הדמויות ששינו את כל מה שחשבנו עליהן. מתוך החממה | יוסי צבקר

הדמויות ששינו את כל מה שחשבנו עליהן

ממולאן ועד רייצ'ל גרין: אספנו לכם כמה מהדמויות הבולטות על המסך שהרושם הראשוני שהותירו כמעט והפיל אותנו בפח

מכירים את הרגע הזה שבו אתם בטוחים שאתם יודעים באיזה אדם מדובר בשנייה שאתם שומעים מאיפה הוא הגיע? אז הדמויות הבאות באו להוכיח לנו אחרת, ולהזכיר שלפעמים צריך להסתכל קצת מעבר למעטפת החיצונית, כי אולי נופתע לטובה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

דינה נבון ("החממה")

דינה היא דוגמא מושלמת לדמות ששברה את הסטיגמה שדבקה לה. הדמות יכלה בקלות להפוך לפושעת, הייתה מיועדת ללכת לכלא לפני שלואיס, מנהל החממה, לקח אותה תחת חסותו וקיבל אותה לבית ספרו. היינו מצפים מדמות שבאה ממסגרת כזו שתהיה לה נטייה לאלימות ולא תצליח להשתלב במסגרת כמו בית ספר למנהיגים, אבל ההפך הוא הנכון! דינה אמנם בעלת מעטפת קשוחה, אך היא מאוד פגיעה, רגישה וכנה. דמותה הכניסה המון צבע לסדרה, היא הצליחה להביא את כל היתרונות שלה לידי ביטוי ונחשבת לאחת הדמויות האהובות ביותר. אין ספק שהחממה בלי דינה לא הייתה אותו הדבר.

 

מולאן

מולאן היא נסיכת דיסני, אבל שלא כמו רוב חברותיה האחרות לתואר, היא לא חיכתה לנסיך שיבוא ויציל אותה. מולאן נחושה להציל את אביה מגיוס לצבא סין. על כן מתחפשת לבן והולכת במקומו. הנסיכה הלוחמת עמדה בקושי של האימונים ולבסוף נלחמה מול צבא ההונים-שאיים על ביטחון סין, הצילה את מדינתה ואת חבריה לקרב. היא ידעה את כוחה ולא נתנה לשום דבר לעצור בעדה. אין ספק שמולאן היא דמות מעוררת השראה, והיא מהווה מודל לחיקוי חשוב בעבור ילדות צעירות ומשנה את התפיסה כלפי נסיכות.

 
© Disney באדיבות yes

דוידי ("אליפים")

את דוידי גידלו בעוני חבורת עבריינים בשכונה המפוקפקת בה הוא גר. הוא התייתם מאימו, ואביו יושב בכלא מאז שהיה קטן. דוידי מסובך כבר מהיותו ילד ואף ישב במוסד לעבריינים צעירים. בתחילת העונה הראשונה של אליפים דוידי תואם במדויק לסטיגמה, הוא מצטייר כנער סגור ומאוד אלים, אך ככל שמכירים את הדמות שלו יותר מגלים אדם רגיש ומופנם, שבסך הכל היה זקוק למישהו שיאמין בו. דוידי הוכיח לנו שאסור ליפול לסטיגמות ולשפוט מראש.

© יוסי צבקר, באדיבות yes

רייצ'ל גרין ("חברים")

הדמות המיתולוגית מחברים הצטיירה בתחילת הסדרה כמפונקת וחסרת עצמאות, שלא עבדה יום בחייה ורגילה שהכול הולך לה בקלות. כמעט ונפלנו לסטריאוטיפ של ילדה של אבא שנולדה עם כפית זהב בפה, אך במהלך העונות רייצ'ל הפתיעה והוכיחה לנו שהיא מסוגלת לעבוד קשה בשביל החלום שלה, לפתח עצמאות ולהתפתח בזכות עצמה. רייצ'ל הראתה שהאישיות שלה לא מסתכמת בכך שהיא מתלבשת יפה, והיא לגמרי ניצחה את כל הסטיגמות.

 

ג'ו ווילסון ("האנטומיה של גריי")

ג'ו היא אחת הדמויות הבולטות שמתאפיינת בסיפור חיים לא פשוט, ווילסון נולדה לאמא שנטשה אותה בהיותה תינוקת ואת רוב ילדותה בילתה במעבר בין משפחות אומנה, אפילו גרה תקופה במכונית שלה. הדבר האחרון שהיינו מצפים מדמות כזו הוא שהיא תהיה רופאה. אז לא רק שג'ו היא רופאה, היא מנתחת כללית, עברה את ההתמחות שלה בהצטיינות וגרמה לכל מי שפקפק בה במהלך הדרך לאכול את הכובע. כיף שיש דמויות כאלה מעוררות השראה על המסך!

 

טומי ("האי")

הרבה לפני שהתגלה כדילן, טומי היה ילד שקט, מופנם וכזה שתמיד נשען על ההורים שלו, לכן הופתענו לראות איך הצליח להסתדר עצמאית על האי כשהוא לא באמת חבר של שאר החבורה ששרדה את האסטרואיד (מלבד הספר האדום שהיה צמוד אליו). אלא שטומי, מבלי לדעת למה, הרגיש מעין מחוייבות לדאוג שהכל ילך כשורה ותמיד דאג לעתיד הקרב ובא. בסופו של דבר הוא אכן התגלה כמושיע העולמי (שלא לומר "המיועד") ודווקא אותו הילד השקט שיכלו גם לכנות אותו "חנון" - הוא זה שנועד לגדולות והפך לאהוב ביותר בקרוב חבריו.

© מתוך האי, ערוץ הילדים
תגובות