אוראל צברי חולם על תפקיד בצרפת וסדרה משלו. oreltsabari@ מתוך אינסטגרם

אוראל צברי חולם על תפקיד בצרפת וסדרה משלו

אוראל צברי רק נחת ממרוקו וכבר התיישב איתנו לראיון מיוחד לכבוד עליית תכנית חדשה בהנחייתו. צברי שיתף אותנו בהצעת הנישואין המפתיעה לבת הזוג, על תכנית המגירה למקרה והכל יסתיים ("יש לי תואר במזרח התיכון אבל מקווה להשתמש בו רק כדי לשחק ב'פאודה'") ועל ההורים שלא הבינו את הבחירה שלו בהתחלה והיום הפכו בעצמם לכוכבים

אוראל צברי הוא מסוג האנשים המפתיעים שלא נחים לרגע. בדיוק כשאתם בטוחים שהוא מגיע לשיאים חדשים - הוא עובר אותם ומצליח להרשים את כולם. צברי הוא מבין האמנים שכיף לאהוב, כיף לצחוק מהם וכיף לשמוח בהצלחתם. מאחוריו יש רזומה שהולך ומתמלא - מתפקידים בערוץ הילדים, טין ניק ועד פסטיגל, סדרת דרמה ב-HOT, ריאליטי והשתתפות בתכנית סאטירית חדשה של "כאן 11" - כל זה מלווה בזריקת עידוד לדרך שקיבל בצורת פסלון נחשק - "פריצת השנה במשחק" שקטף בטקס נבחרי פרוגי בשנת 2019. כעת, עם עליית תכנית ריאליטי חדשה בהנחייתו ביוטיוב ("House of Kass" לצד ירדן ויזל ובהפקת Fresh) הוא מתיישב לראיון מיוחד בו הוא משתף אותנו בשנה המפתיעה שלו, בתכנונים לעתיד וגם מגלה לנו מה קרה בהצעת הנישואין עם בת הזוג סיון תם.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"זו ההזדמנות הראשונה שקיבלתי בלהנחות פורמט, עד כה יצא לי להנחות בעיקר במות בעיר שלי", מספר לנו צברי על תפקיד ההנחיה החדש שלו ב"House of Kass", "כיף ענק לצלול לתוך עולם הנחיה ועוד יותר כיף זה לעשות את זה עם פרטנרית מדהימה כמו ירדן (ויזל - מ.א) שמבינה בהגשות ובהנחיה, כיף שיש את העוגן הזה כמו ירדן, אנחנו גם חברים טובים בלי קשר לזה. כיף גם להנחות בפורמט שאתה יודע מי האנשים מאחורי הפורמט כמו יוני חרל"פ, שהוא חבר טוב עם עבר מאוד גדול יחד. מקווה שזו תהיה החוויה הראשונה ולא האחרונה בתחום".

© נדב מרגלית

כאמור הפרויקט מקדם מתחם ענק של לונה פארק חדש. איך אתה עם מתקנים מטורפים?

"אני מאוד אוהב לונה פארק, יש לי פחד גבהים פה ושם, אבל תמיד הייתי מתרגש לרכבות הרים ביורודיסני ואחד הפארקים הטובים בעולם - "אירופה פארק" ביער השחור בגרמניה. אני גם גדלתי על דברים מהסוג הזה. כששמעתי על מג׳יק קאס התלהבתי כי זה לא רק פארק חדש הוא גם מקורה זה לא רק לקיץ, אפשר להיות בו בכל עונה, וזה גם חלק מקומפלקס ענק שרק ילך ויתפתח. משתוקק לבקר בפנים ולהשקה הרשמית".

 

בשנה האחרונה אנו יותר ויותר רואים אותך כאוראל האינדבדואל ולאו בהכרח כחלק מוולוגים למשל או רק לצד קווין ברשת ובסדרות.

"אני חושב שאף פעם לא הייתי חלק ממשהו חוץ מהמובן שהבמה והפלטפורמה הראשונה שקיבלתי היא בוולוגים של קווין. אף פעם זה לא היה 'קווין ואוראל עושים הכל ביחד', אלא קווין בקריירה שלו אם זה סרטים וסדרות ואני גם עושה לעצמי. תמיד ידענו לפרגן אחד לשני. גם תכל'ס? הצלחה של קווין או הצלחה שלי זה הצלחה לערוץ שלנו. הוא ואני הצלחנו לפצח את הנוסחה של גם לעבוד ביחד וגם לפתח את עצמנו לחוד, כי כל אחד שמפתח את עצמו זה גם משרת את המוצר שאנחנו עושים את ביחד. כל שבוע, לא משנה אנחנו עושים ואיזה פרויקט אנחנו מחויבים אליו, תמיד נקדיש יום אחד לצלם וולוג כי משם הגענו, מהרשת. נכון, השנה עשיתי יותר דברים לעצמי, אבל אף פעם לא הפסקתי ולא מאחל לעצמי להפסיק אף פעם לעשות את הדברים ביחד, כי משם הגעתי וזה הכיף, להסתכל אחורה ולדעת מאיפה באת".

© אור גפן, באדיבות יחסי ציבור

בשבוע שעבר צברי נחת בישראל לאחר שהייה של חודש במרוקו לצורך צילומי עונה חדשה של "גולסטאר" שתעלה בהמשך השנה. צברי מספר שהנחיתה הייתה מאוד קלילה לעומת הסטרס בו היה במרוקו בתקופה בה בארץ נערך מבצע "שומר החומות"

"היה מטורף במרוקו, הייתה חווויה משוגעת והייתה לי נחיתה מאוד רכה ישר לצילומי הוולוגים. אבל לא אשקר, זו הייתה גם תקופה מוזרה להיות בחו"ל בזמן שאתה שומע על כל מה שקורה בארץ, המשפחה ובת הזוג שחוו כאן אזעקות ורקטות. כל זה בזמן שאתה נמצא במדינה מוסלמית ושיש שם הפגנות נגד ישראל. היה טיפה מלחיץ אבל עברנו את זה. ההפקה שמרה עלינו וניסינו לחזק ממרוקו. התפללנו כל הזמן שיהיה בסדר".

© oreltsabari@ מתוך אינסטגרם

לא רק כדורגל וצחוקים, צברי עבר עוד חוויה מיוחדת במרוקו - הוא החליט להציע נישואין לבת הזוג סיון תם בקטע שצולם גם לתכנית עצמה.

"תכננתי להציע עוד לפני התכנית", שיתף אותנו על ההחלטה המרגשת, "למעשה כבר קניתי טבעת לפני התכנית ובעצם כשהגיע השלב של התחקירים לקראת הצילומים, דיברתי עם אנשי התוכן ועלה הרעיון להציע בגולסטאר, אמרתי לעצמי וואלה זה רעיון מקורי מגניב, ואם אני יכול להטיס את סיון שגם תחווה מהמעט שעברתי שמה - זה יכול להיות חוויתי ממש. עם כל המצב שהיה, עד השנייה האחרונה לא ידענו אם זה יקרה בסוף, אבל זה קרה וחזרנו מאורסים עם טבעת של פוקימון".

בוא נדבר באמת על הטבעת. זה לא משהו שגרתי.

"זה חד משמעית רעיון של סיוון. ידעתי שאני רוצה להציע כי זה עלה בשיחות בינינו. חקרתי על הטבעת שהיא רוצה, ידעתי מה אני קונה ולא היה לאן לברוח כי היא ידעה מה היא רוצה, היא 'ילדה קטנה וחמודה' שאוהבת פוקימון. אז יצאה טבעת מגניבה שהמסר שלה גם היה 'סיוון אני בוחר בך'".

© oreltsabari@ מתוך אינסטגרם

מה היה התירוץ שמכרו לסיון לקראת ההגעה?

"נאמר לסיון שהיא באה להפתיע אותי כי זכיתי באיזו משימה או משהו בסגנון, ולבסוף היא הופתעה בעצמה".

בשלב זה סיון מצטרפת לשיחה ומשתפת כי היא אומנם קצת חשדה אבל החשדות התפוגגו בדרך למרוקו.

"חשדתי ברגע שבנות נוספות לא באו איתי, אבל היה לנו מסע כל כך ארוך של שלושה ימים, טסתי עם דין מירושניקוב וטום קשתי שהצטרפו כשחקני חיזוק ולא היה אכפת לנו מה הולך לקרות רק להגיע ליעד. כשכהגענו אמרו לי להתלבש מהר תוך שתי דקות וזרקו אותי לסיטואציה. עברתי מטירוף לטירוף, אוראל עמד שם עם ורדים ומוקי שר לנו שיר, אז זה היה רגע ממש מרגש גם לראות אותו סוף סוף אחרי כמעט חודש וגם זה שהפכנו למאורסים".

אוראל, חשבת פעם שתציע נישואין בתכנית טלווויזיה?

"בגלל שסיון עושה טלוויזיה גם בעצמה עלו לי מחשבות להציע אולי במשהו שהיא מגישה. אני יודע מה היא אוהבת ואני יודע שזה הצעות אינטימיות, כלומר שזה רק אני והיא נמצאים. אני חושב שאם לא היה הרעיון לעשות זאת ב'גולסטאר' אז זה היה נראה קצת שונה. אבל הייתה לי הזדמנות להביא אותה ושהיא תחווה קצת את מרוקו וזו גם הייתה הצעה מיוחדת יותר".

© oreltsabari@ מתוך אינסטגרם

בכל שנה אומרים לך השנה זו השנה שלך, אבל השנה הקרובה באמת עמוסה בפרויקטים בכיכובך.

"אני מרגיש שבאמת משנה לשנה אני מתפתח. אם הייתי מסתכל על עצמי לפני כמעט שלוש שנים, כשנכנסתי לעולם הזה ואשכרה באתי ממשרד הביטחון - הייתי צוציק שנותן לעצמו צ׳אנס של שנתיים לחלום הזה ואם לא אז לחזור 'לעבודות של הגדולים', פתאום אני עושה פסטיגל, וולוגים עם חשיפה משוגעת, תפקיד מרכזי בעונה השנייה של 'שבאבניקים', 'גולסטאר', חי את החלום שלי. אני בכל פעם מסמן וי על עוד חלום! כילד בן 17 חלמתי להיות ב'גולסטאר', גם בתור אחד שאוהב כדורגל זה תפס אותי. זה חלום שלא בא לי להתעורר ממנו אף פעם. אני יכול רק להסתכל לאחור ופשוט להתגאות בעצמי".

© צילום: מאי סביר

לצד כל ההצלחה, פיתחת איזושהי חרדה או חשש ליום בו הכל עלול חלילה להסתיים?

"זה לא חשש כמו שזה להיות עם רגליים על הקרקע, זו צריכה להיות הבנה שאנחנו חיים בעולם 'הזוהר', המשחק והשואו ביז. מדובר בעולם הפכפך, יום אחד אתה על הגל יום שני יכול להיות קשיים ופחות מתלהבים ממך. לא צריך לפחד מזה רק לדעת שזה באמת יכול לקרות ולהגיע מוכן נפשית. המזל שלי זה שיש לי את המעבר למשחק, יש לי תואר ראשון, יש לי עוד שפות. אלו ללא ספק כלים שיכולים להוות עבורי כ'תכנית ב׳'. אבל השאיפה כמובן שזה שלא ייגמר לעולם. אני תמיד אומר שיש לי תואר במזרח התיכון אבל אני מאחל לעצמי לא להשתמש בו, אלא אם זה לשחק ב'פאודה', שלא אצטרך את התואר הזה ואת הדברים מעבר. מקווה להמשיך להתמקד במשחק ולהתפתח במשחק כי תמיד יש מה ללמוד".

אם כבר הזכרת שפות, עושה כבר אודישנים מעבר לים?

"לצערי עדיין לא, אבל זו לגמרי שאיפה. הייתי רוצה לעשות אודישנים לדברים בצרפת למשל, זה חלום להשתמש בשפה הזאת. זה בונוס ויתרון. אין להרבה לאנשים האפשרות הזו ואם אני יכול לנצל אותה אז הלוואי!".

© רפי דלויה, באדיבות HOT

מי שחי אותך בסטורי יכול להבחין כי גם המשפחה שלך ובמיוחד ההורים שלך הם כוכבים לא קטנים בפני עצמם. אם למשל יציעו לכם ריאליטי משפחתי?

"מבחינתי אני עושה את הריאליטי הזה גם בלי הצעה! החלום שלי זה להתקין מצלמות נסתרות בבית שלי כי החומרים שקורים כשאני לא מצלם זה פי אלף ממה שאני כן מספיק לצלם. ההורים שלי הם מכונה של להיטים. התמימות והפשטות שלהם הופכים אותם למדהימים אפילו יותר. הם זורקים פשוט פנינים של תוכן מצחיק. הם זוג מצחיק של פעם, תמימות של פעם. אבא שלי הוא אחד האנשים שהכי מצחיקים אותי בעולם, ו-וואלה ריאליטי משפחתי זה יכול להיות מגניב".

הם כבר קולטים את מה שקורה איתך?

"בהתחלה היה להורים שלי ובמיוחד לאמא שלי קשה זה שעזבתי עבודה בטוחה בשביל להיות במשהו לא יציב ולא בטוח, אבל בדיעבד הם יודעים שעשיתי את הבחירה הנכונה. הם קולטים את זה כשאנחנו יוצאים ביחד ומזהים אותי או שאפילו מזהים אותם כשאני לא לידם! הם פתאום מבינים את הגודל של הדבר וכמה התקדמתי, הם מאוד גאים. לקחת את אבא שלי להופעה של איתי לוי והוא התרגש מהמעמד הזה שהוא בא ואיתי מתנהג אליו כמו חבר וסטפן עושה חיקוי שלו. הבאתי אותו לעולם שלי והוא נהנה מכל שנייה. הוא יצא באורות מההופעה. כיף שיש לי את הזכות לתת להם לחיות בעולם שלי פתאום, זה היה אחד הדברים המרגשים שהיו לי. זה סוג של ניצחון אישי לדעתי - לא רציתם שאהיה בעולם הזה ותראו איך הצלחתי למרות הכל, אולי פחות תמכו ורצו בהתחלה אבל אני חושב שעכשיו הם מבינים את זה".

אתה בעצמך כן מצליח לקלוט את מה שקורה?

"תשמע זה מטורף. אני תופס את הראש. אני יושב עם אנשים כמו איתי לוי, אייל גולן, מוקי - מסתכל ואומר לעצמי שהייתי הולך להופעות שלהם כקהל, מי היה מאמין שאני אהיה במרוקו ואלך בשוק עם אייל גולן?! אני חלק מהדבק הזה, באמת? אבל זה שומר אותי על הקרקע כי אני צריך להוקיר תודה על איפה שהגעתי, לעצור רגע ולהבין את הגודל של הדבר. גם אני תמיד זוכר שמאחורי כל אדם יש סוללה של אנשים, כמו שראינו בקורונה, וכשאתה משהו כמו האוס אוף קאס, גולסטאר וסדרות אתה מבין כמה צלמים, סאונדמנים ועוד שלל אנשים נמצאים שם בשבילך ובשביל לשים אותך בפרונט. זה גם חשוב להוקיר תודה, לדעת את העבודה של כל אחד מהם ולדעת לכבד כל אדם ולשמור על אנושיות, כי יש כאלו שבפסגה ומאבדים את זה. כשאני מקבל בקשות לברכות או שאנשים עוצרים אותי ברחוב ואומרים לי שהילדים שלהם אוהבים אותי - זה להבין כמה זכות יש לי וכמה זכיתי. ה'מזל טוב' שלי מעלה להם חיוך! איזו דרגה הגעתי, אני אוראל הפשוט שברכה שלי משמחת אנשים. לפעמים אפילו מביך אותי כמה שזה לא נתפס".

איך אתה מצליח לשמר את עצמך גם ברשת ולהצליח להמשיך לבלוט עם תוכן טוב כשיש כל כך הרבה תוכן ויוצרי תוכן מסביב?

"זה נכון מה שאתה אומר. יש מעין עייפות חומר ולפעמים אתה חושב שלא תצליח להמציא את עצמך מחדש. אני חושב שהיופי הוא להבין שבשנייה שאין לך מוזה, לקחת פסק זמן קצר ולבוא עם רעיונות חדשים, דברים חדשים ועם יצירה חדשה משל עצמך. המזל שלי זה שהצלחתי להמציא את עצמי כשחקן. חשוב להרחיב את העיסוק שלך, להרחיב את תחומי העניין שלך ולהרחיב את קהל היעד שלך. אתה רואה יוצרים חדשים בלי הפסקה והטיקטוק העצים את זה ברמות. כל אחד נהיה מפורסם עם מלא עוקבים - שזה טוב כי זה נותן במה שלא הייתה קיימת לפני עשור".

יש מי שימצאו את זה כמשהו שלילי דווקא וכזה שמשפיע על עולם הבידור.

"אתה רואה שחקנים שלמדו בבית ספר למשחק שזה מלחיץ אותם ואני חושב שלא בצדק. אתם כישרוניים מאוד במשחק - אז קחו את הכלי הזה ותשתמשו בו. הרשת היא כלי טוב והיא לא נגד שחקנים. יש שחקנים שמשתמשים בזה והם תותחים כמו שפי מרציאנו, הוא דוגמא למישהו שהבין את כללי המשחק החדשים. אגב, כל פרשיית 'ליהוקי הסלבס' שזה מרתיח אנשים - אני לא מסכים עם זה. היום המצלמה והרשת אלו כלים שנגישים לכל אדם גם למשה מכיתה י"א בנתיבות וגם לאריק שלמד שלוש שנים בבית ספר למשחק. פשוט אותו הילד מנתיבות אולי ידע לתפעל את זה יותר נכון. יש איזו רתיעה בעולם המשחק והתרבות מהעולם של הרשת וזה לא בצדק, זו רתיעה שמרחיקה ממה שקורה היום".

© אור גפן

בזמן הראיון הטלוויזיה הביתית של אוראל פועלת ברקע, והוא מטבעו לא יכל שלא לשים לב למימקות של הנואמים על המסך, בכל זאת מדובר במי שעושה חיקויים כדרך קבע.

"אני שם לב לפרטים הקטנים כשאני רואה מישהו. בדרך כשאני מחקה דמות זה מישהו שמדליק אותי והתלהבתי ממנו - אלו החיקויים הטבעיים שלי, אז אני אחפש את המימקות, אשמע את השוני בקול ואראה איך אני עובד על הקו של הבן אדם כדי לחקות אותו".

מה אתה יותר - שחקן או קומיקאי?

"אני מגדיר את עצמי יותר כקומיקאי כי זה באמת על התפר של משחק וסטנדאפ - שזה אגב משהו שעוד ארצה לעשות בעתיד. קומיקאי זו מילה שמגדירה אותי יותר כי אני מזוהה עם צחוקים. ב'שבאבניקים' אני כן גם עושה רגעי דרמה עם התפקיד ולכן זה מעניין אותי לראות איך אני עובר כשחקן דרמה ומחכה לראות את זה".

השבוע אתה מצטרף כחבר קבוע לקאסט של תכנית הסאטירה החדשה "ערוץ אפס" שמשודרת ב"כאן 11". לא מפחיד אותך להתעסק בפוליטיקה?

"זה לא מפחיד אותי לגעת בנושאים פוליטיים, יותר מרגש אותי לעשות דמויות, כי משהו שהמון שנים אני חולם לעסוק בו. אני שמח שתהיה לי עוד פלטפורמה של מערכונים ודמויות ושאתן בה את האימפוט שלי. אני טוב בלעשות דמויות ואני שמח שיש לי הזדמנות לעשות קומדיה ולהצחיק אנשים".

© צילום מאינסטגרם

לסיום, במבט קדימה, יש סיכוי שתיצור גם איזו סדרה משלך?

"אני לגמרי רואה את עצמי יוצר סדרה. למעשה אני כבר כמה זמן חושב על זה ויש לי כמה כיוונים. יש לי שאיפה לסדרה דרמטית ויש לי גם לקומית. אני יודע כמה זה קשה ליצור סדרה ברמה גבוהה ואם אני יוצר משהו בא לי ליצור אותו בצורה הכי טובה שיש. בינתיים בזמן שלי על סטים בסדרות ופרויקטים אני מרוויח שיעור ענק. אני מנצל את הזמן שאני נמצא בצילומים גם בלהבין מה כל מחלקה עושה אם זה ארט, צלמים, סאונדמנים, כל דבר נותן שינוי והבנה כדי שאולי בעתיד אצור משהו משלי. עכשיו אני מרגיש שאני נמצא בסוג של אוניברסיטה ואולי בעתיד אצא עם תואר".

 

 

תגובות