מהמסך למציאות: שש השערוריות הגדולות של הסדרות. צילום: יחסי ציבור

מהמסך למציאות: שש השערוריות הגדולות של הסדרות

לא כל מה שקורה במסך נשאר במסך. לא מעט סדרות גרמו לרעש ובלגן שלילי בגלל התכנים שלהן, אפילו שלא במכוון. מי עשה צרות לצה"ל ואיך סדרת נוער קשורה לתכנון רצח? רשימת הסדרות שעשו קצת בעיות!

זגורי אימפריה

מי לא אוהב את הסדרה זגורי אימפריה? אולי בגלל שכל העיניים היו אל הסדרה האהובה הרעש היה גדול.
פרק הפתיחה של העונה השנייה עסק בנושא השואה אצל עדות המזרח. במהלך הפרק הוזכר כי המזרחים לא צריכים לכבד את השואה כי זה לא קשור אליהם וכי להם אין יום שואה על מה שעברו במעברות. הפרק הרגיז לא מעט צופים ומבקרים שמהרו לכתוב על כך בפייסבוק. אך כמו שאנחנו מכירים את זגורי זה לא הפריע לה להמשיך את העונה בהצלחה רבה.

 
 

 פאודה

הנה עוד סדרה מצליחה שעשתה רעש לא קטן, אבל הפעם הרעש לא היה אצלנו אם כי אצל האויבים שלנו - החמאס. פאודה היא אמנם סדרה שעשויה ברמת ביצוע בינלאומית ואף היו לה צופים רבים במזרח התיכון בעיקר בשל שהתייחסה לרגישות שמצד שני הצדדים - המחבלים והלוחמים היהודים. אך למרות שהתייחסה גם ל"אנשים הרעים" בצורה טובה, היו כאלו שבחרו דווקא לכעוס על הסדרה ולבקש שלא יצפו בה למשל: ארגון החמאס בכבודו ובעצמו שאפילו פרסם מאמרים על כך באתר הרשמי שלו. אך בכל זאת, לא שכח לצרף קישור לפרק הראשון ותמונת שחקני הסדרה. אנחנו רואים את זה כעוד חשיפה ושיתפוצצו כולם (מקנאה כמובן).

חמאס לא אהבו, אנחנו כן
חמאס לא אהבו, אנחנו כן © יחסי ציבור
 

 השיר שלנו

הנה עוד שערוריה שבאה דווקא מהאויבים שלנו והפעם מאחת הטלנובלות הכי אהובות שהיו - השיר שלנו.
בעונה השלישית של הסדרה, הוחלט לשנות כיוון מהעונות הראשונות וללכת על עלילה נפרדת בסגנון "סדרה בתוך סדרה". במסגרת העלילה המחודשת, הפכו שחקני הסדרה לחיילי צה"ל. רן דנקר הפך לחייל רני אביב, זה שהיה צריך לפנות את יישוב המתנחלים של תמרה וייס (אניה בוקשטיין), שבהמשך הפכה להיות חברה שלו בלהקת הנח"ל. במהלך סצינת הפינוי, רן היה צריך להתעצבן ולזרוק את הקסדה בעצבים כחלק מסירוב הפינוי של היישוב. כנראה שהוא שיחק ממש טוב ואמין כיוון שארגון החיזבאללה צפה בקטע והשתמש בו בסרטון תעמולה שלהם כדי לצחוק ולהשפיל את הצבא שלנו. רק מקווים שהם הבינו שהוא לא חייל אמיתי, אבל בתכל'ס אנחנו יכולים להבין שהם גם רצו את רן דנקר לעצמם.

קרנבל בנח
קרנבל בנח"ל - גרסת הטלנובלה © יחסי ציבור
הסרטון המדובר של החיזבאללה
 
 

 

השיר שלנו פוגשת את אקס פקטור שפוגשת את כוכב נולד

אולי זו לא בדיוק שערורייה אך מדובר במקרה מצחיק במיוחד שכמעט ומשחזר במדוייק את מה שקרה בעונה הראשונה של "השיר שלנו". השבוע שודר פרק ב"אקס פקטור" בו עלתה לבמה זמרת בשם רוית הראל שהציגה לשירי מימון את הסיפור שלה, רוית טוענת שהיא לקחה חלק בהלחנת השיר "השקט שנשאר" וביום בהיר אחד היא פשוט שמעה את השיר שלה בטלוויזיה, ללא הכנה מוקדמת. שירי זכתה בקדם עם השיר והייתה צריכה לטוס איתו השיר לאירוויזיון. הסיפור הגיע לבית המשפט וזה כמעט מנע משירי להשתתף עם השקט שנשאר בתחרות, לבסוף הגיע הסדר משפטי ושירי טסה עם השיר ואף זכתה איתו במקום הרביעי והמכובד.

 

המקרה הזה מאוד, אבל מאוד מזכיר את סיפור העונה הראשונה בהשיר שלנו. בעונה הזו, כפי שהזכרנו בכתבת שירים מיוחדת, נינט כתבה שיר לזוהר להט ויום לפני שהציגה אותו על מנת להתמודד בקדם האירוויזיון היא גילתה להפתעתה שהיריבה שלה, נוער שחר, שרה אותו בטלוויזיה בטענה שאמא שלה כתבה והלחינה את השיר. הסיפור הזה גם הגיע לבית המשפט בסדרה, שם לעומת זאת, זה לא הסתיים טוב ונינט הפסידה. אך תסמכו על סופים טובים של טלנובלות, בפרק האחרון נועה גילתה כי לא באמת אמא שלה יצרה את "האור בחיי" ולבסוף השיר הפך לטריו של זוהר, נינט ונועה שהביא להם את הניצחון בקדם האירוויזיון. מה שהופך את הסיפור למיוחד יותר הוא העניין שבהשיר שלנו הסיפור היה סביב נינט, ואילו פה הסיפור הוא סביב היריבה הגדולה מ"כוכב נולד 1" / שירי מימון, שבסופו של דבר גם ביצעה באקס פקטור את השקט שנשאר ביחד עם רוית בדיוק כמו נינט טייב ונועה שחר. 

רוית באודישן שסגר מעגל
רוית באודישן שסגר מעגל © צילום מסך מיוטיוב
 
 

 

 עספור

אחת הסדרות הפופולריות והאהובות שהיו היא הסדרה "עספור" שבה שחקו עוז זהבי ושלום מיכאלשווילי. כשעספור שודרה היא הייתה נושא השיחה העיקרי בכל מקום ובעיקר בבתי הספר - וזו הסיבה שהיא עשתה כל כך הרבה בלגן. בין הנושאים בהם עסקה הסדרה היה גם שימוש בסמים ובחומרים אסורים שהוצגו באופן חיובי. זה הרגיז הורים רבים ואת מועצת הכבלים שדרשה הסברים מהסדרה ואף דרשה להזיז את שעת הצפייה של הסדרה מ-21:30. המאבק עזר והסדרה עברה לשעה 22:00 - השעה בה מותרת לשידור תכנים מהסוג הזה, אך זה לא הסיט את עספור מלהיות עדיין שיחת הספסל בבית הספר.

 
 

 

 גאליס

תתפלאו, גם הסדרה "גאליס" עשתה בלגן לא קטן בשנה שעברה ואפילו הסיפור חצה גבול עבה. בחודש אפריל בשנה שעברה נחשף סיפור הזוי של שלוש ילדות ממרכז הארץ. אותן שלוש ילדות חשבו שילדה מסוימת קיללה את האחות הקטנה של אחת מהן ולכן תכננו לרצוח אותה, הן גנבו סכינים מחדר המורים בבית הספר ותכננו כיצד לטשטש ראיות וטביעות אצבע -  בדיוק כפי שראו בעונה הרביעית של "גאליס". הסצנה המדוברת הייתה כשארז ואודי טשטשו עקבות, ראיות וטביעות אצבע מתאונת הדריסה של דנה חברתם למחנה. למזלנו, הסיפור הזה נגמר בטוב ואותה ילדה שהייתה אמורה להרצח שמעה את הבנות מתכננות את זה והודיעה לצוות המורים שהגיע במהרה וסיים את הפרשה ההזויה. ערוץ הילדים מסר באותה תקופה כי הוא "מגנה כל התנהגות אלימה ומצר על כך שמיעוט אלים בחר לפרש את תכני הסדרה באופן שגוי".

נאבדה התמימות?
אבדה התמימות? © יחסי ציבור
 
 

 

תגובות