אל תחכו להפי אנד: הסדרות שהסתיימו בסוף רע. באדיבות HBO, אוהד רומנו

אל תחכו להפי אנד: הסדרות שהסתיימו בסוף רע

מ"השמיניה" ועד "משחקי הכס": יש לא מעט סדרות ממכרות, מצליחות ואהובות שהחליטו לסיים את דרכן על המסך דווקא בסוף רע, בניגוד לכל מה שציפינו

בשביל חלק מאיתנו, סיום של סדרה אהובה הוא רגע מכונן. לפעמים זו שמחה מהולה בעצב, לפעמים זאת חוסר ההשלמה עם העובדה שלא יהיה עוד פרק, ולפעמים זו תקווה לעוד עונה, חידוש או חיפוש אחר הסדרה הבאה שתנסה, אולי, למלא את החסר. אספנו לכם את הסדרות האהובות, מרובות העונות והמוכרות על המסך, שנגמרו בסוף רע, ובהחלט לא כוללות האפי אנד. זהירות - ספוילרים!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

איך פגשתי את אמא

הסדרה 'איך פגשתי את אמא' אולי נחשבת לאחד מהסיטקומים המוצלחים ביותר על המסך, ומתחרה עם קומדיות מצבים מוצלחות אחרות כגון "חברים", "מופע שנות ה-70", "סיינפלד" ו"המפץ הגדול", אך לאורך תשע העונות של סדרת הקאלט, אשר נפרסו על לא פחות מתשע שנים בהן המעריצים המתינו בקוצר רוח לפגוש סוף סוף את האם, הם אוכזבו לגלות שזו מתה זמן קצר לאחר מכן בגלל מחלה סופנית. מה לגבי שאר הדמויות? בארני, שדמותו עברה צמיחה והתפתחות עצומה לאורך כל העונות, חוזר לעצמו בתור הפלייבוי רודף השמלות, והוא ורובין מתגרשים. אחרי הכל, טד ורובין איכשהו חוזרים זה לזה ובגדול שום דבר לא הגיוני. מה שאולי מעורר תקווה להאפי אנד היא קלטת ה-DVD של הסדרה ששוחרר לאחר סיומה, לה נוסף סוף אלטרנטיבי בו האמא לא מתה וטד חי איתה באושר.

בפנים

דרמת בית הכלא הספרדית "בפנים" שכבשה את נטפליקס בסערה כאחותה הגדולה והמוצלחת של "בית הנייר". שתי הסדרות מבית אותו יוצר ובמאי ואף חולקות חלק משמעותי מאוד מהקאסט: השחקנית אלבה פלורס, ניירובי, שבסדרה "בפנים" נכנסה למדי האסירה שרי ורגס, ונג'ווה נימרי המוערכת כאסירה הגדולה מכולן, סולמה זהיר. הסדרה הסתיימה לאחר ארבע עונות מוצלחות מאוד עם סוף מותח שריצה רבים מן הצופים, עם כמה שאפשר להיות מרוצים מסיום סדרה סוחפת כל כך. מספר חודשים לאחר הסיום הגרנדיוזי, הודיעו היוצרים שהם מפיקים עוד עונת ספין-אוף חמישית ואחרונה בשם "בפנים - נווה מדבר" שתכלול שמונה פרקים ותגלול את מעלותיהן של הגיבורות סולמה ומקרנה לאחר השחרור מהכלא, כאשר הן מבצעות את השוד האחרון בהחלט. עונת הספין אוף שעלתה לשידור בנטפליקס בקיץ האחרון ספגה ביקורות מעורבות, אך הביקורת החריפה ביותר הייתה כלפי סיום העונה, בו הדמות האהובה סולמה נכנעת ומתה מיריות עם הידיעה שהיא חולה במחלה סופנית, זאת לאחר כישלון צורם בשוד שהשתבש וכלל קורבנות רבים. מבקרים וצופים כלל לא הבינו את הבחירה לסיים כך את הסדרה האהובה, עם מות הדמות הדומיננטית ומייצגת הסדרה לאורך כל העונות, ולאחר ההלם הגדול רבים תהו: האם הסיום הנוכחי היה נחוץ? ובכלל, האם לא היה עדיף לסיים את הסדרה כמתוכנן בעונה הרביעית והסוחפת ולא למשוך אותה לעונה נוספת, ובעייתית מאוד מבחינת הסוף המר וכן מבחינת הרצף הכרונולוגי?

בנות גילמור

הסדרה האמריקאית המצליחה בת שבע העונות (ואף כללה גם סדרת המשך) הייתה לאחת מהסדרות הבולטות על המסך בתחילת שנות ה-2000, והסתיימה אי שם בשנת 2007 לאחר לא פחות משבע שנים רצופות על המסך. רבים מהמעריצים המבואסים מסיום הסדרה לא יכלו להתעלם מהעובדה שהסוף גם הוא היה, איך לומר, מעט מאכזב מן הצפוי... עבור צופים רבים, וגם עבור חלק מקאסט השחקנים, או לפחות אלו שהסכימו לדבר על כך בפומבי, הסוף לא הרגיש כמו מסקנה ראויה וברורה למדי לצופים: החזרה של לורליי ולוק להיות יחד הייתה הנחה שאחריה שום דבר לא דובר והוחלט, עזיבתה של רורי נסגרה באופן נמהר ובכלליות טענו רבים, שהסוף כולו היה מהיר מידי, ללא סגירות מעגל אמיתיות וסוף מוכתב וברור שיספק את הצופים לאחר שבע עונות בהן הם עוקבים באדיקות אחר הדמויות האהובות.

אחת מהשחקניות שדיברה על הסוף בפומביות הייתה קלי בישופ, הלוא היא אמילי גילמור, שתיארה כי היא "רואה סדרת נקודות לאחר סצנת הסיום של התכנית, ולא תקופה ומחזוריות ברורה".  כמעט עשור לאחר הסיום, היוצרים, ספק אם רצו לתקן את הסוף הלא ברור וספק אם רצו לשמח את הצופים המושבעים, הכריזו על סדרת המשך בת ארבעה פרקים בלבד שיצאה לאור בנטפליקס בנובמבר 2016. חזרתה של סדרת ההמשך לא רק הייתה בשורה משמחת לצופים, אלא גם שפכה אור על כל נקודות אי הודאות איתם נשארו! 

סיינפלד

אחת מהסיטקומים המצליחים ביותר בכל הזמנים, שודרה בהצלחה מעל ל-11 שנים אי שם בין שנות ה-80 לשנות ה-90, וזכורה לרבים עד היום. למרות הצלחת הסדרה, אחת מהתעלומות הגדולות והמאכזבות ביותר של הסדרה היא פרק הסיום. מעריצים רבים כעסו על כך שארבע הדמויות הראשיות, ג'רי, ג'ורג, קריימר ואיליין בסופו של דבר מסיימים את הסדרה בכלא, לאחר שחזו באדם שנשדד. במקום לעזור לו העדיפו לצלם את האירוע בליווי הערות ציניות שהציגו את הצד הפחות זוהר של הדמויות לאורך הסדרה. שוטר שמגיע למקום עוצר את הארבעה ובמהלך המשפט נגדם מגיעות עשרות דמויות עבר בסדרה שנפגעו מהם, כך שפרק הסיום, ממנו אנו אמורים להתגעגע לדמויות ולזכור את הרגעים היפים,הוא איסוף והתמקדות מחדש של כל הדברים הגסים והנוראיים שעשו הדמויות האהובות לאורך כל העונות. בסוף המשפט נגדם, הדמויות נשלחות לכלא לשנה! 

השמיניה

השמיניה, היא ללא ספק אחת מסדרות הנוער האהובות והמצליחות בנוף הישראלי, שכן שלושת העונות הראשונות סיימו את שידורן בשנת 2007, והסדרה חודשה לסדרת בת - "השמינייה - הדור הבא", שכללה שתי עונות נוספות שש שנים אחר כך בשנת 2013, חידוש נדיר ביותר בנוף הישראלי. סיום הסדרה המקורית היה סיום קשה וכואב עבור רבים מהמעריצים, בו השמיניה, שהפכה לתשיעייה מופלאה, מבינים שהלמדא מסוכנת ועליהם למחוק אותה, למרות שאיתה ימחקו כל הזכרונות שלהם האחד מהשני, ומהתקופה שלהם יחד. הסוף המר שבר למעריצים רבים את הלב, במיוחד סצנות הסיום בהן ניתן לראות את החבורה כאשר הם חוזרים לחייהם לפני שהכירו, ולא מזהים אחד את השני כלל וכלל. השיא הוא הצטלבות המבטים הזכורה של איה ואדם, שהם שאינם זוכרים אחד מהשני כלום ושום דבר.  גם השמיניה - הדור הבא, שנחשבת לפחות מוצלחת ומודחקת בקרב רבים ממעריציה הותיקים של הסדרה, הסתיימה בסוף שהשאיר המון מקום לדמיון, כאשר בפרק הסיום נפתחה הדלת מבלי לראות מי נכנס, והשאירה מעריצים רבים עם סימני שאלה גדולים. לאחר מכן יוצר הסדרה גיורא חמיצר הבהיר שהאורח המפתיע הוא לא אחר מדורי (שבעונה הזו הפך לנבל), שלא מת בסוף, ולמרות כל המתח, הבהיר בעצמו שהתכוון להפי אנד.

© צילום: יחסי ציבור, באדיבות ערוץ הילדים

שקרניות קטנות ויפות 

במשך שבע עונות הסדרה, ניסו השקרניות הקטנות להבין מי היא ה-A המסתורית ומטילת האימה שלא עוזבת אותן במנוחה. בסיום הסדרה, A האימתית התגלתה כלא אחרת מאחותה התאומה והמפתיעה של ספנסר, אלכס דרייק, שבמקרה היה לה גם מבטא בריטי. המעריצים הרבים שעקבו באדיקות אחר הסדרה האהובה הטילו ספק גדול בחורי העלילה ובטוויסט המפתיע, ויותר מכל תהו, איך העניין בכלל היה אפשרי?  

משחקי הכס

רבות דובר על "משחקי הכס", אחת מהדרמות המוערכות, המצליחות ובעיקר הגדולות ביותר בכל הזמנים שזכתה לשבחים גדולים ורבים על התפתחות הדמות והסיפור הנועז שלה, והייתה מועמדת לעשרות תארים ופרסים (שרבים מהם היא אף קטפה). העונה השמינית והאחרונה אכזבה מספר לא מבוטל של צופים ומעריצים מושבעים, שיותר מהופתעו לראות את דאינריז מוכיחה את התיאוריה של "המלכה המטורפת" ושוחטת אלפי אנשים חפים מפשע, ונדהמו עוד יותר מהבגידה של ג'ון סנואו כשדקר אותה. כדי לסכם את הכל, דרוגון המיס את כס הברזל ובראן סטארק נבחר על ידי השורדים כמלך החדש. 

אך אם חשבתם שהאכזבה מסיום העונה תסתיים בדיבורים וכמה טוקבקים זועמים, אז טעיתם ובגדול. המעריצים המאוכזבים אף אלפי מעריצים אף חתמו על עצומה לעונה האחרונה שתחולל מחדש, אך סדרה כה גדולה, לא יכולה לרצות את כולם.

 

תגובות