יפים מהסדרה הנוסטלגית, אחד מהם הוא כמובן דמותו ההזויה של ריקו, הילד הקטן והרשע בעל דוכן המזון על החוף. נדמה שתפקידו היה בעיקר לאמלל את חייו של ג'קסון המסכן, אחיה הגדול של מיילי שעבד עבור ריקו. קשה להאמין שכל כך הרבה רוע יצירתי טמון בגוף כל כך קטן, אבל דמותו הוכיחה לנו שהכל אפשרי. תעלולים, תכסיסים ומרמות, מזג חם ודם לטיני שזורם בעורקיו – כל אלו הופכים את ריקו לאחת הדמויות האהובות עלינו בקלאסיקות של דיסני.

 

ספנסר שיי – "איי קרלי"

רוצים להעלות משהו באש? תקראו לספנסר, גם בלי שינסה, משהו בטוח יישרף תוך זמן קצר. אחיה הגדול של קרלי, ספנסר, אמנם הורס את כל מה שבדרכו, בעיקר את הפסלים שמפסל בעצמו, אך הוא החבר שכולנו מאחלים לעצמנו: כיפי, קליל, נאיבי, ילדותי וחריג –  אבל על הצד החיובי, כמובן. ספנסר הוא ממש "קומדיית טעויות" מהלכת, המתנהג יותר כנער בן 16 מאשר גבר בן 30 והפך את הצפייה ב"איי קרלי" להרבה יותר מהנה ומשעשעת. אין ספק שכל אחד ואחת מאיתנו זקוקים לקצת ספנסר שיי בחיים כדי לתבל אותם ולהכניס בהם עניין.

 

קוזמו קריימר – "סיינפלד"

קוזמו קריימר הוא שכנו של ג'רי סיינפלד, גיבור הסיטקום המצליח ביותר בכל הזמנים, "סיינפלד", ששודר בשנות התשעים והפך לקאלט. הוא היה השכן המוזר, התמהוני, המובטל ובעל הכניסה הכי מוזרה לדירה. הוא תמיד יאמר את הדברים הכי הזויים על הנושאים הכי אקראיים, וזה מה שאנחנו כל כך אוהבים בו. הוא כל כך כריזמטי שוגרם לאנשים אחרים להאמין באמונותיו המגוחכות, ולרגע אחד לשכוח שמדובר באדם שכל חייו הם בעצם שיט תענוגות, שלא ברור מי מממן. קריימר לא סובל מתסמונת או עבר ילדות עשוקה שגורמת לו להתנהג כך – הוא פשוט מוזר. אמרו את השם "קריימר" ליד ילידי שנות ה-80 או ה-70, ותראו את החיוך הגדול שייפרש על פניהם – כי תכלס, אין על קריימר!

 

יסמין לפידות – "מתים לרגע"

ד"ר לפידות, חברתו של פרופסור לנדאו, עמדה במרכז הניסוי הגורם להרגיש את תחושת המוות ולחזור לתחייה, הניסוי היה העניין המרכזי בסדרה "מתים לרגע". דמותה של יסמין יכולה להשפיע על מדדי גופה, והיא לא בחלה באף אמצעי על מנת להגן על עצמה ולשחק ברגשותיהם של אחרים – כמו לזייף את המוות של עצמה. אם זה לא מספיק הזוי עבורכם, לאחר שנתפסה על ידי המשטרה, זייפה את מותה פעם נוספת כדי לברוח מהכלא. אם אתם עדיין לא משוכנעים שמדובר במטורללת אמיתית, לפידות מנהלת את הניסוי בפליטים שדרכו היא מכניסה נשמות של אנשים מתים לגופם של אנשים חיים. לנו כבר יהיה קשה להירדם בלילה.

 

טובה גמזו – "האלופה"

טובה גמזו היא אמא של מילי ומנהלת מכון יופי (קומפלקס היופי של טובה האדירה). גמזו אישה חזקה, ממש בולדוזר, שקברה כבר שלושה בעלים והזרוע עוד נטויה. טובה מתעללת בכל המתלמדות שלה במספרה, ובמיוחד באלה שמגלות איזשהו ניצוץ של כישרון. כמעט כולם בסדרה בטוחים שהיא מרשעת שנחתה עליהם מהגיהינום, שאצלה תככים ומניפולציות זה בנורמה. היא דרמטית, מוזרה ובעיקר לא מישהי שהיינו רוצים שתצוץ לנו בחלום.

 

רובי קליין – "החממה"

מצד אחד – ילד מתוסכל וטוב לב שמרגיש שאביו לא מספיק מעריך אותו, ומהצד השני – גאון מטורף, שטני וכל-יכול. אלו הן שתי זהויותיו השונות בתכלית של רובי, המנהל בפועל של החממה, בנו של לואיס ואחיה הגדול של נטלי. הוא ניסה להפיץ וירוס קטלני בכנס של מנהיגי העולם למטרות הון, וזה מספיק כדי לגרום לנו לחשוב פעמיים לפני שנתאהב בדמותו בכזו קלות.

 

ממוקה – "שנות ה-80"

"תבוא מחר בעוד יומיים", נשמע לכם מוכר? זהו הקאץ' פרייז של ממוקה שמפיל אותנו מצחוק כל פעם מחדש.
ממוקה הוא אחד האנשים הוולגריים, קולניים, ילדותיים והמגוחכים ביותר שיש. בקרוב נזכה לחזות בהתנהגות ובמראה המטורף שוב, כש"שנות ה-80" תשוב למסך הטלוויזיה שלנו, אנחנו מחכים לזה.

 

שמוליק – "השיר שלנו"

את שמוליק הכרנו לראשונה בפרק הראשון של הדרמה המוזיקלית אליה אנחנו כל כך מתגעגעים, "השיר שלנו".
הסדרה מתמקדת בחייהם של חברי הלהקה הצבאית, ושמוליק הוא המנהל המוזיקלי של הלהקה הסובל מתסמונת טורט, וזו מספקת לנו לא מעט רגעים קומיים. התסמונת גורמת לשמוליק לפלוט מדי פעם מילים וגסויות ולשלב אותן במשפטים, דבר הגורם לפעמים לאי הבנות כמו כשפגש את קארין לראשונה, למשל, פלט: "חרא פסנתר, כולם חארות!". אז למרות התסמונת שגורמת לו לומר לא מעט דברים הזויים ובעיקר להרגיש דחוי, הוא מוכשר, מתוק ואחת הדמויות האהובות עלינו בסדרה.

בימים אלו ב
בימים אלו ב"שכונה" לצד עומר גולדמן © רפי דלויה

מסעודה – "זגורי אימפריה"

את הזקנה המשוגעת מ"זגורי אימפריה" כולכם בטח מכירים. ולמי שלא: מסעודה היא אחותו של פינטו, סבא המשפחה שנפטר. לאחר שגילתה שהמשפחה לא מתכוונת לשבת שבעה על אחיה, שפכה עליהם דם והטילה עליהם קללה, תוך שהיא חוזרת שוב ושוב על המשפטים "תשיב עטרה ליושנה" ו-"רצון המת חייבים לקיים".
היא ברחה לאחר הלוויה ומאז לא ראינו אותה בסדרה. אך למרות זמן המסך הקצר שקיבלה, תפקידה בסדרה משמעותי, שכן "זגורי אימפריה" בעצם מתבססת ברובה על הקללה שהטילה על משפחת זגורי. דמותה סקרנה, הצחיקה ובעיקר הלחיצה אותנו. מי יודע, אולי נזכה לראות אותה שוב בעונה השנייה של 'זגורי' שחוזרת אלינו ממש עוד מעט, ב3 לפברואר.

 

גרי מנדלבאום – "הפיג'מות"

"הפיג'מות" חזרה לא מזמן לעונתה התשיעית ואנחנו שמחים לקבל מנה גדושה של גרי מנדלבאום! גרי בעל ההמבורגרייה הכושלת, הוא דודו של קובי, אב לרוני ובעלה המדוכא של שפרה. סביר להניח שזו הדמות הכי קמצנית ונוירוטית בטלוויזיה הישראלית. מזלו לא שפר עליו, ונראה שגרי לעולם לא יהיה מרוצה ממה שהחיים הביאו לו, ולכן הוא מוציא את תסכולו על אחרים – באופן הכי הזוי שיש, כמובן. אנחנו עדיין מחכים להצהרת אהבת האמת שלו לשפרה.

 

 

תגובות