הישרדות: אסי לא מפסיק לטעות, ירדן לא מפסיקה להפתיע. מתוך הישרדות, רשת 13

הישרדות: אסי לא מפסיק לטעות, ירדן לא מפסיקה להפתיע

תראו שני ניגודים - האחד עושה למען עצמו וחושב רק אסטרטגייה והשנייה חושבת על חברים בלי טיפת אגו ובלי מחשבה על מהלכי המשחק. באמצע אלה עם נאום מרגש ומלא באמת מהולה בפחד ובני ברוכים אחד שכבר לא יזגזג לעולם

כבר אמרנו שמריחים את הסוף נכון? תמיד לקראת הסוף אנשים מתחילים להתעורר, לשים לב לדברים. עכשיו כל אחד עסוק בניצחון, בחזרה הביתה שהולכת וקרבה ובתהליך שעברו במהלך המשחק. המחשבות על הישרדות פיזית בתנאים הקשים ויצירת בריתות מפנות את מקומן למחשבות של סיכום המשחק - מה עשיתי עד כה, איך התנהלתי, איך התנהגו אליי - וזה מה שראינו אתמול במועצת השבט.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

נתחיל רגע מהעבודה שאסי עשה טעות. בעצם הוא עושה טעויות כאלו לאורך כל המשחק ואני אסביר - אסי הוא שחקן אסטרטגי, הוא חושב על מהלכים קדימה, הוא לא מסתכל על הסיטואציה בהווה, הוא לא רואה את האדם שעומד מולו, הוא רואה כלי במשחק. מהלכים ודברים שנקבעים "כולם ביחד" לפי הגדרתו לא באמת נעשים כך, אלא הוא מוצא דרכים חלקלקות לשכנע אנשים שזו הדעה שלהם או שזה מה שנכון כרגע למשחק ואין עם מי להתווכח. כך הוא עשה עם אלינה, כך גם עם בני ועכשיו עם אלה.

© מתוך הישרדות, רשת 13

לאלה יש פתק שמבטל שרשרת חסינות. אסי רצה להשתמש בה על מנת להדיח את ירדן, ואלה לא רצתה להשתמש בו כי היא יודעת שהיא כרגע לא על הגריל, השם שלה לא ייכתב היום על הפתקים, ואם כך אין לא צורך לבזבז כלי חזק בשלב הזה של המשחק. אבל לאסי יש צורך וכשיש לו את הצורך הוא מנסה לשכנע את כולם שיחשבו כמוהו, כשזה לא עובד הוא יגיד כמעט הכל כדי לשכנע (כמו שהשם של אלה עלה בקרב הברית השנייה), זה לא הצליח? הוא ירים את הקול ואז בסופו של דבר הוא גם יגיד שזו דעת הרוב והוא לא מבין למה אחרים נפגעים ממנו ומבטל את הרגשות שלהם.

אתמול סוף סוף נחשפנו לאלה אחרת, אלה האמיתית, זאת שקצת פוחדת להגיד את דעתה מול השייח', אבל מנגד היא דאגה להבהיר שהיא לא באותן תחושות כמו של אלינה - ובעיניי זאת הכחשה, אבל היי, לפחות אלה קצת נפתחת ואולי כן סוף סוף נפל לה האסימון לגבי צורת ההתנהלות של מנהיג השועלים.

© מתוך הישרדות, רשת 13

השתן עלה לאסי גבוה למעלה והוא לא שם לב - בסופו של דבר המשחק הוא משחק חברתי ואסור לאף אחד להרגיש מנהיג או להיות שאננן, כי אז הוא יילך הביתה וזה יבוא לו בהפתעה גמורה. אסי חושב על עצמו ועל מהלכים אסטרטגיים, הוא לא רואה את הצד החברתי, האנושי, החברי שמוביל המון אנשים במשחק הזה. זאת הטעות הכי גדולה שלו.

בניגוד אליו, ירדן מבינה טוב את המצב החברתי והיא מחליטה להעביר לבני את שרשרת החסינות, עליה עבדה כל כך קשה כמה שעות לפני כן. אם ירדן לא הייתה מעבירה לבני את השרשרת, רוב הסיכויים שהוא היה מנסה לשמור על עצמו ובכל מצביע לירדן ואז אולי אלה כן הייתה מוציאה את קלף ביטול החסינות. עצם זה שהיא הורידה את החסינות ממנה, היא העניקה לעצמה עוד כמה ימים במשחק, ואני מקווה שעד הגמר הגדול.  

© מתוך הישרדות, רשת 13

בסופה של מועצת השבט, אלה החליטה לא להשתמש בקלף שלה ורגב הודח מהמשחק. אולי מועצת השבט הזאת תהייה קריאת השכמה לישראל ואלה, שיבינו שהשייח' הגדול לא יכול לקחת אותם איתו לגמר וכל אחד צריך לדאוג לעצמו כרגע...

תגובות