כל מה שאתם צריכים לדעת על עונת הסיום של "בית הנייר". באדיבות Netflix

כל מה שאתם צריכים לדעת על עונת הסיום של "בית הנייר"

"בית הנייר" היא ללא ספק טירוף עולמי ורק לאחרונה הוכרז כי העונה החמישית של הלהיט בנטפליקס, תהיה גם העונה האחרונה בהחלט. כדי להתכונן נפשית יותר טוב - עשינו לכם סדר עם כל הפרטים הידועים עד כה!

בין אם אתם עוקבים ותיקים של הפרופסור וחבורתו, ובין אם חדשים, קצת היה קשה לפספס את הסערה שהתחוללה באינסטגרם בסוף חודש יולי, כאשר הקאסט של "בית הנייר" פרסמו את התמונה של מסכת הדאלי המפורסמת, וכך הכריזו פה אחד על עונה חמישית ואחרונה לסדרה הספרדית המצליחה ביותר.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ההכרזה, שלא כללה יותר מידי דיבורים או פרטים, הותירה מעריצים וצופים רבים עם המון סימני שאלה, שרק הגבירו את ההתלהבות והציפייה. החלטנו לעשות לכם סדר ואספנו את כל הפרטים הכי חדשים וחשובים שאתם צריכים לדעת לפני שהשוד מגיע לסיומו. וואמוס!

הכרזה מפתיעה? תלוי את מי שואלים

בעוד נטפליקס ניסו להסתיר מאיתנו את העונה החמישית ולהשאיר אותה בגדר סימן שאלה עד להודעה הרשמית בסוף יולי, השחקנים והיוצרים הנלהבים לא כל כך הצליחו להסתיר את ההתרגשות. כבר ביולי 2019, לקראת העונה השלישית, נתנו רמזים רבים שהשוד לא יסתיים בקרוב, גם לא בעונה רביעית. הרמז הגדול ביותר הגיע מהשחקנית איציאר איטוניו, המגלמת את המפקחת ראקל מוריו, שחשפה באחד מהראיונות אז: "אנחנו מצלמים את העונה הרביעית ואני בטוחה שזה לא נגמר שם". השמועות התגברו ואושרו סופית עוד לפני ההודעה הרישמית כשאפילו היוצר והמפיק הנלהב אלכס פינה, לא הצליח לנהוג ברשמיות המצופה ממנו ופרסם בחשבון האינסטגרם האישי שלו תמונה בה לובש חולצה עם הכיתוב "טוקיו" וכתב בהתרגשות: "כותב את העונה החמישית של בית הנייר"!

מתי?

לפי דיווחים בספרד, צילומי העונה החמישית כבר החלו בתאריך ה-3 באוגוסט 2020, ואם לא יהיו עיכובים מיותרים (מה שקשה להבטיח, הודות לוירוס הקורונה), החבורה תחזור למסך בפעם האחרונה לקראת סוף 2021. אז למרות שתאריך יציאה מדויק עוד אין, בהחלט שווה לחכות: ההערכות מצביעות על כך שהעונה האחרונה הולכת להיות אחת מההפקות המושקעות ביותר של נטפליקס בשנים האחרונות, עם תקציבי עתק וצילומים בשלוש מדינות שונות: דנמרק ספרד ופורטוגל. שומרים לנו את הכי טוב לסוף. 

חידת ניירובי?

אזעקת ספויילר! לאחר המוות המפתיע של השודדת עם הלב הכי גדול בחבורה, מעריצים רבים ציפו שניירובי (אלבה פלורס), בכל זאת תחזור לעונה החמישית, בדומה לדמותו של ברלין, שלמרות מותו בסוף העונה השנייה הוא חלק בלתי נפרד מהמשך הסדרה עד כה. עם כל הציפייה, השתתפותה של אלבה פלורס בעונה החמישית עומדת כעת בסימן שאלה, שכן מבין רשימת השחקנים המשתתפים בעונה החמישית שאושרה על ידי נטפליקס, פלורס נכון לעכשיו לא נמצאת ביניהם. האם ניירובי תחזור? נחכה ונראה!


מה הולך להיות?

עד כה, כל עונה הייתה סוחפת יותר, נועזת יותר, גדולה יותר. מה הולך לקרות עכשיו? לא רק שלנו אין תשובה, אלא גם היוצרים, השחקנים, ואפילו התסריטאים, לא יודעים בעצמם! "בית הנייר" היא סדרה הנכתבת במקביל לצילומים, ואם מה שמפריד בינינו לפרק הבא זה רק הקרדיטים, אז השחקנים עצמם לא יודעים מה יהיה הסוף של הדמויות שלהם במשך חודשי הצילומים הארוכים, ובדרך כלל מקבלים את התסריט הטרי ימים ספורים לפני צילום כל פרק. אחת הדוגמאות לכמה השיטה הזו מפתיעה הייתה כאשר השחקנים קיבלו את ההודעה על מותה של ניירובי ימים ספורים לפני צילום הסצנה הגורלית. בינתיים נכתב רק הקו הכללי של העלילה לעונה החמישית, אך כל השאר נתון לשיקול דעתם הפרוע של התסריטאים והיוצרים, שבהחלט לא מפסיקים להפתיע. מה שכן ידוע בוודאות, זה שהעונה הסופית תהיה ארוכה יותר. ביחס לרוב קודמותיה שכללו שמונה פרקים כל אחת, עונת הסיום המבטיחה תכלול 10 פרקים אחרונים בהחלט.

 

הפנים החדשות

כשבכל עונה מצטרפים אלינו פרצופים חדשים שבמהרה הופכים לחלק בלתי נפרד מהעלילה, היוצרים לא בזבזו זמן וכבר חשפו את שני השמות החדשים והמבטיחים שיצטרפו לעונה האחרונה: מיגל אנחל סילבסטרה (נרקוס, sense 8) ופטריק קריאדו, שחקן ספרדי צעיר שהועמד לפרסים נחשבים בספרד, אך אלמוני במישור הבינלאומי. סביר להניח שבקרוב שניהם יהיו מוכרים בעיקר מ"בית הנייר", וכמו שאר חבריהם לקאסט, רחוקים מאוד מלהישאר אלמונים.

לסיכום, העונה הרביעית הותירה מספר שאלות להן אנו מצפים לתשובה בעונת הסיום, שהגדולה מכולם היא, האם למרות כל הסיכויים, השוד יצליח? עד שנדע באמת, אפשר להסתפק בהודעה מבטיחה מיוצר הסדרה אלכס פינה, שהודה ש"המלחמה מגיעה לגבהים הקיצוניים והפראים ביותר, אך זו גם העונה האדירה והמרגשת ביותר". כך שלא משנה מה יהיה, יש לנו הרבה למה לחכות. ובינתיים? לא יזיק איזה בינג' חוזר!

תגובות