לראשונה: דמות גאה מוצהרת בסדרה מצויירת של ערוץ דיסני. באדיבות ערוץ דיסני

לראשונה: דמות גאה מוצהרת בסדרה מצויירת של ערוץ דיסני

היסטוריה? על גל הדמויות הגאות והמצוירות אשר יוצאות מהארון, כעת גם דיסני מאשרים רשמית כי דמות מהסדרה המצויירת החדשה של הערוץ, היא למעשה ביסקסואלית מוצהרת

בשנים האחרונות, ובשנה האחרונה בפרט, אנו רואים יותר ויותר דמויות מעולם המצויירים אשר יוצאות מהארון ומוכרזות כדמויות גאות באופן רשמי. זה קרה עם מר עכבר ב"ארתור", עם הורים גאים ב"הרעשנים", הדמות הראשית ב"אגדה של קורה" ולאחרונה הרשת געשה לגבי פוסט בנושא גם לגבי בובספוג. כעת, גם בערוץ דיסני מתחילים לתת את הבמה המתבקשת ומאשרים כי דמות בסדרה מצוירת חדשה שלהם משתייכת לקהילה הגאה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מדובר בדמותה של לוז, בסדרה החדשה של ערוץ דיסני, "בית הינשוף" (המשך של "גרוויטיפולס") המשודרת גם בישראל. לוז היא גיבורת הסדרה בת ה-14 אשר יוצאת להרפתקאות מכושפות. יוצרת הסדרה, דנה טרסה, היא בעצמה ביסקסואלית מוצהרת, מספרת על כך שהיא הפעילה מאמצים לכך שדיסני יסכימו לשלב דמות להט"בית בסדרה מצויירת.

 

בחשבון הטוויטר שלה כתבה היוצרת כי: "הייתי ישירה בנוגע לכך שאני רוצה לשלב דמות של ילד או ילדה להט"בים בדמויות הראשיות, אני אשקר אם אגיד שזה לא היה קשה, אמרו לי בהנהלת דיסני שלא אוכל לייצר דמות עם מערכת יחסים בי סקסואלית או הומואית בערוץ", כתבה.

© צילום מטוויטר

עוד ציינה: "אני בעצמי בי! אני רוצה לכתוב דמות כזאת לעזאזאל!', למזלי העקשנות שלי השתלמה ואני מאוד תומכת במנהלי ערוץ דיסני שנתנו לזה מקום. זה ייצוג חשוב, תמיד תלחמו על מה שאתם רוצים לראות!".

רק נזכיר שבעבר עלו טענות מצד הקהל כי גם דמות אחרת של דיסני, אלזה מ"לשבור את הקרח", היא לסבית ולמעשה כל הסאב-טקסט של הסרט עוסק בהסתרותיה על כך. טענות אלה לא אושרו אף פעם ועל אף שהייתה ציפייה שאלזה תצא מהארון בסרט השני, או לפחות תוכרז כמשתייכת לקהילה הגאה - זה לא קרה וכרגע זה גם לא מהלך שצפוי לקרות.

© צילום: Disney באדיבות yes
תגובות