החממה 3 וחצי: "רואים את השינוי שעברה כל דמות". צילום מסך מאינסטגרם

החממה 3 וחצי: "רואים את השינוי שעברה כל דמות"

סדרת הנוער החמ(מ)ה ביותר על המסך חוזרת ב- 50 פרקי המשך אחרונים ביותר בתולדות הסדרה. האם לפי פרק הפתיחה הכפול העונה סומנה כהצלחה או אכזבה? ביקורת.

למקרה שפספסתם את אחת מסדרות הנוער המצליחות ביותר, "החממה" היא דרמת נעורים ישראלית המגוללת את סיפורם של חבורת בני נוער הלומדים בבית הספר למנהיגים, השוכן אי שם בטבריה, ממש על שפת הכינרת - "החממה". בכל עונה עד כה התגלו לנו רשעים חדשים, חברויות חדשות, תוספות לליהוקים- עד שחיברו לנו את העלילה יוצאת הדופן הזאת. נזכיר כי אנחנו מדברים על חמישים הפרקים האלו, הפרקים האחרונים לסדרה. 

© צילום מסך מאינסטגרם

השמועות על כך שהעונה השלישית תהיה העונה האחרונה של הסדרה, הדהדו באזננו לפני לא מעט זמן, עוד בתקופות העונה השניה, אך בתוך תוכנו לא באמת האמנו שזה ייקרה. ביוני האחרון הודיע יוצר הסדרה, גיורא חמיצר כי "החממה" תסיים את שידוריה בתום העונה השלישית. הסיבה לכך היא שיוצרי הסדרה רצו שהיא תסתיים בשיא ולא שנייה אחר כך. עבור משתתפי הסדרה והמוני המעריצים שסחפה, הדבר גרם להלם ואכזבה אך הגביר את הציפייה לצפייה בהמשך העונה. חושבים שהיה שווה לחכות?

© צילום מסך מאינסטגרם

אז אחרי כמעט שנה של ציפיה, החממה חזרו אלינו ובענק. פרק פתיחת העונה היה מסקרן למדי ועמד בציפיות שלנו, הוא היה כתוב כל כך טוב כך שאפשר להגיד בפה מלא, היה שווה לחכות זמן רב למשך העונה. הפרק שילב רגעי אהבה ושנאה, תחרויות ויריבויות, רגעי הומור שגרמו לנו לחייך, ורגעים שגרמו לנו למתח והלם ולכך שלא נעזוב לשנייה את המסך.

 

נוסיף ונאמר כי במהלך הפרק שמנו לב לסוג של "מוטיבים חוזרים" מעונות קודמות כדוגמת הסצינה הראשונה של תלמידי החממה בפרק, במשימת הפתיחה, משימת פיינטבול- עורבים VS נשרים, וכן, כמו בפרק פתיחת העונה שעברה הנשרים מנצחים במרמה. סצינה נוספת שחוזרת על עצמה היא הסצינה שבה אלה לי מגלה שיפתח הסתפר. היא מאוד מזכירה לנו את הסצינה שבה רגע לפני הופעתו של יפתח, דינה מגלה שמתיתיהו הסתפר. נזכיר לכם שזמן קצר אחרי המופע של יפתח, מתי ודינה נפרדו. האם זה מרמז לנו על פרידה שמתקרבת? או סתם צירוף מקרים? לא די בזה, שדניאל הראה כי מעוניין לחזור לאלה - לי, גם עשה רושם כי משהו מתפתח בין שניהם, אבל זאת נדע רק בהמשך.

© צילום: אור גפן

דבר אחד שמנע מהפרק להיות מושלם, הוא העומס של העלילות החדשות שהוצגו לנו כבר מההתחלה. לאורך כל הפרק התפתחו עלילות חדשות, חברויות חדשות וגם מערכות יחסים חדשות הנראות באופק, דבר שגרם לנו למעט בלבול ובלאגן בין הדברים. כך שאם לא שלטנו לגמרי בהתרחשויות של חצי העונה הקודמת (בכל זאת, עברה שנה), היינו מוצאים את עצמנו מעלים יותר מידי פלאשבקים כדי להבין את המצבים והסיטואציות, דבר שהיו צריכים לדאוג לו עוד בתקציר העונה הקודמת - בו הציגו את הדברים המרכזיים שקרו במהלך העונה. 

מה הולך פה?
מה הולך פה? © צילום מסך מסרטון

בתחילת העונה השלישית, ששודרה בחורף הקודם, לוהקו לסדרה שני שחקנים נוספים: דיוויד טטרו, שמגלם את מנו בלוך, ספורטאי גאון שהצטרף לבית העורבים. שחקנית נוספת שהצטרפה היא צופית עמנואל, שמגלמת את יובל פרישמן, כדורסלנית מצטיינת וביתו של שחקן הכדורסל גילי פרישמן, שהצטרפה לבית הנשרים. את שני השחקנים הללו חשפנו בפניכם עוד לפני תחילת שידורי העונה, וכן, גם הפעם דאגנו לחשוף בפניכם את הליהוקים הבהחלט סופיים לעונה השלישית וחצי.

© פייסבוק

מי שמאוד בלטה בפרקי הפתיחה הייתה דר זוזובסקי. עוד אחת מיני הכשרונות הרבים אותם חשף חמיצר במהלך הסדרה, בינהם; גאיה שליטא כץ, דניאל ליטמן, שיר מורנו, ג'וי ריגר, ולי בירן. מה שמשותף לכל החבורה הנחמדה הזו היא שכולם, ללא יוצא מן הכלל התברכו בכישרון עצום ובאבקת כוכבים, וכן חיכו לרגע הפריצה. נחזור לזוזובסקי, שבמהלך הפרק הפגינה תושייה רבה ויכולת מנהיגות גדולה יותר מן העונות הקודמות בחממה. נוסף על כך, ניכר לראות את השינוי שעברה הדמות, תהליך הבגרות אותה עברה הדמות עם הזמן, דבר שניתן להגיד על כל אחת מן הדמויות בסדרה. תהליך זה תורם לנו, הקהל, להתחבר ובאמת לצמוח יחד עם הדמויות, להכיר אותן יותר טוב ואפילו ללמוד מהן.

למקרה שפספסתם:
 

לסיום, אחרי פרק הפתיחה הכפול, ישנה רק מסקנה אחת, אותה המסקנה שעולה מכל התחזיות, הבטחות יוצר הסדרה וחברי הקאסט, 50 הפרקים האלו בהחלט הולכים להיות הפרקים הכי טובים, הכי מרגשים והכי מותחים ביותר שהיו בחממה! 

♣ החל מהשבוע יעלו תכניות אולפן מיוחדות בפרוגי שילוו את העונה האחרונה ♣

"החממה", ימים א'-ד', בשעה 15:40 (שידור חוזר כל יום ב- 19:40) בערוץ ניקלודיאון ב-yes (ערוץ 91)

 

 

 

תגובות