סקיי: הצלחה נוספת לגיורא חמיצר ונועה פניני. מעין רחימה

סקיי: הצלחה נוספת לגיורא חמיצר ונועה פניני

עמדה בציפיות או אכזבה? "סקיי", סדרת הנוער החדשה של גיורא חמיצר ונועה פניני עלתה לאוויר, זאת לאחר שלוש שנים של ציפייה מאז הסתיימה "שכונה" ב-2018 • ביקורת פתיחת עונה

זמן רב ציפינו וחיכינו לסדרה הבאה של גיורא חמיצר, בכל זאת, מדובר ביוצר של סדרות רבות כגון "השמיניה", "החממה", "שכונה" ו"האי" שעיצבו את ילדותם של רבים מאיתנו, גם שיתוף הפעולה המוצלח של חמיצר עם נועה פניני הוכיח את עצמו לא פעם - מה שהגדיל את הרצון לצפות בתוצר חדש של השניים. אנו מודים שמעט חששנו שהסדרה החדשה שלהם, "סקיי" (א'-ה', טין ניק ב-HOT וב-yes) לא תעמוד בציפיות, אבל אפשר להגיד בפה מלא - שהכי אין ממה לחשוש, אלא להיפך!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הפרק הראשון והכפול של הסדרה נפתח בברוש מקס ואריק, שלושה נערים לא מקובלים במיוחד שנזרקים בבושת פנים ממסיבת פרידה למלכת השכבה, מילי, אשר נוסעת לחודשיים לאלסקה (טיול "ללא טלפונים"). הנערים הולכים ליער, שם אריק נתקל במפתיע בחייזרית שהתרסקה עם החללית שלה בטעות. אריק חוזר לחבריו לספר להם על האירוע והם שלא במפתיע לא כל כך מאמינים לו, העלילה מסתבכת כאשר גם המשטרה נכנסת לסיפור וכמעט מגלה את החייזרית בעצמם שמחליטה ברגע האחרון לאמץ את זהותה של מילי הסנובית.

 

בניגוד לסדרות נוער אחרות אשר אוהבות מאוד להתמקד בתלמידי התיכון ובחייהם הריאליסטיים ב"סקיי" הדגש הוא דווקא על הרפתקאות ועל על-טבעי, דבר מקורי במיוחד אשר מייחד אותה מסדרות אחרות מקומיות לנוער והלוואי שהעלילה אכן תמשיך להתמקד במה שקורה מחוץ לתיכון. עוד דבר שמצא חן בעינינו ב"סקיי" זה שכמו שחמיצר אוהב לעשות - כמעט כל השחקנים לא מוכרים ולא ראינו אותם בסדרות אחרות, שזה מצוין בעינינו כי זה גורם לנו לפתח את הרושם הראשוני עליהם רק מהסדרה ונותן לנו להתרכז נטו בעלילה, ופייר? הקאסט מסתמן כליהוק מוצלח ומעולה.

 

עוד דבר שאהבנו בסדרה הוא העובדה שהחייזרית מדברת בשפה משלה מכוכב הלכת שלה, עצם העובדה שיש שפה ייחודית רק לחייזרים מצביעה על העבודה הרבה שהושקעה בסדרה ואנו לגמרי יכולים לראות איך בעוד זמן קצר ילדים ינסו לדבר בשפה זו (ממש כמו שהם ניסו לצייר על ידם את סימן הטיימרים מ"האי" למשל). יש מצב למילון כמרצ'נדייז? רק הזמן יגיד, אבל אנחנו הכי בעד!

ההתעסקות עם העל טבעי בסדרה בצורה כה מקצועית, מדוייקת וכזו שלא תבייש תוצרים מחו"ל. עוד דבר שניחן, וכבר נאמר מפורשות על ידי היוצרים בראיונות, יש שאיבת השראה גם מהסרט הנוסטלגי "אי.טיי" משנות השמונים, העוסק גם הוא בחייזר שנוחת על כדור הארץ ומתיידד עם מקומיים.

© מתוך סקיי, טין ניק

בנוגע לדמויות בסדרה - שמחנו לראות דמויות רבות, מגוונות וחלקן אף מצחיקות, יחד עם זאת נראה שצמד הפרקים הראשונים שם דגש גדול ביותר על העלילה ועוד לא נתן לנו להכיר מדי את הדמויות לעומק (ובכך גם התעוררה הסקרנות שלנו בעניין), אמנם זכינו להכיר את סקיי ואריק גיבורי הסדרה, אך אנו כמעט לא מכירים את אופיים של השניים אלא רק את פגישתם והחוויות שעברו.

© מעיין רחימה, באדיבות טין ניק

כבת נוער, אני מלאת ציפייה לקראת הפרקים הבאים. "סקיי" מסתמנת כלהיט החם הבא ואין ספק שגיורא ונועה עשו זאת שוב ובגדול. עם אפקטים מעולים, טי.קיי שכנראה עוד יהפוך לכוכב האמיתי בסדרה (וכזה שכל אחד ירצה גם בעצמו) וקאסט צעיר ומרענן - ללא ספק מדובר במתכון המנצח וסדרה שהיא מעולם אחר.

תגובות