הבאר: "דומה אך שונה מ'דברים מוזרים'". באדיבות כאן חינוכית

הבאר: "דומה אך שונה מ'דברים מוזרים'"

סדרות הנוער החדשה של "כאן חינוכית" הגיעה אל המסך ותנסה להביא לישראל את ז'אנר הפנטזיה עם עלילה קסומה במיוחד. האם זה עבד? • ביקורת פתיחת עונה

סדרת דרמה ופנטזיה חדשה לנוער מגיעה למסך והפעם בערוץ כאן חינוכית שלגמרי נכנס לתמונה ובגדול. ביום חמישי הקרוב, ולאחר 25 שנים, הערוץ יעבור לאפיק חדש וישיק לוח שידורים מלא בתכנים מקוריים לנוער, כאשר "הבאר" היא הסנונית הראשונה. האם כמו ב"כאן 11" גם כאן עשו עבודה מעולה? זה מה שחשבנו!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"הבאר" עוסקת בארבעה נערים לא מקובלים במיוחד אשר אוהבים לבלות זה עם זה ולשחק משחקי תפקידים. יום אחד הם בטעות פותחים פתח של באר מסתורית וממנה חומקת ישות אפלה ועל טבעית עמה הם צריכים להתמודד.

 

עושה רושם שהסדרה מיועדת לקהל קצת יותר בוגר יחסית למה שהתרגלנו לקבל מסדרות בחינוכית, למעשה אנו מקבלים סדרת נוער של ממש היכולה לעמוד בשורה אחת עם סדרות נוער מערוצים אחרים.

כבר בסצנת הפתיחה של הסדרה אנו מוכנסים היישר אל תוך העניינים, כאשר אנו נחשפים למאורע שככל הנראה קרה שנים רבות לפני שאר אירועי הסדרה. סצינה אשר גורמת לאווירת המסתורין והעל טבעי שהסדרה מנסה להעביר לנו.

© אבישג שאר-ישוב, באדיבות כאן חינוכית

המשך הפרק הרגיש לנו כמו מין שילוב בין "נעלמים" ל"דברים מוזרים", אבל במובן החיובי של המילה. מצד אחד יש פה אימה ומסתורין המערבת דברים על טבעיים, ומצד שני ישנם הרפתקאות ורומנטיקה ובעיות עם ההורים כמו של בני נוער רגילים. אכן, היו שהגדירו אותה, לפני עלייתה, כ"דברים מוזרים" הישראלית, ואנו חייבים להודות שאכן יש משהו באמרה זו. יחד עם זאת, "הבאר" כן מצליחה לשמור על ייחודיות מסוימת ועל שוני מ" דברים מוזרים", מכיוון שהיא עשויה שונה מעט ובעלת "וייב" ישראלי, פה נכנסת לתמונה ההשוואה שלנו ל"נעלמים" (שהיוצר שלה, ירון ארזי, גם מיוצרי "הבאר") - גם שם חבורת בני נוער מיישוב לא מוכר מנסים לפענח תעלומות מקומיות. 

© באדיבות כאן חינוכית

הקאסט של הסדרה הוא צעיר ומרענן, אשר מורכב משחקנים אנונימיים יחסית לצד משחקנים יותר מוכרים כמו נעם פרנק המוכר לנו מ"צפוף" מיקה צור מ"אילת", אמה אלפי-אהרון ("אמאמביכה") ורומי אבירם אשר מוכרת מ"תברחו". גם בגזרת הקאסט הבוגר אפשר למצוא שמות מעולים כמו נועה ("חזרות", "צפוף" ו"קופה ראשית"), שלומי קוריאט, זהר שטראוס ועוד. בהתאמה - בפן המשחקי אנו לגמרי מרוצים מהתוצאה.

ראיון
רומי אבירם: "מכאן אין לי שליטה על זה יותר"
נועה אוהבי
רגע לפני ש"הבאר" (כאן חינוכית") - סדרת הנוער מלאת הפנטזיה בכיכובה עולה, תפסנו את רומי אבירם לראיון מיוחד! מה היא חושבת על ההשוואה ל"דברים מוזרים" ואיך זה להיכנס לתחום כבר בגיל הזה?

יתר על כן, מאוד אהבנו לראות שבניגוד לסדרות נוער ישראליות רבות אחרות שבשנים האחרונות ברובן די ריאליסטיות מבחינה עלילתית, ב"הבאר" דווקא כן מחזירים את הנושא ונדמה שהיא עוד תפתיע עם ההתעסקות בז'אנר. מעבר לעלילה הסיפורית, חשוב לציין שהסדרה מעוררת מודעות לתופעת הבריונות ומוחה כנגדה, כמתבקש מסדרת נוער שבאה להביא איתה ערך מוסף ומסר חשוב ועל כך תמיד - שאפו.

"הבאר" עשתה רושם מעולה בפרק הפתיחה שלה ונתנה ציפיות גבוהות להמשך. עם סיפור מרשים, עלילה מגניבה והתעסקות בעל טבעי תוצרת כחול-לבן, מה כבר יכולנו לבקש יותר מזה? שרק ההמשך ישמור על הציפיות שלנו. מוכנים אפילו להטיל מטבע לבאר עם הבקשה הזו!

© באדיבות כאן חינוכית
תגובות