עולים לג'רוז: הרגעים הירושלמיים בסדרות האהובות. מתוך "זאת וזאתי" (רשת 13), "או בוי" (ערוץ הילדים) ו"החממה" (טין ניק)

עולים לג'רוז: הרגעים הירושלמיים בסדרות האהובות

מ"החממה" ועד "זאת וזאתי": לכבוד יום ירושלים, אספנו כמה סצינות ורגעים מיוחדים מהסדרות המצליחות אשר עסקו בעיר הקודש

יום ירושלים מוקדש כולו לעיר הבירה של ישראל. לכבוד היום המיוחד והמרגש, החלטנו לחזור אל כמה מהסדרות האהובות ולאסוף כמה מהרגעים הטלוויזיונים שהתרחשו בעיר הקודש.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

Oboy

להקת הבנים שכבשה אותנו על המסך עברה גם בירושלים, למה? בגלל בן בן כמובן! כחלק מהתחזותה של עלמה לבן, היא נאלצה לבשר לאיש העסקים קקון (בעל החסות על הלהקה) כי היא (כלומר "הוא") לא עשתה בר מצווה. קקון, אדם דתי באמונתו, לא יכל להישאר אדיש לדבריו של חבר הלהקה, ומבלי שהוא יודע שבן הוא בכלל בת - קקון מחליט לעשות לו בר מצווה בכותל.

עובדה מאחורי הקלעים: הקטע לא באמת צולם בכותל, אבל העיקר הכוונה.

 

כדברא

לא הרבה זוכרים, אבל למעשה האחיות קירקי ואביגיל הן ירושלמיות במקור. הרבה לפני שהגיעו לקיבוץ כנען, הנערות גדלו בעיר הקודש ושם גם נפתחת הסדרה, עם יום הולדתה ה-16 של קירקי, גיבורת הסדרה.

 
 

החממה

בפרקי הסיום של העונה השנייה של "החממה", אלה לי ויפתח נאלצים להתרוצץ ברחבי ירושלים בגלל כנס השלום המוטל בסכנה. השניים עוברים בכמה מקומות בעיר וביניהם גם בעיר העתיקה וברובעים הססגוניים, ואפילו כמעט נהרגים! עד עכשיו אנחנו בלחץ!

© מתוך החממה, טין ניק

זאת וזאתי

סדרת הקאלט "זאת וזאתי" החליטה לצאת לדרך בפרק שעסק בנסיעה של גיתית ומילעל לג'רוז (הלוא היא ירושלים בשפתן), לאחר שהן מבינות שהן תחת העין של עדי ביטי (כמה שזה אייקוני!) ומעוניינות לנסוע ל'כותל המרעבול' להסיר את ה'שֶׁחוּר' הנורא ולבקש בקשות נוספות. כמובן שהמסע לירושלים לא היה שגרתי, אבל זה בדיוק מה שהפך את הכל לקורע. אגב, אנחנו שמנו בכותל פתק בו אנו ביקשנו עונה נוספת...

 

הפיג'מות

בעונה האחרונה של הסדרה האהובה, היה פרק שלם שעסק בעיר הבירה של ישראל. לפרק קראו "סינדרום ירושלים" ובמהלכו הבנות בסדרה מנסות ליצור ספין אוף בסדרה בשם "ימית ודנה בעיר הגדולה", ובו יש לשתיים "בוטיקפה" בירושלים. בנוסף, בפרק גילינו כי סבבה סאלי, דמות הרב של קובי, חווה את "סינדרום/תסמונת ירושלים". מה זה בעצם אומר? מדובר בהפרעה נפשית נדירה בה אדם המתייר בירושלים חושב שיש לו כוחות אלוהיים ומשחיים. כן, מדובר בתסמונת אמיתית.

© מתוך הפיג'מות, ערוץ הילדים

ויש גם סדרות שעלילותיהן התרחשו בירושלים כמו: "עספור" הנוסטלגית, "ישמח חתני", "מותק בול באמצע", "שלטון הצללים", "Dig" - סדרה אמריקאית שצולמה בעיר הקודש, "עבודה ערבית" שפרצה דרך, וכן סדרות חדשה שיעלו בהמשך השנה; ב-yes תעלה בעוד כחודש הסדרה "מלכת היופי של ירושלים" בה יככבו מיכאל אלוני, ישראל אוגלבו, עומר דרור ונוספים; ב-HOT תעלה בסדרה בשם "ירושלים" בה יככבו רותם סלע, נסרין קדרי, קווין רובין ונוספים.

קווין על סט "ירושלים" © באדיבות נתנאל מויאל יחסי ציבור
תגובות