בהשראת הקורונה: המחלות בסדרות הנוער. צילום מהסדרות

בהשראת הקורונה: המחלות בסדרות הנוער

חושבים שהקורונה מלחיצה? קבלו את הדמויות בסדרות הנוער שנאלצו להתמודד עם מחלות שונות • ספויילר: אצל כולם זה הסתיים טוב

לא רק במציאות, בסדרות טלוויזיה רבות קורה שחלק מהדמויות מתמודדות עם מחלה כלשהיא. חלק מהמחלות הכרנו לפני וחלק קצת יותר מקוריות, אז כדי להראות לכם שיש אולי דברים יותר גרועים מקורונה - קבלו את הדמויות שנאלצו להתמודד עם מחלה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

גילי מ"גאליס"

בעונה הרביעית של גאליס הכרנו את גילי, החניכה החדשה בצוות טורינו. בסוף אותה עונה גילינו שגילי הסתירה סוד לפיו היא חולה במחלה נדירה ומסוכנת והיא אמורה למות בגיל 17 כי התרופה לאותה מחלה עולה הון תועפות. לבסוף, בעזרת חבריה, גילי מצליחה להשיג את התרופה ונשארת בחיים.

© מתוך גאליס, ערוץ הילדים

קרני מ"אילת"

לאורך כל העונה הראשונה (והיחידה) של הסדרה, נאלצה קרני, אחותה הגדולה של תום, להתמודד עם מחלת רגישות גבוהה לקרינה (ומכאן היוצרים בחרו להעניק לה את השם -'קרני' - תודו שהופתעתם!). בשל הרגישות, קרני נאלצה לשהות במקום מבודד מכולם (קצת מזכיר לנו משהו), לא יכלה לצאת החוצה וכשהייתה צריכה להתקרב למקום עם קרינה או מישהו עם קרינה היה נאלת להתקרב אליה - על קרני היה לעטות חליפה מיוחדת. למזלה של קרני נמצאה תרופה למחלתה והכל בא על מקומו בשלום, נקווה שכך גם תיגמר הקורונה - שגם בה יש את האותיות של קרני...

 

דורי מ"השמיניה"

בתחילת העונה הראשונה של 'השמיניה' נחפשנו בהפתעה לעובדה שדורי חולה סכרת. דורי לא סיפר זאת בתחילה לחבריו ולכן כשהוא מתמוטט באחד מפרקי הסדרה הראשונים הם נורא מופתעים, מסיבה כלשהיא לא ניתנה התייחסות רבה למחלתו בעונות הבאות של הסדרה בצורה מיוחדת, אך בפרק הפתיחה של העונה השלישית החבורה נרתמת לעזור לו במבחן הקבלה של "המועצה" כשכמעט התמוטט ונאלץ לקבל משהו מתוק.

© ערוץ הילדים

דורי מ"גאליס"

דורי נוסף, הפעם מ"גאליס" מתגלה כחולה במחלה בתחילת העונה הראשונה וגם פה הוא מסתיר זאת מחבריו ומאנשי המחנה כדי שלא יסולק/ייאלץ לוותר על פעילויות מסויימות בשל תנאי בטיחות. מחלתו של דורי היא המופיליה (או בעברית - "דממת"), מחלה שבגללה אין ביכולתו של הגוף לתת לפצעים להגליד, מה שיכול להיות מאוד מסוכן אם נפצעים כי כך עלולים לאבד הרבה מאוד דם. 

© ערוץ הילדים

מנו מ"החממה"

בעונה האחרונה של סדרת הנוער "החממה" הצטרף לבית הספר תלמיד חדש בשם מנו. בשלב כלשהו בסדרה גילינו יחד עם מנו שהוא חולה בסרטן, עקבנו אחרי התמודדותו עם המחלה, בין השאר דרך הסצנה בה הוא מגלח את שערו עד שלבסוף ראינו איך היא מנצח את המחלה ומבריא בסוף העונה. מקווים שזה נתן אופטימיות לילדים חולים במציאות!

 

יפתח ואלה לי מ"החממה"

בעונה השנייה של "החממה", אלה לי ויפתח נדבקו בנגיף שנפלט מהמגנטיט (הנושא המרכזי של העלילה בעונה) בעקבות חימומו. אלה לי נרפאה ממנו די מהר מכיוון ששתתה את המים בהם היה הנוגדן, אך במקרה של יפתח זה היה מורכב יותר, הוא שהה בבית החולים הרבה זמן ואף היה רגע בו היה על סף מוות עד שלבסוף הצליח להירפא ולחזור לעצמו.

 
תגובות