צפייה פיראטית ברשת: אל תפגעו באחרים!. adobestock

צפייה פיראטית ברשת: אל תפגעו באחרים!

על המושג צפייה פיראטית שמעתם? ואם כן, עד כמה אתם באמת מודעים אליו ואל השלכותיו? • טור אישי

צפייה פיראטית, תופעה שקיימת בעולם ובמדינת ישראל בפרט ומאוד נגישה. צפייה בתוכן שנלקח והועלה באופן לא חוקי על ידי אדם שלא מחזיק ברישיון להעלאתו וללא אישור מהיוצרים שעמלו רבות כדי לספק לנו את הסרטים ואת הסדרות שאנחנו כל כך אוהבים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

את המושג צפייה פיראטית רבים מבני הנוער מכירים, אנחנו חיים ונושמים את עולם הטכנולוגיה ובמיוחד בתקופה הזו, כשבילינו את רוב היום בבית. אנחנו מוצאים את עצמנו מול המסכים במשך שעות ארוכות וכן, לפעמים גם יוצא לנו לצפות בתכנים באינטרנט.

© AdobeStock

חלקכם וודאי נתקלתם לא פעם בסדרה או בסרט שלא היה באפשרותכם לצפות בו, מהסיבה שבפלטפורמות מוכרות כמו דיסני + או HBO MAX לא ניתנת גישת צפייה בישראל. וגם כשיש גישה, מוצאים את זה יותר נוח לעשות חיפוש מהיר ולצפות בפרק החדש באתר לא מוכר שמצאנו, בו נמצאת הסדרה שחיפשנו ועוד רבות אחרות.

אמנם, לא כולם יודעים שצפייה באתרים לא מוכרים עלולה לגרום לנזקים, לנו, וליוצרים. באינטרנט לא חסרים אנשים שמעלים תכנים שנגנבו ומייצרים מזה רווחים. אותם רווחים שהיו אמורים להרוויח היוצרים, שמתפרנסים מיצירותיהם או לפחות אמורים להתפרנס מכך.

כמו כל אדם שמתפרנס גם הם עובדים קשה כדי שיהיה להם אוכל על הצלחת והצפייה הפיראטית פוגעת בפרנסתם. מלבד הפרנסה שנפגעת, צפייה בתוכן פיראטי גורמת לתחושת זלזול בהשקעתם הרבה, ואני בטוחה שאת היוצרים של הסדרות שנכנסות לכם ללב אתם דווקא די מעריכים. אז למה לא להעריך גם את העבודה הקשה שלהם?

© adobestock (אילוסטרציה)

חשוב להבין שהצפייה הפיראטית בארץ משפיעה ישירות על ההשקעה ביצירות הישראליות. כאשר מעלי התוכן הפיראטי מקבלים את הרווחים ולא היוצרים, הפקות מקור רבות לא יופקו ואלפי מועסקים לא יוכלו להמשיך בתחום.

האכיפה בישראל קיימת, אבל אני מרגישה שהיא לא מספיקה. אתרים נחסמים, אבל נפתחים חדשים, אנשים ממשיכים להעלות תוכן פיראטי לאינטרנט, והגולשים ממשיכים לצפות בו, ואני חושבת שצריך להעלות את המודעות בנושא כי הרבה מכך תלוי בנו. אני שמחה על כך שיש לי הזדמנות להעניק לנושא במה בפרוגי, כי אני באמת מרגישה שרבים לא מודעים להשלכות שנגרמות מהצפייה הפיראטית ולכך, שבמילים אחרות, זוהי גניבה לכל דבר.

כדי שימשיכו לייצר לנו תוכן מושקע וכדי שהיוצרים שאנחנו מעריכים יתפרנסו בכבוד, וודאו שהאתר בו אתם גולשים הוא אתר רשמי (עם וי בצד הקישור לאתר) ובדקו באיזו פלטפורמה תוכלו לצפות בסדרה שאתם אוהבים. בואו נדאג שאנחנו לא נותנים יד לצפייה פיראטית.

© adobestock
תגובות