מיקה צור:״אנחנו לא מזלזלים באינטליגנציה של הצופים״. באדיבות כאן חינוכית

מיקה צור:״אנחנו לא מזלזלים באינטליגנציה של הצופים״

הערב (ב׳) תעלה לאוויר סדרת הנוער החדשה והמסקרנת של ״כאן חינוכית״ בשם ״מקיף מילאנו״. רגע לפני שהיא כובשת את הצופים, תפסנו את מיקה צור, מכוכבות הסדרה, לראיון מיוחד בו סיפרה על השוני בין הנוער של פעם להיום, האודישן שהגיע בעקבות ידיעה בתקשורת ועל האירוסין המפתיעים עם השחקן גיא דמידוב

"מקיף מילאנו", מסתמנת כלהיט הנוער הבא. למעשה זו פעם ראשונה ש״כאן חינוכית״ יוצרים דרמת נוער שלא מתביישת לעסוק בנושאים שהיו די טאבו או שרק עסקו בהם בעקיפין (מיניות, גאווה, שמנופוביה ועוד). במרכז הסיפור עומדות שתי מגמות בתיכון - אחת מכונאות ואחת אופנה, שהופכות ליריבות ומעסיקות לא מעט את התלמידים הצבעוניים. רגע לפני פרק הבכורה (החל מהיום ובימים ב' עד ד' בשעה 20:00), שוחחנו עם מיקה צור שתגלם את סופי, כדי להכיר קצת יותר את הסדרה, את המסר החשוב וגם: איך היא הגיעה לתפקיד ומתי נראה אותה גם בעולם המבוגרים?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"אני משחקת את סופי מבורך, היא ילדה מאוד מיוחדת״, מספרת לנו צור על תפקידה בסדרה ומפרטת, ״יש לה המון מה לומר, אבל עדיין מצליחה לא להיות הבן אדם הכי רועש בחדר בכל פעם. היא בחורה מאוד חזקה, לומדת במגמת מכונאות ומאוד טובה בזה. כבר בפרק הראשון נוכל לשים לב שיש לה בעיית גישה קלה, יש את הסצינה שאף אחד מהמורים לא רוצה לקבל אותה למגמה שלו וזה מראה לנו שהיא בחורה קצת בעייתית… באותו הפרק סופי מוצאת את עצמה כתלמידה חדשה במגמת האופנה, היא צריכה לעזוב את גיא (עילי צ'פמן -ר.פ) החבר הכי טוב שלה ואת כל החברים ממגמת המכונאות. יש קצת דמיון ביני לבינה, היה לי מאוד כיף לשחק את הדמות הזו כי הרגשתי שהיה שם הרבה ממני, וזה היה מדהים. אני משתוקקת לראות איך אנשים יגיבו ומה אנשים יחשבו, אני מאוד רוצה שהצופים יספרו לי מה הם חושבים".

© צילום מאינסטגרם @mika_tsur

בזמן האחרון זה נראה שאת מאוד עמוסה בהפקות, איך זה מרגיש?

"וואו, מרגיש מדהים. זה שאני גם מצליחה לצלם פרויקטים חדשים וגם ללמוד משחק, טפו טפו טפו, זה כיף, זה מאוד טוב ומאוד משמח שיש לי הזדמנויות כאלו".

הסדרה עוסקת בשתי מגמות בתיכון - מכונאות ואופנה, את משחקת את הדמות של סופי - "מנהיגת" מגמת המכונאות. איך היה להיכנס לתחום?

"עניין המכונאות בסדרה זה משהו שמאוד הלחיץ אותי, אני לא בן אדם כזה. זה לא באישיות שלי כל כך, ובגלל שאני בחורה שמאוד חסרת מזל עם מכוניות בכללי ואחת עם היסטוריה גדולה בעולם הרכב, יצא מצב שבאחד מימי הצילום הגעתי עם האוטו והשארתי אורות דולקים במשך כל היום, ובסוף אותו היום גיליתי שמת לי האוטו. הצחיק אותי שבאותה התקופה כל מה שעשיתי זה לשחק מכונאית רכב ובסוף נתקעתי ככה. המזל זה שאחד מהשחקנים הביא כבלים וסידרנו את זה יחד״.

 

זו פעם ראשונה ש"כאן חינוכית" עושה סדרה כזו לנוער, זה מלחיץ?

"אני חושבת שהסדרה הזו מעלה שאלות מאוד חשובות שלא מתייחסים אליהן בדרך כלל בסדרות נוער. בסדרה יש המון עיסוק בחיים בתוך משפחה, במקצועות ובכללי בחיים עצמם. אני חושבת שאנחנו לא 'מזלזלים' באינטליגנציה של הקהל, אנחנו מדברים איתו בגובה העיניים, כמו שצריך. זה מאוד אמיתי ומאוד חשוב שיהיה תוכן כזה. אני יכולה להגיד שרק מלקרוא את התסריט התרשמתי נורא מהעובדה שזה הכי קרוב לייצוג של חיי הנעורים שלי בסדרת נוער. זה מאוד ריאליסטי, ללא שום דבר קוסמי ובדיוני, ואני דווקא אחת שמאוד אוהבת דברים כאלה, אבל זה מרענן ומגניב שיש דבר כזה".

© מיכה לובטון

זו גם פעם ראשונה מאז הרבה זמן שיוצרים סדרה לנוער שעוסקת בסוגיות רגישות ואינטימיות כמו יחסי מין ולהט"בופוביה באופן ישיר.

"אני חושבת שזה מאוד חשוב. כשמתייחסים לבעיה ומדברים עליה ולא 'מסביבה'- זו הדרך לעשות שינוי לאנשים. אני חושבת שזו חובה. האהבה העצומה של ההפקה זה אחד מהדברים שהכי מרגשים בסדרה הזו, כולנו מאוד גאים בזה ואוהבים את מה שזה מייצג".

רוב ההפקות שלקחת בהן חלק היו הפקות לילדים ונוער ("אילת", "הבאר", "מקיף מילאנו", "תברחו"), יש איזשהו רצון לעבור לעולם המבוגרים?

"אני חושבת שלהגדיר טווח יעד זה מאוד מצמצם. אני מאמינה שאני יכולה לעשות גם וגם, ולזה אני שואפת כי אני נורא נהנית מזה. אני מאוד מקווה לעשות בקרוב משהו למבוגרים ממש, אבל אני בלימודים כרגע, ואני מחזיקה אצבעות שבהמשך יהיו דברים כאלו…"

מיקה צור כ״פריצת השנה״ 2018
מיקה צור כ״פריצת השנה״ 2018 © יאיר שגיא

יש משהו שזכור לך במיוחד מחווית הצילומים?

"כן! בבית הספר שבו צילמנו אני מצאתי באחת הפינות גוזל של יונה וממש הייתי מבקרת אותו בכל יום צילום ובודקת שהוא בסדר. אני והשחקנים פיתחנו מערכת יחסים מאוד קרובה עם הגוזל הזה והוא נהיה חבר. צריך לבדוק מה איתו באמת, אולי הוא יקבל תפקיד בעונה הבאה".

 

כפי שהזכרת, את לומדת כרגע בשנה ב' בבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין, איך בלימודים?

"הלימודים הם חוויה מדהימה. זה כל כך כיף לעסוק בדבר הזה שאני כל כך אוהבת ובאווירה כזו טובה של עבודה ועשייה, אין לי רגע לנוח ואני מאוד עמוסה, אבל זה הכי כיף בעיניי״.

היו ויתורים שנאלצת לעשות?

״יצא לי לוותר על פרזנטציה שהייתה צריכה להיות בסוף השנה שעברה בלימודים בגלל 'מקיף' ('מקיף מילאנו') ו'הבאר' שצולמו באותו הזמן. זה ביאס אותי נורא, אבל זה למען מטרה טובה ואני שמחה שעשיתי את זה. כולם תמיד מפרגנים וזה נורא כיף".

אין עוקב שלא שם לב לכישרון העצום שלך בתחום השירה והמוזיקה, אפשר לצפות לקריירה מוזיקלית בהמשך?

"אמנם בבית הספר יוצא לי להתעסק בזה במסגרת מחזות זמר ושיעורי פיתוח קול, אבל אני חושבת שה'מיין-פוקוס' שלי כרגע זה המשחק והתיאטרון. אני רוצה להיות מאה אחוז בזה וכשאהיה הכי טובה שאני יכולה להיות במשחק אני כמובן אפתח את תחום המוזיקה בנפרד. אני יכולה להגיד שיש דברים בדרך. יש למה לצפות, אני מקווה, טפו טפו טפו".

 

בתור אחת שגדלה עם אבא (השחקן והמנחה שרון צור - ר.פ) שעשה קלאסיקות מטורפות לילדים בעבר, את רואה שוני בתוכן שצרך הנוער של אז?

"אני חושבת שזה שונה ממש, זה הכי שונה שיכול להיות כרגע. אני בן אדם שמאוד אוהב את 'ערוץ הילדים' של פעם, אני גדלתי על זה. תמיד אני מתגעגעת לנוסטלגיה ולתמימות שהייתה שם. אין מה לעשות, עכשיו אנחנו במקום אחר, אנשים הרבה פחות תמימים, וזה בסדר וטוב, אבל התקופות שונות. ילדים כבר לא פראיירים! אני חושבת שהעולם נורא שונה כרגע ויכול להיות שהתכנים של פעם כבר לא יהיו רלוונטיים היום".

בואי נדבר על תהליך האודישנים, את נבחנת ישר לדמות של סופי או שיצא לך לנסות לעשות עוד דמויות באודישן?

"האמת שספציפית בפרויקט הזה קרה משהו מאוד מיוחד. הסיפור שלי עם הסדרה התחיל כבר לפני שנתיים בערך, כשהסוכן שלי התקשר אליי והזמין אותי מהיום למחר להקריא דמות כלשהי בפיץ' של הסדרה - מפגש שבו היוצרים של הסדרה מביאים שחקנים ומקריאים כמה פרקים ראשונים של הסדרה לתאגיד השידור. במקרה יצא שהקראתי את הדמות של סופי, כבר אז הדמות מאוד עניינה אותי ומאוד נהנתי לשבת עם שחקן כמו אקי אבני ולהקריא, החומר היה מאוד מגניב ומעניין. הסדרה עברה הרבה שינויים מאז. אחרי אותו המפגש ציפיתי לאודישן, עבר זמן ושכחתי מזה לגמרי. פתאום אחרי המון זמן ראיתי בעיתון שאקי אבני הולך לשחק בסדרה חדשה של 'כאן חינוכית', מיד שלחתי הודעה לסוכן שלי וביקשתי שיבדוק לי לגבי אודישן, אכן זו הייתה הסדרה, מיד קראו לי לאודישן והתקבלתי לדמות של סופי. מאוד ריגש אותי לשמוע מאחד הכותבים שאמר שאחרי אותו המפגש שהקראנו, המשך הכתיבה של הדמות הזו היה כשהם דמיינו אותי בראש, זה היה מאוד מגניב".

אם היית יכולה לבחור איזו דמות לגלם, במי היית בוחרת?

"נראה לי שאת הדמות של שירן (אור יעקב - ר.פ). אני חושבת שזו דמות שהיה מעניין לראות אותי עושה כי היא מאוד שונה ממני".

בשנה האחרונה גם הפתעת אותנו והתארסת! שניכם אגב שחקנים, די קשוח. לא?

"זה כיף גדול! יש הרבה כיף, אני מרגישה שהכל בווליומים נורא גבוהים, שנינו נורא דרמטיים ויש לנו כלבה שגם היא נורא דרמטית!״.

יש צפי לחתונה?

״בינתיים אין צפי לחתונה כי גם אני מאוד עסוקה בלימודים ובעבודה וגם גיא (דמידוב, ארוסה של צור - ר.פ) בקרוב מתחיל לצלם תפקיד בעונה החדשה של 'כפולים'. זה מאוד מרגש, אז אנחנו בגדול נותנים לדברים לקרות״.

שואפים לתפקיד משותף בעתיד?

״החלום שלי זה שיהיה תפקיד לנו משותף. יצא לנו להשתתף בערב הקראת מחזות ב'קאמרי' במסגרת קורס כלשהו ושם הקראנו ביחד את 'שמשון ודלילה' וזו הייתה חוויה ממש מגניבה. אני לגמרי מקווה שנשחק ביחד".

באווירת הסדרה, אם היית יכולה לבחור באיזו מגמה ללמוד- מכונאות רכב או אופנה, במה היית בוחרת?

"וואי! ברור שאופנה! אני לא חושבת שאני טובה בזה. אני גם מאוד גרועה במכונאות, אבל אולי באופנה אני אצליח".

© באדיבות כאן חינוכית
תגובות