גאיה גור אריה: "עכשיו אני קצת נעלמת כדי שאוכל לחזור בגדול". @gayagurarie מתוך האינסטגרם

גאיה גור אריה: "עכשיו אני קצת נעלמת כדי שאוכל לחזור בגדול"

השחקנית האהובה מככבת בימים אלו בסדרה קומית של כאן חינוכית ומתכוננת לעליית העונה הרביעית של ״נעלמים״. בראיון מיוחד היא מספרת לנו על הצטרפותה ל״שוסטר ושוסטר״ במקום שירה נאור, על העיכוב ומה שקרה בצילומי ״נעלמים 4״ וגם: האם בעתיד נראה אותה בפסטיגל?

כבר עבר כמעט עשור מהפעם הראשונה שגאיה גור אריה הופיעה לראשונה על המסך שלנו והפכה לאחת מכוכבות הילדים והנוער האהובות ביותר. היא פרצה לחיינו בסדרה "יומני החופש הגדול" ומשם המשיכה ל-"נעלמים", "טרנינג", "לצבי יש בעיה", "מועדון החנונים: הסרט" והרשימה עוד ארוכה. לאחרונה עלתה עונה חדשה, רביעית במספר, לסדרה "שוסטר ושוסטר" (כאן חינוכית) בכיכובה של גאיה. בראיון מיוחד ספרה לנו הכוכבת על הכניסה לדמות החדשה, השאיפות שלה לעתיד וענתה על השאלה שכולם שואלים – מתי נעלמים 4 צפויה לעלות?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בימים אלו גור אריה מתהדרת בטייטל נוסף - סטודנטית למשחק בשנה ב' בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין, "אנחנו בתקופה מאוד עמוסה״, שיתפה, ״השנה קצת התפקששה בגלל הקורונה והמבצע שהיה אז הכל יצא לנו קצת באיחור. אנחנו ממהרים מאוד להספיק לסיים את השנה הזאת כמו שצריך".

איך היה להצטרף ל״שוסטר ושוסטר”? הרי זו סדרה קצת שונה ממה שעשית עד היום.

"נכון, היא מאוד שונה, ואני לא אשקר שמהשנייה שקיבלתי את האודישן הייתי מאוד חמה על זה. הכרתי את התוכנית מלפני, ידעתי שהיא מאוד מצליחה, הבנתי גם למה, היא מאוד איכותית ומאוד יפה. אני חושבת שגם בתור שחקנית אני יכולה להרוויח את האופציה ללמוד שם המון. ההפקה הזו זה מפגש עם המון אנשי מקצוע ובכל פרק יש אייטמים על דברים מאוד מעניינים. ידעתי מההתחלה שזו עבודה שאני מאוד הייתי רוצה לעשות".

בכל פרק בסדרה אתם לומדים דברים חדשים והולכים למקומות שונים בישראל. איזה מקום הכי עניין אותך לדעת עליו יותר במהלך הצילומים?

"אני נזכרת עכשיו שהיה משהו שבסוף לא קרה שמאוד מאוד רציתי שיקרה. היה אמור להיות לנו אייטם על הנשיא, בבית הנשיא, והיינו אמורים להיפגש עם ראובן ריבלין ולראיין אות,ו ובסוף זה לא קרה. לוחות הזמנים אצלם משתנים כל הזמן ובסוף זה התבטל. אני זוכרת שחיכיתי לזה מאוד ואמרתי לעצמי 'אני מתה לפגוש אותו, אני מתה לדבר איתו' ומאוד התבאסתי".

© מיכה לובטון

בסדרה הזאת את מצטרפת בעונה הרביעית, אחרי שלוש עונות מצליחות, זה משהו ששונה מלהתחיל סדרה חדשה לגמרי?

"ההרגשה שלי שזה כן להתחיל מחדש באופן מסוים. בסופו של דבר אני פעם ראשונה שם והחוויה שלי היא ראשונית. מצד שני, אני כן מכירה את הסדרה ואת הפורמט. אני קצת יודעת לאן אני מגיעה אבל לא באמת. אין מה לעשות, אני לא הכרתי את אנשי הצוות, לא באמת ידעתי איך מתנהל שם יום צילום ולא ידעתי שזה פרויקט קשה. יש המון אייטמים, נוסעים בכל הארץ. בסופו של דבר שחווים את זה בעצמנו זה חדש ואי אפשר היה לדמיין איך זה באמת יהיה. גם באתי לשחק דמות שונה, לא גילמתי את הדמות ששירה נאור שיחקה, אלא דמות אחרת, אני אחותו של מיכאל הנגבי שמשחק את אלי. ידעתי שיש לי פה חופש להיות פשוט אני וזה היה מאוד מרגיע".

עבדת עם מיכאל בעבר בסרט של "מועדון החנונים" - איך היה לשלב כוחות שוב?

"אני ומיכאל לא התראינו כמה שנים ופתאום פה נפגשנו מחדש. זכרתי שהוא פרטנר מדהים ובן אדם קורע מצחוק. להיות לידו זה כיף בטירוף. הוא גאון בעיניי, הוא שחקן מצוין והרגשתי שאני לומדת ממנו הרבה. זה הרגיע אותי שידעתי את מי אני הולכת לפגוש".

© מיכה לובטון

זה שונה לעשות סדרה שהיא יותר חינוכית?

"זה שונה כי הפורמט של הסדרה הזו ספציפית הוא אחר, בכל פרק יש בעצם סיפור שלעצמו. יש את האייטמים – כל פרק יש שלושה אייטמים שונים. כל פרק יש לנו מפגש עם איזשהו חוקר, מדען, פרופסור או עם מישהו ממקצוע מסוים או על תוכן מסוים. זה בעצם ראיון שלנו שאנחנו מראיינים אותו ולומדים. יש קטעים עלילתיים ויש גם קטעים שהם מדעיים לגמרי, אבל גם בתוך זה עדיין אפשר לראות את האופי של הדמויות, ויש בדיחות... זה כן אחרת, אבל מאוד מעניין".

מדובר בסדרה יותר קומית ומצחיקה, למרות שכבר עשית כמה קומיות, כמה זו באמת חוויה שונה מסדרות דרמה?

"יש המון המון מקום לאלתר ב'שוסטר ושוסטר', לחיות את הרגע עם הדמויות, לספר בדיחות ולעשות המון שטויות. מיכאל עושה את זה המון, לי לקח קצת זמן עד שהרגשתי בנוח לעשות את זה. מיכאל מאלתר כל הזמן, כל הזמן שולף בדיחות חדשות, כל הזמן עושה דברים מצחיקים, וזה אתגר בפני עצמו לא להתפוצץ מצחוק באמצע הסצנה. בשבילי זה היה האתגר הכי גדול בפרויקט הזה – רק לא לצחוק מהאלתורים של מיכאל. זה באמת אחרת, יש אווירה מאוד פתוחה וחופשית. גם בסדרות דרמה יש אווירה כזאת אבל שם צריך לבוא יותר מוכן, לדעת כל הזמן מה קרה לפני הסצנה ומה יקרה אחריה, להיכנס למצב הרגשי של הדמות, לפעמים צריך גם להחליף את עצמך למצבים רגשיים בשביל סצנה ופה אין את זה".

בשנים האחרונות שיחקת בהמון סדרות ילדים ונוער על המסך ואפילו זכית אצלנו ב-2019 כ״שחקנית השנה בסדרת נוער״. את חושבת שרואים בך בעיקר ככוכבת ילדים ונוער?

"אני חושבת שככה רואים אותי מכיוון שאלה הפרויקטים שעשיתי הכי הרבה. אין לי בעיה עם זה, אני באמת אוהבת וגאה בכל הפרויקטים שעשיתי. כן יש לי רצון להתפתח ולעשות תפקידים בעולם המבוגרים. אני הולכת לכיוון הזה, ובגלל זה הלכתי ללמוד בבית ספר למשחק. אני מאמינה שזה גם יקרה בזמן הקרוב".

בטקס של פרוגי © צילום: אופיר יצחק

איזה דמות שגילמת הכי אהבת?

"וואו, זה שאלה שאף פעם אי אפשר לענות עליה. אין לי דמות אחת אהובה, אני באמת אוהבת את כולם. את אמה ב'נעלמים' עשיתי הכי הרבה זמן, חמש שנים, זה תהליך מאוד ארוך שעברתי עם הדמות הזאת ואין מה לעשות זה חיבור קצת יותר עמוק. אבל את כל הדמויות שעשיתי אני אוהבת ובכולן אני מוצאת את עצמי. זה כמו לשאול את מי אתה אוהב יותר, את אמא או את אבא".

בקרוב צפויה לעלות העונה הרביעית של נעלמים, מה את יכולה לספר לנו עליה?

"שתעלה כבר!!! אני מחכה לה כמו כל הצופים שאוהבים את הסדרה ומחכים לה. אני מאוד מאוד מתרגשת,כי זו עונה אחרונה בהחלט. היא מאוד שונה באופי שלה מהעונות הקודמות, המיקום של העלילה משתנה, כל האנרגיה משתנה. זו תהיה עונה קצת אחרת, היא יותר קצרה, יש לה פחות פרקים, אבל אני חושבת שהיא תהיה מעולה בדיוק כמו העונות הקודמות".

© רפי דלויה

כמו שאמרת יש ציפייה מאוד גדולה של הצופים לעונה החדשה, את יודעת למה זה כל כך מתעכב?

"האמת שאין לי שום תשובה לשאלה הזאת. בדיוק כמו כולם לא יודעת מתי זה יעלה. אני יודעת שזה יצא בסביבות הקיץ, ככה אמרו לי. אני מאמינה שבאמת בחודשים הקרובים זה הולך לקרות, ביולי או באוגוסט, גג בספטמבר. אני מאמינה שזה יקרה ממש ממש בקרוב. אני לא יודעת למה זה התעכב, אבל בסדר, זה שמר את כולנו סקרנים ועם ציפייה מאוד גדולה".

© צילום מאינסטגרם

העונה הרביעית לא תוכננה מראש, למעשה כבר בסוף העונה השלישית כל הקאסט נפרד. איך היה להתקבץ שוב יחד באופן מפתיע?

"זו הייתה הפתעה גדולה מאוד, וזה היה מאוד משמח. לתת עוד רגע עם הדמויות, עוד קצת עם כל החברים. זה בית בשבילנו ההפקה הזו, הסדרה, הדמויות האלה... כל כך הרבה שנים זה מלווה אותנו, רק המחשבה שזה יגמר היא מאוד עצובה ומפחידה. כשידענו שזה חוזר הייתה התרגשות גדולה. אנחנו בעצמנו הרווחנו, עשינו סגירת מעגל בסוף העונה השלישית וקיבלנו עוד איזה צ'ופר של חצי עונה. קינוח מושלם, הדובדבן שבקצפת, סופי ואחרון ופרידה אמיתית".

בעבר היה דיבור על סרט לסדרה – מה קרה עם זה?

"אני זוכרת שהיה על זה דיבור בעבר, אבל אף פעם לא קידמו את זה, לפחות איתנו השחקנים. כלומר זה לא היה ברמה שזה ממש הולך לקרות ונפל. זה היה בדיבורים באוויר ובסוף לא קרה. אנחנו מכירים במקצוע הזה שעד שדברים לא באמת גמורים, עד שלא יושבים מולך ומודיעים לך רשמית - אז הכל תמיד יכול להשתנות. אני לא יודעת בדיוק מה קרה שם אבל זה לא באמת היה סופי ורשמי, ולכן גם מבחינתי זה לא משהו שהיה אמור לקרות ובסוף לא קרה".

קאסט העונה השלישית
קאסט העונה השלישית © רפי דלויה


כבר בגיל צעיר הספקת לשחק ולככב בהמון הפקות. איזה חלום עוד לא הגשמת?

"אני רוצה מאוד להיכנס לתיאטרון. הייתה לי כבר התנסות מסוימת עם תיאטרון אבל אני רוצה להיכנס ככה יותר עמוק, לעשות תפקידים יותר גדולים. זה מאוד מאוד קורא לי. אני גם רוצה לעשות תפקידים בעולם המבוגרים, לשחק בסרטים, להיכנס לדרמה. הלכתי ללמוד ביורם לוינשטיין כדי לעשות את ההתקדמות הזאת ואני חושבת שזה עומד להגיע".

את קודם כל התפרסמת כשחקנית ואז את הלכת ללמוד משחק, כמה היה קשוח להתחיל את המהלך הזה?

"זה שעבדתי קודם היה לזה המון דברים שעזרו. הכרתי את המקצוע, נגעתי בטקסטים בעבר, כבר הייתי על במה. זה שם את עצמך במקום יותר בטוח. אני זוכרת שמאוד נעזרו בי בשנה הראשונה והייתה לי את האופציה לעזור לאחרים מתוך הניסיון שלי וזה היה מאוד כיף. כמובן שזה גם היה קשה כי אתה קצת נעלם מהחיים, אתה מעביר את כל החיים שלך לבית הספר, פחות זמן לעבוד, פחות זמן לעשות אודישנים, המון המון לחץ. זה לא פשוט כי את כבר רגילה למקצוע שלך, לאודישנים ולעבודה ופתאום זה קצת נקטע ויש לזה משהו מאוד מפחיד. אבל יודעים שזה כמו השקעה, השקעה לטווח הארוך. אני עושה עצירה, עכשיו קצת נעלמת ועובדת על עצמי כדי שאוכל לחזור ובגדול יותר".

© @gayagurarie מתוך האינסטגרם

בסקר שערכנו בפרוגי לפני מספר חודשים, הייתה דרישה של הנוער לראות אותך בפעם הראשונה בפסטיגל - זו שאיפה שנמצאת אצלך ביעדים לעתיד?

"אני אף פעם לא פסלתי, היו לי הרבה פעמים מגעים איתם וזה כמעט קרה ובסוף לא מהמון המון סיבות. אם זה יקרה זה יהיה כמובן מאוד משמח, נראה לי שזו חוויה מהממת. להרגיש שזה משהו שהקהל רוצה זה הכי מחמם לי את הלב. בסופו של דבר, זה שבסקר היה את השם שלי, זה מה שעושה לי הכי נעים בלב. יקרה או לא יקרה, אנחנו לא יכולים לדעת שום דבר, אבל עצם זה שהקהל אוהב והקהל צופה בדברים שאני עושה ורוצה לראות אותי עוד זו התחושה שעושה לי הכי טוב".

לסיום, איפה בקרוב נראה אותך עוד על המסך?

"ב׳שוסטר ושוסטר׳ כמובן, בעונה החדשה של 'נעלמים' ובהצגות של יורם לוינשטיין שנה ג'. אני עכשיו בסוף שנה ב' ואנחנו לאט לאט נתחיל לעבוד על הפקות. יהיו ממש הצגות שיהיו פתוחות לקהל הרחב וכולם יוכלו לקנות כרטיס ולבוא".

תגובות