משפחת טרסוב: "אין הפרדה בין המשפחה והעבודה". גיל טרנוס

משפחת טרסוב: "אין הפרדה בין המשפחה והעבודה"

משפחת טרסוב המשפחה הכי ורודה בישראל, שכל אחד מהם צבר כבר רזומה של כוכב רשת בפני עצמו, עם מעריצים שעוקבים אחרי כל צעד בחיים החשופים שלהם ועם כחצי מיליון צפיות בכל סרטון שהם מעלים לאוויר, הגיעה אל המסך הקטן בתוכנית דוקו-ריאליטי חדשה ("משפחת טרסוב") של HOT בידור. בראיון מיוחד הם מספרים לנו על התהליך שעברו ועל החיים בצל המצלמות

בני משפחת טרסוב הם סיפור הצלחה: מורן, ג'וזף, אמה ומיילו הקטן הם מה שהכי קרוב אצלנו בביצה למשפחת קרדשיאן ההוליוודית הנוצצת, אלא שאצלנו במקום בשכונת קלבסס מנקרת העיניים, אנחנו מגיעים כמעט בכל ערב לסרטונים של משפחה מאד לא שגרתית, באחד מפרברי ישראל שכולנו יכולים להזדהות איתם ולהרגיש שהם חלק מאתנו ובזה קסמם. סיפור ההצלחה המטורף הזה התחיל לפני תשע שנים כשמורן, אז בלוגרית איפור, התחילה לעשות מה שרוב הישראליות עוד לא העזו לעשות והקימה ערוץ לייף סטייל ביוטיוב, שהתעסק באיפור, ביוטי וביקורות מוצרים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מסתבר שקשה שלא להתאהב בדמות הורודה והחייכנית הזאת שמופיעה על המסך, שהפכה במהירות להיות משפיענית יופי וטיפוח. אחרי שבתה הבכורה אמה נולדה, מורן התחילה לגעת גם בתחומים אחרים והתחילה לעשות וולוגים והפעם תיעדה את עצמה כאמא צעירה. היום הערוץ שלה כולל למעלה מ- 300 אלף מנויים והיא גם מובילה קמפיינים כפרזנטורית של חברות מובילות וכמובן תוכנית טלוויזיה בשם "משפחת טרסוב" ב-HOT בידור שעוסקת במשפחה הנוצצת.

"עשיתי משהו חדש", נזכרת מורן, "הייתי בין היוטיובריות הראשונות שעשו את זה, אנשים לא אימצו את היוטיוב באופן ישר בתור יוצרים אלא כצופים, היו מעט מאוד יוצרים בעברית, כשאתה חלוץ בתחום מסוים יותר קל לך להתבלט. פתאום קיבלתי טלפון מ'רני רהב' (משרד פרסום - ל.ב) שרצו לשלוח לי מוצר, הם היו מהראשונים לזהות את היוטיוב כמקום של משפיענים, הבולטות בתחום של המשפחה שגם בזה אני חלוצה. יוטיוב מגדירים אותי כחלוצת טרנד המשפחות, לא חשבתי על שום כיוון מסחרי, לא על טרנד אלא על מקום של תהליך אישי וצורך לשתף את העוקבים שלי".

© גיל טרנוס

ובזה בדיוק קסמה של מורן, האותנטיות שלה וזה ניכר בכל הסרטונים של המשפחה. היא הבינה שהיא צריכה להביא את עצמה ולא איזה משהו מלאכותי, כי הצופים בבית בעלי החיישנים הרגישים מיד מרגישים מה מוצג להם מול העיניים. "המצלמה היא כבר יד שלישית, אני מאוד מורגלת לעשות את זה" היא אומרת "כל החיים שלי הם חלק מזה, אני לוקחת את המצלמה לכל מקום, לחופשות שלנו, כשאמה לא הרגישה טוב לבית חולים או לשמחות. לג'וזף היה יותר קשה, כי גם עשיתי משהו שהכנסתי מצלמה אלינו הביתה ולחיים שלנו וזה לא משהו שהוא ביקש אותו. זה גם לא היה מקובל כל כך, לפני הסטורי והכל, שמכניסים לארבע קירות הפרטיים שלנו מצלמה".

>> מורן טרסוב ומשפחתה הם כוכבי הרשת שלכם השנה? הצביעו לכם כאן!

אבל ג'וזף, התרגל מהר והתאהב במצלמה, ומ-DJ שמתקלט בכל העולם החליט גם הוא לפתוח ערוץ יוטיוב משלו. היום יש לו למעלה מ-250 אלף מנויים. "פתחתי ערוץ שלא היה בתכנון בכלל, זאת היתה התערבות ביני לבין מורן", הוא מספר ומוסיף: "זה התחיל מבדיחה. די נמאס לי שכולם מתעסקים במורן כל הזמן ורציתי להראות לכולם כמה מיוחד אני וכמה יש לי לתרום", הוא צוחק, "ועכשיו את האמת - תמיד ראו אותי אצל מורן והשתעשעתי עם הרעיון של כמה זה כבר קשה אז יאללה בואו ננסה, אמרתי לצופים של מורן להרשם לערוץ שלי שעדיין לא היה בו אף סרטון וכמו שהם התחייבו, גם אני התחייבתי ובאמת התחלתי להעלות סרטונים והנה אנחנו כמה שנים אחרי עם איקס מנויים, עובד מאוד קשה בניגוד למה שחשבתי בהתחלה זה לא קל בכלל".

 

שניהם יחד עבדו קשה מאוד וזה ניכר. הם צברו מנויים, צברו מעריצים שעקבו אחרי כל תנועה שהם העלו וכמות הצפיות עלתה ועלתה. הם נחשבים למשפחה הכי נצפית ביוטיוב בישראל וכשנולדו שני ילדיהם הפוטוגניים, הם פתחו גם להם ערוצים משלהם, כיאה לבני משפחת כוכבי רשת כהלכתה. לבתם הבכורה אמה בת ה-6 יש כבר למעלה מ- 160 אלף מנויים ולבנם עם הקוקו, מיילו בן ה-4 - וולוג הלידה שלו חצה את המיליון צפיות.

מה למדתם על עצמכם?

"שאנחנו לא סובלים אחד את השני, שאנחנו אוהבים אחד את השני, שקשה לנו אחד עם השני, בעבודה - ללמוד אחד על השני. ידענו פחות או יותר מי אנחנו עוד לפני שהתחלנו זה פשוט לקח את ה-DNA שלנו ושם אותו במבחן, אבל יש להיות מי שאתה ומי שאתה במצבי קיצון ששם היכולות באמת יוצאות לידי ביטוי. היום אנחנו רואים את הגרסה המשופרת שלנו וזה לא קל כי אנחנו 24 שעות אחד עם השניה. אי אפשר היה לעשות את זה אם לא היינו חברים כל כך טובים אנחנו מחזיקים ארבעה ערוצים, זה בית הפקה זה תוכן, זה עריכות, רעיונות. אמה ומיילו מכירים רק את זה מגיל קטן ובגלל זה אנחנו מצליחים להתמודד עם כל הלחצים, המריבות גם בבית".

© moran_tarasov@ מתוך אינסטגרם
 
אתם מצליחים לעשות הפרדה בין הבית לעבודה?

"אין ממש הפרדה בין העבודה למשפחה, הכל מתערבב. אנחנו יכולים לראות סדרה בנטפליקס ולהיזכר שצריך לצלם מחר סרטון ומתחילים לדבר על זה. זה לא שמגיעים לשעה מסויימת ומפסיקים לעבוד. בכל רגע נתון מישהו צופה בנו, יש לנו ארכיון מטורף! בארבעת הערוצים חומר של כמה שנים, העבודה היא מסביב לשעון ואנחנו נהנים ממה שאנחנו עושים אחרת לא היינו עושים את זה. אם אתה לא אוהב את זה אי אפשר להחזיק בזה הרבה זמן זה פשוט מתיש מידי, יש גם לנו רגעים כאלה ואז אנחנו מתחילים לדבר על חו"ל וטיולים וזה משחרר מהשגרה".

אתם מכבים את מצלמות?

"המצלמה רוב הזמן לא דולקת", אומרת מורן, "זה לא נכון היא דולקת כל הזמן!", מתקן ג'וזף, "המצלמה, הסטורי, השיתוף היומי שלנו מאוד מעניין כי הכלי עבודה שלנו הוא הטלפון, כמה קל זה לעבוד ככה כשזה צמוד אליך כל הזמן, לא מפסיקים לעבוד לרגע ואני חושב שהמשמעות היא שהיא (המצלמה –ל.ב) מתעדת דברים שהם על חשבון הזמן הפנוי שלנו. מורן מכורה לעבודה נהנית וכיף לנו. זה ההבדל בין בן אדם שאוהב את מה שהוא עושה לבן אדם שלא. כשנפסיק לעבוד כל כך הרבה נפסיק לעשות את זה, לא נאהב את זה מספיק. זה המוטו שלנו".

© @moran_tarasov מתוך אינסטגרם

אין לכם בעיה עם חשיפת הילדים? הם בכל זאת רק בני שש וארבע, לא ממש יכולים להחליט לבד אם זה מתאים להם.

"אנחנו דיקטטורים", אומר ג'וזף בחיוך, "אנחנו ההורים שלהם ומחליטים עבורם, כמו שנחליט לאיזה גן הם ילכו. חלק גדול מהאנשים שהצליחו בחיים זה אנשים שההורים שלהם הראו להם את הדרך והחליטו בשבילם מה לעשות גם כשאין לילד בחירה. לילד לא תמיד יש את היכולות להבין בגיל כזה ולממש את עצמו אם אין לו את התמיכה מבחוץ. אולי זה לא פופולרי, אבל מה שאנחנו מנסים לעשות זה לחזק את אמה ומיילו בתחום שאנחנו עובדים בו. הילדים שלנו היום הם אשפי תוכן. הם מבינים את כל המושגים. אנשים יכולים לבקר אותנו - אבל זה לא נכון. אנחנו מנסים להביא אותם לדבר הטוב ביותר. אם כשהם יגדלו ויחליטו שזה לא עבורם, זאת בחירה חופשית שלהם".

אתם רואים את עצמכם כמשפחה אופיינית?

"אנחנו לא שגרתיים", אומרת מורן, "אבל יש הרבה זוגות כמונו שפשוט לא מתעדים את עצמם או משתפים את זה. ג׳וזף ואני אנשים צבעוניים וייחודיים, לא לכל אחד יש שיער ורוד... אז מהרבה בחינות אנחנו כן מיוחדים ושונים, הנושאים שאנחנו נוגעים בהם אופייניים לעוד משפחות".

כשרוב כוכבי היוטיוב הם בני נוער, איך זה ממקם אתכם?

"אנחנו זקנים", מכריז ג'וזף בקול ומורן מוסיפה: "בכל פעם שאני חושבת על זה, אני מופתעת איך חבר'ה צעירים יכולים להתחבר לתכנים בוגרים כל כך, כמו אולטרה סאונד, כמו זה שאני יושבת ובוכה בחדר ולא רק אתגרים וצהוב. אסור לזלזל בקהל, הם מחפשים דברים עמוקים יותר, שיגרמו להם לרגש. כנראה שאנחנו יודעים לספר את הסיפור מספיק טוב".

 

"אני חושב שזאת לא שאלה של גיל אלא של איזה ערך מוסף אתה מביא בתור יוצר", מוסיף ג'וזף. "הגיל הוא לא פקטור. מה שאני אוהב ביוטיוב זה שהוא נותן אלטרנטיבה הרבה יוצר אותנטית מבטלוויזיה. רואים אותנו כבני אדם, איפה אנחנו ישנים, אוכלים. מרגישים פה חלק מאיתנו זאת אחת הסיבות שהרשתות החברתיות צומחות כל כך הרבה. היום הדור מכיר פחות את הטלוויזיה. אנחנו משדרים אונליין 24 שעות ביממה, כשאתה נהנה ממשהו אתה רוצה ממנו עוד, כשאנשים מסיימים לראות סרטון הם יוצאים ממנו עם משהו. אני חושב שאנחנו יותר אחראיים, יודעים לקחת בחשבון דברים שצעירים פחות יודעים לקחת בחשבון. צופים בנו משפחות שלמות, ילדים, בוגרים שמלווים אותנו ממש מההתחלה וגם הורים שמגיעים בעקבות הילדים שלהם, אנחנו פונים לכל המשפחה".

אתם מרגישים שיש לכם אחריות במסרים שאתם מעבירים בסרטונים שלכם?

"כן אנחנו קודם כל הורים ואנחנו לא נייצר תוכן שלא ניתן לילדים שלנו לצפות בו. זה לא רק בגלל הקהל זה אנחנו כאנשים בוגרים והורים לילדים. היה איזה קטע בסרטון שג'וזף צילם וכשישבנו על שולחן העריכה הבנו שהוא לא מתאים לכל המשפחה אלא קיצוני מידי והחלטנו להוריד אותו כדי לא לתת מסרים שגויים לילדים".

ואי אפשר שלא לשאול איך הקורונה השפיעה עליכם?

"יש לה הרבה דברים מאוד חיוביים" אומרת מורן, "עם כל הקושי של להיות כל כך הרבה זמן בבית עם הילדים ולנסות לעבוד, אני הרגשתי שאני מרוויחה את הילדים להרבה זמן בצורה אחרת וגם בגלל שבתקופה הזאת היה לנו הרבה זמן והעסקנו את הילדים. פשוט לא הפסקנו לצלם סרטונים, דברים משפחתיים, וולוגים, אתגרים. בגלל שבניגוד ליוצרים אחרים אנחנו לא תלויים באף אחד, אנחנו עושים הכל ארבעתנו ביחד. בזמן שהרבה יוצרים הורידו רגל מהגז - לנו קרה בדיוק ההפך ושברנו שיאים במנויים, כמות צפיות מטורפת, התקופה עשתה לנו מאוד טוב, הפכנו להיות טלוויזיה אלטרנטיבית, פנו אלינו מהתקשורת בתור מומחים לתחום המשפחות וחווינו תקופה מדהימה. ברמת ההכנסה נפגענו כמו כולם, כי אין שיתופי פעולה וכי החנויות סגורות. ההכנסות מיוטיוב ירדו כי פחות מפרסמים שם אבל לא נתנו לזה לעצור אותנו והפקנו את המיטב והנה נולדה לנו תוכנית חדשה".

התוכנית החדשה שנולדה למשפחת טרסוב מהתקופה הקשה הזאת של הקורונה היא סדרת הריאליטי החדשה, שתלווה את המשפחה בתהליך ההיריון של מורן (וזה הזמן לאחל בשעה טובה ובהצלחה מאיתנו). התוכנית (שנולדה כחלק מיוזמה משותפת של HOT בידור ומחלקת פיתוח התוכן של סוכנות "שרית&לורנס"), תחשוף את חוויות היומיום של המשפחה, את הזוגיות של מורן וג'וזף לצד המצלמות, הם יחשפו את מין העובר וגם הלידה תיעשה מול המצלמות ואת כל זה תוכלו לראות החל מיום ראשון הבא (ה-15 בנובמבר) בשעה 19:00 ב-HOT בידור וב- HOT VOD.

 

"להיות בטלוויזיה נותן לך איזשהו תו איכות שאתה כבר לא פועל בחצר האחורית של יוטיוב, אתה יוצר שיש לו מקום בטלוויזיה זאת הסתכלות אחרת", אומר ג'וזף. "אנחנו מקבלים התעניינות מהתקשורת וגם זה פונה לקהל בוגר יותר, כשאתה נפתח לקהלים חדשים אז זה גם מקום ליותר ביקורת, הקהל שלנו מכיר אותנו, יודע מה זה ליצור תוכן ברשת והקהל של הטלוויזיה הוא קהל אחר שלא בהכרח יבין מה אנחנו עושים. אני חושב שהמציאות השתנתה, היום היוצרים מקבלים הרבה יותר פוקוס, הרבה יותר אנשים רואים וצופים ויוצרים ברשת הופכים להיות כוכבים ברמה מאוד גבוהה בזכות עבודה קשה שלהם. בניגוד לריאליטי, כבר עשר שנים שאנחנו יוצרים תוכן ועובדים קשה, אנחנו גוף שידור.

"מורן ואני עובדים בכמה תפקידים בו זמנית ומאוד מודים ושמחים על זה, לחלוטין היה ברשימות שלנו יום אחד להגיע לטלוויזיה אבל זה לא ישנה לנו את החיים, זאת רק חשיפה גדולה יותר. זה היה משהו מדהים מבחינתנו, אבל אף פעם לא רצינו לשחק דמות שהיא לא אנחנו, עצם זה שהגענו לטלוויזיה עם יצירה שלנו, שאנחנו הכוכבים בה ומשחקים את החיים שלנו, זה היה ההישג הגדול מבחינתנו. זה אומר שמאמינים במה שאנחנו עושים".

 

איזה טיפים ברשת תוכלו לתת לקוראים שלנו לכבוד הסיום?

הטיפ של מורן: "לפני הכל גם כשיש תקופות יותר קשות, להאמין בדרך שלך להיות אמיתי ואותנטי כי אי אפשר לזייף כשאתה מביא את עצמך זה הכי טוב. תמצאו את הייחוד שלכם ותמשיכו איתו עד הסוף".

הטיפ של ג’וזף: "לשחרר את הדימוי שהיצירה שלך צריכה להיות כמו של מישהו אחר. ייקח לזה זמן, פשוט תתחיל! תקבע יום, שעה וזה יהיה כמו לצחצח שיניים, לא משנה מה יקרה אתה תעלה סרטון ביום ראשון. זה מה שצריך כדי להצליח. כשיראו את הסרטונים הראשונים של מורן ושלי זה יהיה בושות, אבל עושים דרך. פשוט מתחילים!".

תגובות