"החממה 3": פתיחה טובה או אכזבה קשה?. צילום: רפי דלויה

"החממה 3": פתיחה טובה או אכזבה קשה?

מאז המופע המושקע והמהמם שהתקיים באפריל, שם שודר הפרק האחרון של העונה השנייה, כולנו חיכינו לעונה הבאה במתח ובציפייה. הגיע הזמן להפסיק לחכות כי העונה השלישית כבר התחילה, אז מה חשבנו על הפרק הכפול? ולאיזה "יום כיף" זכו תלמידי החממה?

סדרת הלהיט של גיורא חמיצר, "החממה", כבשה אחריה גל של מעריצים לאחר שתי עונות. הסדרה עוסקת בתלמידי בית ספר למנהיגות, בסיפורי אהבה ובעלילות משנה מותחות ומעניינות במיוחד. העונה השנייה נגמרה כשחברי שני הבתים, "העורבים" ו"הנשרים", החליטו לעשות קומזיץ ולהתגבש בדיוק כמו שעשו בפרק הראשון באותו המקום. הפרק נעצר כאשר ראו את יפתח (לי בירן) ואת אלה לי (גאיה שליטא כץ) מתנשקים מול השקיעה ואז יפתח מרח לה את צבעי "העורבים" על הלחיים, מה שאומר שקיבלנו ספוילר לעונה השלישית וידענו שאלה לי תעבור בחזרה לעורבים. בנוסף, גילינו שרובי היה בעל פיצול אישיות ובעצם שהוא זה הלקוח. מעניין אותנו לדעת מה יהיה איתו בעונה החדשה.

בואו תיזכרו איך נראתה העונה השנייה
 

בפרק הראשון של העונה השלישית הראו את אלה לי מתארגנת להופעה של יפתח, בן זוגה. הוא אסף אותה מביתה ורגע לפני שהם הלכו היא לקחה איתה סכין ליתר ביטחון, מבלי שיפתח ידע על כך. בזמן שהוא היה על הבמה והקדיש לה שיר שהוא כתב לה, היא הפנתה את מבטה הצידה ודמיינה שהדיג'יי הוא אריק, אבל זה לא היה הגיוני משום שהוא מת. אלה לי רצה לעמדת הדיג'יי וכמעט נעצה בו סכין, אך למזלה ולמזלו של הדיג'יי היא לא עשתה זאת כי היא גילתה שזה לא אריק.

 

בעוד שהקהל כעס על כך שאלה לי הרסה את ההופעה, ההורים שלה אמרו לה שאותו האיש הסכים לא להגיש תלונה בתנאי שהיא תלך ל"בית מרגוע" שיעזור לה להתמודד עם ההזיות, אולם אלה לי התנגדה לכך ושאלה את יפתח אם הוא יכול להרגיע את ההורים ההיסטריים שלה ובתגובה הוא אמר לה שהם צודקים. היא הייתה בהלם וכעסה על כולם אך לבסוף הלכה לטיפול. כשחבריה הלכו לבריכה הם הצטלמו והתבאסה שלא יכלה לבוא גם. יפתח שגם היה מבואס מהמקרה והרגיש בחסרונה, התקשר אליה, דיבר איתה בשיחת וידיאו והקדיש לה שיר. הכי רומנטי!

הפרק הכפול
 

למרות שהכול נראה טוב ויפה (אם מניחים לרגע את החיסרון של אלה לי בצד) לא היה כך באמת והיה מישהו שהרס לתלמידי החממה את ההנאה. זהו איש אחד שראה שיש שלט בכניסה ללונה ספארק ובו כתוב שהמקום בשיפוצים ושנכון לעכשיו הוא סגור. האיש תלש את השלט ממקומו ושלח הודעה בשם לואיס לכל תלמידי החממה שמגיע להם יום כיף בלונה ספארק. במקום יום כיף ציפתה להם הפתעה לא נעימה, האיש התקין פצצה בכל מכונה אפשרית, כדי שהתלמידים יתפוצצו ביחד איתה. בסוף הפרק רואים את אלה לי בורחת מ"בית מרגוע" ורואה את הפצצה על השער של הלונה ספארק. היא חושבת שגם את זה היא הוזה ואומרת לעצמה: "די נו, זה בראש שלך. זה לא אמיתי" אבל מסתבר שהפעם זה אמיתי לגמרי.

לאורך כל הפרק הכפול לא היינו מאוכזבים אפילו לא פעם אחת. הפרק נתן פתיחה טובה ונראה שהולכת להיות לנו עונה מעניינת ומותחת במיוחד. ראינו שהשחקנים התנהגו בצורה יותר בוגרת בהשוואה לעונות הקודמות וכן שמנו לב לשינויים הניכרים שעברו הדמויות מאז העונה השנייה. למשל, אלה לי שגם הייתה הבולטת מכולם וכל הפרק היה סביבה, התחילה להזות דברים, לפחד מכל דבר שזז ובנוסף הייתה לחוצה וחשדה בכל אחד. אלה לי עברה שינוי די גדול משום שבעונות הקודמות היא הייתה יותר אמיצה, חזקה ורגועה ממה שהיא עכשיו. סיבה אפשרית שאלה לי השתנתה כך שהיא מושפעת מאמה נעמי, שאמרה בפרק כי היא לא יצאה חודש מהבית, ככל הנראה משום שיש לה טראומות שניסו לחטוף אותה ולהרוג אותה כבר פעמים רבות. 

יפתח, בהשוואה לעונה הקודמת שבה הוא היה יותר כועס וקנאי, הראה לנו שבעונה השלישית הוא יכול לרגש כשצריך ולהראות חיבה לכולם. גם נטלי (דר זוזובסקי) עברה שינוי. היא הומוריסטית, אוהבת לעשות שטויות ולצחוק, בנוסף היא עושה סלפיז רבים ומתעדת כל רגע ורגע שהיא חווה. היא לוקחת דברים יותר בקלות, פחות חושדת בכל דבר ואת הרצינות והרגישות החליפה הציניות שנדבקה בה. 

הצצה קטנה לעונה החדשה
 

מה באשר לחתיך של החממה, דניאל גורן? אליו ללא ספק התגעגענו מאז שנגמרה העונה השנייה. דניאל, אותו מגלם דניאל ליטמן, גר עם רון (תמיר גינזבורג) בדירה, וכאשר רון וסופי (שיר מורנו) רוצים קצת זמן איכות יחדיו לא נעים להם להגיד את זה לדניאל, כך שהם נאלצים לשקר לו ללא הפסקה ולרמוז לו שהם רוצים להיות לבד, רק הם. דניאל נפגע והוא מרגיש מעין צלע שלישית, תקוע ביניהם ופחות קשור לחבורה. בנוסף, ככל הנראה הוא מתאהב שוב בנטלי אך היא דוחה אותו, ולא מספיק כל מה שקרה עם רון וסופי, הוא נפגע שנית והפעם מנטלי. לא נעים.

במהלך הפרק שמנו לב שהסצינה שבה נטלי ודניאל השתתפו במלחמת צבעים מזכירה את הסצנה של מלחמת השוקולד שנטלי עשתה עם אלפי, בפרק הראשון בעונה השנייה. אפשר להגיד שחמיצר חוזר על אותן סצנות בשינויים קלים ולא מחדש במיוחד. את הרעיון הזה, סצינות עם מלחמות כאלו ואחרות, הוא לקח בכלל מסדרה אחרת שיצר, "האי", ובה באחד הפרקים טומי צבע את הקיר בבית המחסה וליבי עזרה לו לצבוע, וכך הם התחילו לעשות מלחמת צבעים בדיוק כמו שקרה ב"החממה". כך או כך, אנחנו מתים על חמיצר ועל הסצינות האדירות שהוא יוצר לנו בסדרה. 

מלחמת השוקולד שקרעה אותנו מצחוק
 

דיברנו על יפתח, אלה לי, נטלי, רון וסופי, ומה באשר לאלפי, אחיה של אלה לי? אלפי לא יופיע במהלך העונה הזאת, אבל אל תדאגו, הוא לא מת. הסיבה להיעדרותו היא שהשחקן שמגלם אותו, ידין גולדמן, גר עכשיו בארצות הברית. אנחנו מקווים שאף דמות לא תחליף את אותו אלפי שכולנו נשבינו בקסמו.

 

אם חשבתם שנראה בעונה הזאת רק את השחקנים הוותיקים, טעיתם. אל הקאסט מצטרפים שני שחקנים חדשים, אותם לא ראינו בפרק הכפול, והם צופית עמנואל ודיוויד טטרו שיגלמו את יובל, תלמידה חדשה בחממה ושחקנית כדורסל מצטיינת שבהמשך העונה תהיה עם דניאל, ואת מנו, ספורטאי מחונן, מלא בביטחון וכריזמה שככל הנראה יהיה יריבו של דניאל. 

אז מה יקרה בהמשך העונה? לפי הפרומו רואים שנטלי מביאה סטירה לאלה לי, כנראה שהסיבה היא שנטלי התאהבה ביפתח. בנוסף, רואים את דניאל אוחז בחוזקה ברון, יכול להיות שהשניים רבים על סופי? מה שבטוח, אקשן יש. לסיכום, לפי הפרק הכפול והפרומו נראה שזאת הולכת להיות עונה שלא נראתה מעולם, מלאה במתח ובאהבות חדשות ומפתיעות. בנוסף, העונה כוללת 75 פרקים לעומת העונות הקודמות שכללו כל אחת מהן 50 בסך הכול. אנחנו כבר לא יכולים לחכות להמשך! 

"החממה", ימים א'-ד', 15:40 בערוץ ניקלודיאון ב-yes.  

תגובות