הקול מאחורי: מי שר את שירי הנושא של הסדרות הישנות?. צילומים: יחסי ציבור, ערן דיין, ערוץ הילדים

הקול מאחורי: מי שר את שירי הנושא של הסדרות הישנות?

חלק מהחוויה של סדרות זה גם שירי הפתיחה שלהם. חזרנו אל הסדרות הישנות שכולם צפו בהם ובדקנו מי שר את שיר הנושא שלהם ואיפה הם נמצאים היום? זה מה שגילינו!

ארתור 

לסדרה המצויירת שכולנו גדלנו עליה, יש את אחד משירי הפתיחה הכי קליטים שהכרנו. לכל אחד יצא לזמזם את "בכל יום אתה פוגש חבר" ולהתמכר מחדש. היום, למרות שהסדרה עדיין משודרת עם אותו השיר, זה מעורר בנו נוסטלגיה. אך תהיתם פעם מי שר את זה? מדובר באלי לולאי סולן להקת הרוק הישראלית והמצליחה "רוקפור". אלי תרם את קולו לשיר אך פה לא נגמר העניין שלו עם סדרות מצויירות, לולאי דובב גם בסדרות "אווטאר", "הרפתקאות מקס" ואפילו בסרט עידן הקרח

 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

אליפים

בסדרה "אליפים" הייתה תמימות, משהו קיבוצי ומשהו עם הרגשה של פעם. עזבו את זה ששם נחשפנו לעומר דרור ואסף הרץ, הסדרה פשוט לא התחכמה מידי והביאה סדרה ללא מדע בדיוני. שיר הפתיחה שלה היה גם הוא של פעם, במקור הוא של זמר אחר, אך באליפים הוא חודש ובוצע על ידי זוכה "כוכב נולד 5", בועז מעודה. את בועז אתם גם זוכרים כמי שייציג אותנו באירוויזיון עם השיר "כאילו כאן", כיום הוא חזר בתשובה ומתאים את הקריירה שלו לכך.

 

 

תיכון השיר שלנו

עוד סדרה שהייתה תמימה והצליחה להביא קצת "גליי" לישראל, תיכון השיר שלנו היא ספין אוף של הטלנובלה "השיר שלנו" והיא סיפרה על חבורת תלמידי תיכון עם קבוצת תלמידים ששרים וכמו כל בני נוער הם מתאהבים, רבים ומסתבכים. בסדרה הזו בחרו את לי בירן לשיר את שיר הנושא, באותה תקופה לי התמקד יותר בקריירת המוזיקה שלו ופחות במשחק, לאחר מכן נפתח לו החשק והוא שיחק ב"חצויה", "ילדי ראש הממשלה" וכיום ב"החממה", שם הוא גם מבצע את שיר הנושא.

 


אהבה מעבר לפינה

לא רבות הטלנובלות ששודרו בפריים טיים של ערוץ 2, "אהבה מעבר לפינה" זכתה להיות אחת כזו ולשרוד שלוש עונות על המסך. כמו השם של הסדרה היא עסקה בקשרים רומנטיים מסובכים בין הדמויות (יהודה לוי, אגם רוטברג ואושרי כהן), תסמכו על הטלנובלה הזו שידעה להמציא מלא סיפורים כאלו שהספיקו למספיק פרקים. השיר של הסדרה היה לא פחות מוצלח מהעלילה עצמה ויצא אפילו כסינגל של הזמרת עצמה, תאמינו או לא אבל שרית חדד הייתה זו ששרה את שיר הנושא והפכה אותו ללהיט בכל בית.

 

 

האלופה וטלנובלה בע"מ

עוד שתי טלנובלות מצליחות ומדוברות היו "האלופה" וטלנובלה בע"מ. האלופה עסקה במאחורי הקלעים של עולם הכדורגל הישראלי בכיכובם של יהודה לוי, עופר שכטר ועדי הימלבלוי ואילו טלנובלה בע"מ עסקה במאחורי הקלעים של עולם הטלנובלות והטלוויזיה בכיכובם של יעל בר-זוהר, רון שחר וגם כאן כיכב שכטר. את שירי הפתיחה של שתי הסדרות הללו ביצעו הזמרת ניקה והמפיק המוזיקלי המוביל הנרי שגרמו לנו לא לרצות להעביר את הפתיח ולחכות לו כחלק מהסדרה עצמה.

 
 

שמש

אחת הקומדיות שהכי מצליחות עד היום היא ללא ספק "שמש" שגורמת לנו לצחוק מחדש כאילו הסדרה משודרת בפעם הראשונה כיום. ב"שמש" כיכבו צביקה הדר, אליעד נחום וגלית גיאת שעשו זאת במשך שש עונות מצליחות בערוץ 2. גם במקרה הזה השיר של הסדרה היה מוצלח לא פחות ואותו ביצעו אחת הלהקות המגניבות של אותה התקופה, להקת "טיפקס" בניצוחו של קובי אוז שהוציאה את השיר "איזה עולם" עוד לפני הסדרה כסינגל. כיום הלהקה התפרקה אך מבחינתנו היא חיה וקיימת כל הזמן בשידורים החוזרים.

 

החבר'ה הטובים

אחת מסדרות הקלאסיקה של ערוץ הילדים הייתה "החבר'ה הטובים" שעסקה בבני נוער שונים שיש בשכונה שלחלקם החיים לא פשוטים ואף מסובכים. הסדרה הביאה במפתיע גם סיפורים כמו היריון לא מתוכנן, סיפור על סמים, עבריינות, בית משוגעים וכמובן אהבות. את השיר של הסדרה, ביצעו "נערי רפול", צמד מוזיקלי שהיה מצליח בשנות ה-90 והתפרק בשנת 2008. השיר של הסדרה היה כל כך אהוב ומצליח שהצמד הכניס אותו לאלבום שלהם ואף נכנס למצעדי גלי צה"ל.

 

הילדים מגבעת נפוליאון

החופש מתחיל, מבפנים. כך לפחות נטען בשיר של הסדרה "הילדים מגבעת נפוליאון" או במילים אחרות: "הסדרה הראשונה של יון תומרקין". הסדרה עסקה בילדים שמסתבכים לא מעט בגלל הסקרנות וההרפתקאות שלהם בתוך עולם שכולו מבוגרים. את שיר הפתיחה של הסדרה ביצע השחקן והמוזיקאי דן תורן שגם כתב והלחין את השיר. תורן כיכב בסדרות מצליחות כמו "משחק החיים" ו"ראש גדול".

 

ראש גדול

ראש גדול היא סדרה שמתקמבקת לאחרונה בשידורים חוזרים, בשנה וחצי האחרונות היא משודרת בערוץ Zoom ולאחרונה אף חזרה בשידורים חוזרים לערוץ הילדים. ראש גדול סיפרה על תיכון בו הכל יכול לקרות מבניית טיל ועד הסתבכות עם מפעל לא אקולוגי ושירי מחאה. את שיר הנושא של הסדרה שנקרא "לך עם החלום" ביצעה הזמרת שירה גבריאלוב או בשם הבמה שלה באותה התקופה: "שירה G", שירה הוציא הלא מעט שירים שכיכבו בגלגלצ ובשנת 2013 השתתפה באמריקן איידול והודחה אחרי שלב השופטים. לא נורא, העיקר שהיא הלכה עם החלום!

 

מריו 

נעבור לסדרות קצת יותר חדשות אך מצליחות לא פחות, הסיטקום "מריו" למשל שעוסקת בעוזר בית שהוא בעצם מכשף כושל התדהר גם הוא בשיר קליט וקצת משוגע אותו ביצעו הצמד גיא ויהל. אך זו לא הפעם הראשונה שגיא ויהל שרים שיר נושא של סדרה בערוץ הילדים, הם גם מבצעים את שיר הפתיחה של "שוברי גלים".

 

אלישע

במקרה של אלישע זה לגמרי סיפור מצחיק, בדיוק כמו הסדרה עצמה. כפי שאפשר להבין כבר מהשם, הסיטקום עוסק בדמות בשם אלישע שהיא קצת הזויה ומיוחדת. אלישע בן 40 והוא חוזר ללמוד בכיתה ו' בלי הנחות. את שיר הנושא של הסדרה ביצע גם אלישע! אבל לא אלישע מהסדרה אלא הזמר האהוב אלישע בנאי שגם הלחין את השיר. אהבנו!

 
תגובות