שון עיסא בראיון בכורה: "אצליח בזכות עצמי ולא בגלל הטייטל". אורית פניני, באדיבות כאן חינוכית

שון עיסא בראיון בכורה: "אצליח בזכות עצמי ולא בגלל הטייטל"

דור נוסף של כוכבים במשפחה: שון עיסא פורץ על המסך בתפקיד ראשון בסדרה "לבד בבית" ("כאן חינוכית"). רגע לפני הוא עוצר אצלנו בראיון בכורה ומספר על העבודה הראשונה, החיבור לאביו השחקן ועל החיים של בני הנוער בתקופת הקורונה

כבר לא רק הבן של: שון עיסא, בנו של השחקן נורמן עיסא חונך את תפקידו הראשון בעולם המשחק באחד מהתפקידים הראשיים בסדרה הקומית החדשה שעולה היום (א'), "לבד בבית" (כאן חינוכית) בכיכובם של נטע רוט, שחר חסון, עדי אשכנזי, יוסי מרשק ונוספים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

שון מגלם את רוני צור, בן במשפחה להורים אשר יצאו לחופשה זוגית, נתקעו על אי בגלל נגיף והילדים נאלצים להישאר לבדם בבית בישראל. רגע לפני שהוא פורץ בגדול - תפסנו אותו לראיון בכורה מיוחד.

 

 

"זה קצת הלחיץ אותי, מדובר בתפקיד המשחק הראשון שלי", מספר לנו עיסא על ההתרגשות בסט. "אני חושב שלמדתי תוך כדי, וגם המשפחה עזרה לי. אני בא ממשפחה של שחקנים ועדיין זה היה מלחיץ, אבל מתמודדים. היה כיף מאוד".

© באדיבות כאן חינוכית

ולא סתם משפחה שקשורה לתחום, אביו הוא השחקן המוערך נורמן עיסא ("עבודה ערבית", "החולמים") ואמו היא מחזאית מצליחה, אך שון מדגיש כי למרות הכל לא הבית הוא זה שדחף אותו למקצוע.

"לא הרגשתי מחויבות לתחום. האמת בדיוק דיברנו על זה שתמיד אבא בכלל לא דחף אותנו למקצוע, אני דחפתי את עצמי לשם".

מלחיץ אותך הטייטל "הבן של"?

"ממש לא. זה מרגיש כאילו יש לי כזה סוג של גב כזה, וזה מוריד את הלחץ בהרבה. לא מרגיש צורך להוכיח את עצמי יותר, אבל אני כן אצליח בזכות עצמי ולא בגלל הטייטל".

איך התכוננת לתפקיד?

"לקחתי קצת השראה מהאחים שלי. אני זוכר שכשניסיתי להתקבל לתפקיד, אז לקחתי רגעים מאחי הגדול שכל הזמן הציק לי כשהייתי ילד, אז כאילו טיפה חיקיתי אותו כזה ועבד לי. אבל אל דאגה - אני והאחים שלי בקשר מצוין".

כמה ההגדרה לפרוע, כמו אצל רוני בסדרה, היא גם נכונה לגביך?

"אם להגיד את האמת אני חצי-חצי כזה. היה כיף נורא לשחק את רוני".

© באדיבות כאן חינוכית

יוצרי הסדרה הם גם מי שיצרו את "קופה ראשית" שהפכה להצלחה ואפילו זכתה אצלנו בפרוגי כקומדיית השנה. יש ציפייה שזה גם מה שיקרה במקרה הזה?

"הלוואי! עובדים קשה, עורכים, כותבים ומשחקים. את יודעת בסוף מחכים לתוצאה, והלוואי שיאהבו את זה. המטרה שלי בסדרה זה שאעלה לאיזה ילד חיוך על הפנים".

כמה בעידן של היום, עם כל המודעות של ילדים נוער, אפשר לתת להם יותר אחריות לדעתך?

"אני חושב שנערים כמוני כן רוצים לבדוק גבולות, ואת יודעת, לחיות את החיים. אתה פתאום יוצא מהבועה הזאת של הבית. אני חושב שצריך לסמוך על בני נוער, פשוט לא לתת להם את כל העולם, כי יש דברים שהם לא צריכים להיחשף אליהם בגיל מוקדם".

© אורית פניני, באדיבות כאן חינוכית

שמנו לב שאתה גם משחק כדורסל בבני יהודה, יש מצב שבכלל כשתהיה גדול תלך יותר לתחום הזה?

"החלום שלי בעיקרון זה להיות שחקן ב-NBA, ואני עובד קשה בשביל זה כל יום. אני נהנה מהתהליך ואני לא פוסל שום דבר. כשהייתי בתקופת הצילומים קצת שכחתי מהכדורסל, שכחתי מכל החברים, שכחתי מהכל וזה ניקה לי את הראש. להיות שחקן זה מקצוע מדהים, עם כל הקשיים שיש. יחד עם זאת, גם את האהבה שלי לכדורסל אי אפשר לתאר את זה במילים. אני לא פוסל אפשרויות".

ב"לבד בבית" הילדים נאלצים להסתגל למצב חדש בשל הקורונה, בדיוק כמו תלמידים רבים בישראל.

"אני חושב שזה דבר חיובי. דווקא שעכשיו עם כל הקורונה ילדים יראו את הסדרה בבית ויקחו את זה למקום של הקורונה. זה לא בדיוק על הקורונה, אבל כן על נגיף".

© באדיבות כאן חינוכית

כל השנה הזאת הייתה מעין כולנו לבד בבית, בסגר או בבידוד - אילו דברים למדת ואתה לומד על עצמך בתקופה הזאת?

"כמו שהזכרת, אני מתאמן הרבה בכדורסל, מבלה עם המשפחה עם החברים, לא כל כך יוצא כי קורונה, אבל את יודעת מתמודדים ונחכה שהסגר הזה יגמר. שומרים על אווירה אופטימית".

בתור בן נוער, אתה מצליח לשמור על אופטימיות בתקופה הזאת?

"בטח. אני בן אדם אופטימי וגם אמא שלי הכי אופטימית במשפחה, וגם אם יש איזושהי באסה היא מוציאה ממנה אתה זה. אני תמיד אומר שהכדור עזר לי גם בתקופות הכי קשות וגם בתקופות הכי טובות. תמיד ברחתי לכדורסל אם היה לי רע או שהרגשתי קושי כלשהו".

© באדיבות כאן חינוכית

איך יראה לדעתך היום שאחרי הקורונה?

"נפגוש את החברים חברי, נבלה במלא מסיבות. סוף סוף יהיה בית ספר ולא נפחד לגעת, לא נפחדים לחבק את סבתא. אבל אני חושב שלצערי אנחנו כן נאלץ להשאר עם הקורונה זמן מה ואנחנו נדע לחיות עם זה. הנה עכשיו יש חיסון וכבר מחכים לזמן שאחרי".

יש עוד פרויקטים להמשך שאתה עובד עליהם?

"תמיד עובדים ואני מעדיף לשמור את זה עוד בסוד. בינתיים אני מתרגש מאוד מעליית הסדרה, לא אשכח את החוויה של הצילומים ואת העבודה עם השחקנים המנוסים בחיים".

תגובות