להיטים בפני עצמם: השירים האהובים מתוך הסדרות. צילום: רפי דלויה, יחסי ציבור

להיטים בפני עצמם: השירים האהובים מתוך הסדרות

בסדרות עצמם אנחנו כבר מאוהבים, אך לא פחות מזה גם בשירים המקוריים שמופיעים בהם במהלך הפרקים. הנה כמה שירים שאהבנו מתוך הסדרות הישראליות האהובות, אולי הם לא היו שירי הפתיח של הסדרה, אך בכל זאת נכנסו לנו לפלייליסט וללב - הרשימה המלאה

השיר שלנו

קצת אחרי שנינט טייב זכתה ב"כוכב נולד", היא עשתה את הטלנובלה האהובה והמצליחה, "השיר שלנו". בעונה הראשונה זכור לנו להיט אחד גדול שנקרא "האור בחיי". בסדרה הוצג השיר כשיר שכתבה נינט לזוהר, החבר שלה (רן דנקר) ובדיוק שהיא באה להשמיע לו אותו ולהתמודד איתו בקדם אירוויזיון, היא מדליקה את הטלוויזיה ומגלה שהיריבה שלה, נועה שחר גנבה לה את השיר ועשתה אותו בגרסת פופית קצבית. גם בסדרה וגם במציאות השיר נהפך ללהיט ענק ואהוב ולא הרבה יודעים שמי שבעצם כתב את השיר הוא דווקא מי שמשחק את המורה דורון בסדרה, סער בדישי. אנחנו עדיין היינו רוצים שהשיר הזה ייצג אותנו באירוויזיון, אולי משום שהוא עושה לנו אווירת "השקט שנשאר"?

רוצים רק לאהוב מקרוב!
 
והנה הגרסה הפופית - מה יותר טוב?
 

שיר נוסף מ"השיר שלנו" שהפך ללהיט ונכנס לנו ללב הוא דווקא מהעונה השלישית, "כשאת איתי", שיר שרני אביב כתב לשירי גולד (רונה לי/שמעון) כדי להציע לה נישואין שבסוף לא התקיימו ובהמשך תמרה וויס (אניה בוקשטיין) הציע לרני עם השיר הזה נישואין בשידור חי שלאחריו נורתה בליבה. השיר כל כך הצליח, שהיוצר המקורי שלו, שלומי שבת, הוציא אותו כסינגל. אגב, מי שיצר עם שלומי את השיר הוא לא אחר מאשר ציון ברוך. מפתיע!

ושוב, הכל נשמע חשוב!
 
והנה הסינגל של שלומי
 

האלופה

המתחרה הגדולה של השיר שלנו הייתה הטלנובלה "האלופה" בה שיחקו יהודה לוי ועדי הימלבלוי. את השיר "רציתי" ביצע יהודה בתור סער פדידה, השיר הוצג כשיר שנכתב לליאן פדידה, אשתו. אך בהמשך התברר שהוא נכתב דווקא על האקסית המיתולגית שבאה לנקום - מיטל. "רציתי" נהפך ללהיט חובה בכל בית, רבים זמזמו אותו בכל מקום, הורד לכל נגן mp3 (זוכרים מה זה?) ובקיצור - לא עזב אותנו.

אנחנו בוכים פה מהנוסטלגיה ומהשיר המרגש
 

הילדים מגבעת נפוליאון

הסדרה הראשונה בה כיכב יון תומרקין הייתה "הילדים מגבעת נפוליאון" בה כיכב לצד רוני נדלר, היום כוכבת קטנטנים. הסדרה הייתה מעין הרפתקאות של ילדי שכונה נורמטיבים משועממים, רוני גילמה את אוסי, הילדה החדשה בעיר והמסקרנת שגרה במקום די מוזר. אוסי הייתה ילדה שחלמה להיות זמרת ואף הקליטה שיר מקורי שמספר על החיים שלה. אין אחד שלא זוכר את המילים בעל פה ויכול לדקלם את חייה והמסע שלה - "אני נולדתי בחולון, עברנו לאשקלון ומשם לנתניה".

ומה עם תל אביב?
 

השמיניה

הרבה לפני גאליס, ההיסטריה הגדולה בישראל הייתה סביב "השמיניה" וכולם היו אובססיביים וצמאים לכל דבר שהיה קשור לסדרה, לכן כשהוכרזה שהעונה השלישית היא בעצם העונה האחרונה ואיתו יצא גם השיר שליווה את העונה השלישית "עוד קיץ אחד", כולם התרגשו, קיוו שזה עוד ימשך אך ידעו לנצל את הזמן עם השמיניה כמה שיותר. השיר מספר על הקיץ האחרון של השמיניה ביחד ועל זה שלא משנה מה הם יהיו ביחד, הרי כאלה חברים מוצאים רק פעם בחיים! חוץ מההיסטריה אז סביב השיר, עד היום הוא הכרחי כמעט בכל מסיבת סיום של תיכוניסטים.

פעם בחיים
 

חצויה

אם תשאלו אותנו מה דרמת הערפדים האהובה עלינו, אנחנו ישר נענה "חצויה" שללא ספק הביאה רף מעולה לסדרות נוער מקוריות והביאה את חו"ל לישראל. במהלך שלושת העונות של חצויה שמענו מגוון שירים מקוריים שלא יצאו לנו מהמוח. אנחנו בחרנו שני שירים שמבחינתנו הם הכי טובים שהיו שם. "על גג העולם" שייצג את העונה הראשונה ודיבר על הכרות מחודשת אחרי פרידה והרגעים שאחריה, על להיות לבד ושונה מכולם ו"רגע לפני" שריגש אותנו מאוד בעונה השנייה ודיבר על סיכום תקופה ועל זה שלמרות הקושי מהמעברים הקשים של מהעבר לעתיד שלנו, צריך להסתכל קדימה ולהנות מההווה.

מחכים שתשובו אלינו
 
הרגע הבא, הוא מה שנשאר!
 

דני הוליווד

סדרת הדרמה-מוזיקלית היומית שעסקה במסעות בזמן, "דני הוליווד" הייתה מורכבת אומנם משלל קאברים של שנות ה-60 וה-80 אך מידי פעם גם כללה שירים מקוריים ואהובים, כזה הוא למשל השיר "הכל זמני", שיר שכתב רן דנקר בכבודו ובעצמו וגם ביצע בעונה הראשונה של הסדרה בתור דני ברגר הזמר המצליח משנות ה-60. "הכל זמני" הוא שיר שלוקח את הכל באופן פרופורציונלי ושהכל בעצם זמני בעולם הזה, גם זוגיות. אבל גם אם הכל זמני, השיר הזה פה כדי להשאר.

 

שכונה

הנה להיט שאולי היה פיקטיבי אך כבש אותנו מהרגע הראשון. "חוליו דה סילבה" אולי דמות לא אמיתית בסדרה המצליחה של ניקולודיאון, "שכונה", כוכב הנוער הארגנטינאי עם הלהיט המדבק לא פחות מ"גנגאם סטייל" שהצליח להכנס ללב הצופים ולגרום להם לשיר בספרדית, לרקוד ולהרגיש כאילו חוליו חי ונושם. "הנסיך שלך" (בתרגום לעברית) פשוט ישאר שיר קאלט של סדרות נוער ואנחנו דורשים בעונה הבאה להיטים נוספים שלו! חוליו, אנחנו פשוט מאוהבים.

מאסה נוסה! - עושה לנו חשק לרקוד!
 

אחד העם 1

אם כבר דיברנו על קאלט ושירים עם אווירה קומית - הנה עוד אחד שעשה עבודה מצויינת ועד היום לא מפסיקים לשיר אותו. "חתולה שחורה" הוא להיט עבר פיקטיבי של השוטרת מירי פסקל (שאתם בטח תכירו יותר כ"המורה לימונה" או כדנית הזמרת מה"ברנפלקס"). השיר מספר על בחור שניסה להתחיל עם מירי באמצע הלילה, דקה לחצות אם נדייק. וכמובן שכולל בו פזמון עם מילים הזויות אך אהובות ומדבקות כמו "ובא כלבלב - ינבח 'האו האו', תבוא פרה - תעשה 'מו מו". אנחנו שמענו שוב את השיר לצורך הכתבה ומאז לא מפסיקים להאזין לו, אופסי?

יו יו יו יש לך עסק עם...
 

החממה

הנה בלדה די רומנטית ודי חדשה, למעשה היא מהעונה השלישית של הסדרה "החממה". העונה נפתחה עם הופעה של יפתח הר/לב (לי בירן) במהלכה הוא שר שיר רומנטי שכתב לאלה-לי, החברה האהובה שלו. "ניצחתי ממזמן" מספר על הקשר של השניים ועל זה שיפתח כמעט ויתר על הזוגיות שלהם, אך האהבה הייתה יותר חזקה ואופטימית. השיר מצליח לרגש אותנו ולהיות קיטשים ודביקים, אבל זה מותר לפעמים. מעניין אם לי שר את זה גם לדר?

גורם לנו להגיד - "אוווו"
 
 

 

 

תגובות