אפיקומן טלוויזיוני: הסדרות שעסקו בחקירות וחיפושים. מתוך "נעלמים", Ken Woroner/Netflix, מתוך "גאליס"

אפיקומן טלוויזיוני: הסדרות שעסקו בחקירות וחיפושים

אחרי שכולנו חיפשנו את האפיקומן בליל הסדר, ארגנו לכם רשימה של סדרות אהובות שסובבות סביב חקירות וחיפושים – ממפתחות קסומים ועד למטה האהרון

אחד המנהגים האהובים עלינו בחג הפסח זה ללא ספק חיפוש האפיקומן בליל הסדר. כולם מחכים לרגע הזה שכולם קמים בריצה ומחפשים את המצה המוחבאת ברחבי הבית. בסדרות האהובות עלינו אמנם אין אפיקומן, אבל הדמויות שם גם יוצאות למסע חיפושים וחקירות. אילו סדרות כאלו נמצאות בטופ שלנו? הכנו לכם רשימה שתעשה לכם חשק לצפות מחדש!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ריברדייל

אחת מסדרות הנוער המצליחות בעולם בשנים האחרונות היא ללא ספק "ריברדייל" – במשך חמש עונות אנחנו עוקבים אחר סיפורם של ארצ'י, בטי, ורוניקה, ג'אגהד, שריל וחבריהם בעיירה המסתורית ריברדייל. בכל עונה החבורה מוצאת את עצמה באמצע של תעלומה מסתורית ובחיפוש אחר אנשים מטרידים ורוצחים סדרתיים שמשליטים טרור בעיירה. הברדס השחור, מלך הגרגולים ועוד "אנשים טובים" לא עושים לחבורה חיים קלים והעלילה מסתבכת ומפתיעה לאורך כל הסדרה.

© צילום: באדיבות Netflix

חופים של סודות

הסדרה האהובה, "חופים של סודות", מספרת את סיפורם של ארבעה בני נוער – ג'ון בי, קיארה, ג'יי ג'יי ופופ, אשר גרים בצד העני של עיירה הנמצאת באי קטן. במהלך העונה הראשונה של הסדרה החבורה מחפשת אוצר עתיק בשווי 400 מיליון דולר. במקביל אליהם, אנשים רעים ומפוקפקים מחפשים גם הם את האוצר והם לא יבחלו בשום אמצעי כדי להגיע אליו לפני החבורה הצעירה. הסדרה זכתה להצלחה ענקית ברחבי העולם ובהמשך השנה צפויה לעלות העונה השנייה והמצופה – איזו תעלומה חדשה תהיה ומה הם יחפשו הפעם? נצטרך לחכות ולראות.

© באדיבות Netflix

המפתחות של משפחת לוק

ב"המפתחות של משפחת לוק" הדמויות מחפשות מפתחות. סדרת הפנטזיה של נטפליקס עוקבת אחר סיפורם של משפחת לוק, שלאחר רצח אביהם עוברים לבית שבו הוא גדל במסצ'וסטס, בית ענק ומסתורי שנקרא "בית המפתח". מהר מאוד ילדי המשפחה מוצאים ברחבי הבית מפתחות קסומים שעושים דברים שהם לא יכלו לעלות על הדעת – לדוגמא, מפתח שיכול לעבור בקלות ממקום למקום בכל רחבי הגלובוס, מפתח שיכול להיכנס לתוך מוחות של אנשים ועוד. במהלך הסדרה הם מחפשים ומוצאים עוד ועוד מפתחות כאלה ברחבי הבית. כפי שבטח כבר תיארתם לעצמכם, אישה מסתורית ורעה (ובמקרה הזה גם על טבעית) רוצה גם שהמפתחות יהיו בידה והיא רודפת את המשפחה ותעשה הכל כדי שהמפתחות יהיו אצלה.

© Christos Kalohoridis/Netflix

נעלמים

לא רק בסדרות מחו"ל הדמויות יוצאות לחקירות וחיפושים – ז'אנר סדרות המסתורין מצליח ואהוב גם אצלנו, בישראל. אחת הסדרות האהובות בז'אנר הזה לנוער היא ללא ספק "נעלמים". בעונה הראשונה של הסדרה אמה ועידו מחפשים אחר דריה, דניאלה ושאולי שנעלמו באופן מסתורי במיוחד. כולם בישוב הקטן "אשמורת" חשבו ששלושת הילדים כבר מתו, אך אמה ועידו היו בטוחים שהם בחיים, והם אף מוצאים הוכחות לכך, ובמשך העונה הם יוצאים לחיפוש אחריהם. בעונה השנייה והשלישית החבורה בישוב הקטן והמסתורי שוב מוצאת את עצמה באמצע של חקירה של אירועים מטרידים שקורים סביבם. בקרוב צפויה לעלות העונה הרביעית של הסדרה האהובה ואנחנו פשוט לא יכולים לחכות!

© צילום מסך מ"נעלמים"

שכונה

סדרת הלהיט של גיורא חמיצר, "שכונה", קשורה לחג הפסח יותר ממה שחשבנו. הסדרה עוקבת אחר השכונה הענייה שנמצאת בלב הישוב העשיר "נרקיס" ומספרת בעיקר את סיפורם של רחלי, אודי, מיטל, לירון ומצליח – בני הנוער בשכונה. בשתי העונות הראשונות הסדרה סובבות סביב האוצר של פריצי (מקים השכונה) והחיפוש אחריו. כמו שכבר ניחשתם, גם אחרי האוצר הזה מחפשים אנשים מפוקפקים ורעים במקביל לתושבי השכונה. חוץ מהחיפוש עצמו, איך הסדרה קשורה לחג הפסח? ובכן, האוצר הוא מטה אהרון בכבודו ובעצמו אשר היה שייך לאהרון, אחיו של משה. בסיפור שמספרים בחג הפסח, יציאת מצרים, אהרון משתמש במטה כאשר הוא בא ביחד עם משה לפרעה בבקשה לשחרר את בני ישראל מהעבדות במצרים. פרעה כידוע מסרב, ואהרון משליך את המטה והוא הופך לנחש. מטה אהרון בעל כוח גדול, והעלילה סביבו בסדרה מרתקת, מסבכת ומותחת.

 

גאליס

היער סביב מחנה הקיץ "גאליס" כנראה מאוד מיוחד, אחרת אי אפשר להסביר את ה"אוצרות" הרבים שיש בו: לוחות הגורל, גאליסיה, מעיין הנשמות, ספר הבריאה ועוד. בכל עונה החבורה במחנה הקיץ פחות עוברת חוויות של מחנה קיץ שגרתי, אלא יותר יוצאת להרפתקאות מסוכנות כדי למצוא את כל האוצרות שטמונים ביער. בדרך הם כמובן פוגשים אנשים רעים שלא יעשו להם חיים קלים. אחרי שיונתן, דני, יולי וליעם מצאו את כל אלה, ברור שמציאת האפיקומן קטנה עליהם.

© יחסי ציבור
תגובות