הצעד המפתיע של "הבנים והבנות" מתכתב עם 2020. מתוך הבנים והבנות 2020

הצעד המפתיע של "הבנים והבנות" מתכתב עם 2020

זהירות ספויילר: אחרי שבע עונות, בהפקת "הבנים והבנות 2020" החליטו לשנות את הפורמט באמצע העונה ולראשונה הנבחרות מתאחדות לנבחרת אחת ללא מגדר

כבר עשור ש"הבנים והבנות" מצליחה להיות תוכנית הקיץ המייצרת את כוכבי הנוער הבאים. בתכנית, כפי שמזמן כבר התרגלנו, נבחרת הבנים מתחרה מול נבחרת הבנות במשך עונה שלמה עם לא מעט משימות אתגריות כאשר בגמר הגדול מוכרע: מי המין השולט של השנה? אך לא עוד. בשיא העונה החליטו בהפקה לשנות את כל מה שהכרנו ולעשות צעד מפתיע במיוחד.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

לראשונה בתולדות הפורמט המקורי, הוחלט כי נבחרת הבנים ונבחרת הבנות מתאחדים לנבחרת אחת בלבד, המורכבת גם מבנים וגם מבנות. התחרות תשתנה ובסוף העונה יוכרזו שליטי העונה מהנבחרת המאוחדת החדשה, בניגוד למה שהיה נהוג עד עכשיו.

© מתוך הבנים והבנות

ובכן, המהלך הזה מעביר איתו מסר מאוד גדול וחשוב - עזבו אתכם מהגדרות, מקבוצות, ממלחמת המינים התמידית - כל אחד טוב בזכות עצמו ובזכות מי שהוא ולא דרך המגדריות שלו, שלה או שלהם/ן. ראינו את זה כבר כאשר אחד המתמודדים הבולטים העונה, יוחנן, עבר לנבחרת הבנות ונלחם בעצמו לטובת עבור מי מהמינים להלחם, אנו רואים את זה בכלל בשיח ובטיקטוק בשנת 2020 - ההגדרות והמגדר הוא כבר לא רלוונטי - האישיות והפנימיות היא זו שצריכה לקבל את אור הזרקורים, וכך גם היטיבו לעשות בתוכנית.

 

נכון, עדיין מדובר בתוכנית טלוויזיה תחרותיות ועוד איזה טוויסט שמביא איתו עוד באז, אך המסר אותו מעבירים כאן - חשוב מאוד, במיוחד בתוכנית נצפת שנחשבת לאחד ממותגי הערוץ. כל שכן שבתכניות אחרות באווירה דומה, דוגמת "הישרדות", מייחסים לכולם ולכולן את אותו המעמד והמאבק הוא שבטי ואישי ולא על מי המין החזק. בכל אחד יש את הקסם והייחודיות שלו, אדרבה ואדרבה כשכיום המיניות והמגדר מכילים עוד מגוון של סוגים מאשר רק בנים או רק בנות. 

© מתוך הבנים והבנות 2020

בעונה בה המתמודדים הם יפים, חסונים, בוגרים וכוכבים, חשוב מאוד להביא גם את המסר שמעבר, ואיכשהו, על אף שיכולנו להתלונן בקלות על המראה החיצוני הדי מושלם של כלל המשתתפים העונה, זה לא המסר הראשון והאחרון שהם העבירו ועל כך שאפו. קשה מאוד לרצות את כולם, קשה מאוד ללהק את כל סוגי החברה ושכולם יהיו מרוצים, הרי היום, בעידן הפוליטיקלי קורקט, תמיד יהיה מישהו שלצערנו יישכח, לאו דווקא בכוונה, ואם יש משהו קטן לעשות, כמו המלך שנעשה כאן - הרי זה חשוב ובהחלט נותן איזה בוסט של רענון לדור שלומד להכיל את השונה.

 

"הבנים והבנות" משודרת בערוץ הילדים ב-BIGI, סלקום, פרטנר וב-VOD של yes ו-HOT.

תגובות