עורכי פרוגי בוחרים את נבחרי תשפ"א. אור דנון, גיא לוי נחום, gettyimges.IL\ Laurence Griffiths, ערן לוי

עורכי פרוגי בוחרים את נבחרי תשפ"א

מי הם השחקנים, כוכבי הרשת, הספורטאים, המוזיקאים, הסדרות ואייקוני האופנה שעשו את השנה? לכבוד סיומה של תשפ"א, עורכי פרוגי הצביעו ובחרו את נבחרי השנה העברית שלהם • מי הם זוכים הגדולים? הרשימה המלאה!

כמיטב המסורת גם השנה, רגע לפני ראש השנה, עורכי פרוגי הצביעו ובחרו את הכוכבים הנבחרים שלהם, אלו ששנת תשפ"א הייתה לגמרי השנה שלהם בקטגוריות השונות בעולם הבידור, המוזיקה והאופנה.

© אור דנון

עומר חזן לא הפסיק לככב השנה בכל מקום, בקמפיינים, בהפקות אופנה שוות ובלא מעט תפקידים על המסך - כל אלו הביאו עם הכוכב האהוב גם שלל לוקים מעולים ומצטיינים שהוכיחו שחזן הוא הכי פאשן בוי שיש, כוכב עם הלוק הכי מעודכן, טרנדי ומיוחד, על כן עורכי פרוגי בחרו לתת לו את הכתר השנה בתור מלך ההיוש!

© ערן לוי

לא רק מלך - יש לנו גם מלכה! והשנה לראשונה אנו מכתירים את נועה קירל כמלכת ההיוש של הביצה. הכוכבת הצעירה לא מפסיקה להפציץ עם לוקים מטורפים, ייחודים, מגניבים וכאלו שתופסים לנו את העין. העבודה הרבה של הזמרת מאלצת אותה להתארגן בכל פעם על לוק חדש ובלתי נשכח - והיא עושה מזה רק מטעמים, יחד עם איתי בצלאלי. כולך בלינג, בלינג!

© משה נחומוביץ'

הבחירה בהרכב השנה היא לא פשוטה, אך השנה החלטנו להעניק את הפרס לצמד אהוב כל כך שהביא איתו השנה גם עוד כוח מוזיקלי. סטטיק ובן אל לא הפסיקו להפתיע אותנו בשנה החולפת - החל משיתופי פעולה מיוחדים ובינלאומיים, להיטים מקומיים שמככבים בפלייליסט שלנו כדרך קבע, הפכו את שירי הפרסומות לסינגלים שאנחנו לא מפסיקים לזמזם, הרשו לעצמם גם לעבוד בנפרד וכמובן אלבום EP מושלם ומושקע שהביא איתו להיטי ענק כמו "אפס מאמץ" ו"רובינזון קרוזו". סטטיק ובן אל הצליחו לגוון ולרענן את עצמם - והכי היינו צריכים את זה. בקיצור, זו לגמרי הייתה השנה של השניים הללו! 

© אור דנון

להגיד לכם ת׳תכל׳ס בפנים? רן דנקר לגמרי חזר לעניינים! אם הייתם צריכים דוגמא מושלמת לקאמבק מוזיקלי מהו - רן דנקר הוכיח זאת השנה ובגדול. החיבור שלו לג׳ורדי ולרון ביטון הביאו לדנקר את אחד מהלהיטים שהכי נזכור מהשנה - "בית משוגעים" שנשאר שבועות בראשי המצעדים ברציפות והפך לתופעה (וזיכה אותו גם אתמול כ׳שיר השנה׳ של גלגלצ). דנקר לא נח לרגע, עשה שיתוף פעולה מושלם עם סטטיק ובן אל, עתיד לככב בפסטיגל הבא, נבחר לשפוט ב"אקס פקטור לאירוויזיון", הסתובב בתחנות הרדיו גם עם קאברים אדירים (כולל אחד אייקוני עם נועה קירל), הביא מעצמו משהו ׳פרשי׳ שלא ראינו בו בעבר, הרבה אומץ, פאן, קלילות והמון אהבה למקצוע. העבודה הקשה של דנקר בשנה האחרונה היא מעוררת השראה וראויה להערצה - ולמרות הכל הוא תמיד נשאר עם רגליים על הקרקע, נגיש, אופטימי ובעיקר לא מפסיק לשיר. בדיוק בגלל כל אלו ובזכות השנה המטורפת שהייתה חברי המערכת החליטו להעניק לדנקר את התואר שמסכם עבורו את השנה בצורה המדוייקת ביותר. אמ;לק: אנחנו מאוהבים מאז ומתמיד.

© באדיבות: אטלנטיק רקורדס ולב גרופ מדיה

כן זה שוב קורה, וכן זה שוב הכי מוצדק שיש! נועה קירל עושה זאת שוב שנה אחר שנה ובכל פעם היא שוברת את השיאים של עצמה, בדיוק כשאנחנו בטוחים שהיא הגיעה לשיא. גם השנה קירל הוציאה להיט אחר להיט, נתנה שואו מטורף בכל הזדמנות, הוכרזה כשיאנית ההופעות במסגרת שירותה הצבאי, הביאה לכאן קליפים מעולים, שירים שהפכו ללהיטים והמנונים אחד אחרי השני וכמובן - אי אפשר לשכוח את פסיעת הרגל הראשונה שלה אל עבר הקריירה הבינלאומית עם סינגל בכורה מבטיח. קירל היא כוכבת הפופ המובילה והכוכבת הכי גדולה בישראל. רק נזכיר (כמו שאנחנו אוהבים) שראיון הבכורה שלה והשמעת הבכורה לסינגל הראשון שלה אי פעם היה כאן אצלנו, אז תזכרי אותנו כשאת הופכת לסופרסטאר גם בחו״ל, סגור?

© ערן לוי

השנה היו לא מעט מועמדים ראויים על התואר, ואכן היה קרב לא פשוט בכלל בקטגוריה הזאת. אבל הפעם החלטנו להעניק את הפרס לשיר שהפך ללהיט עוד מהתו הראשון בו - "טרילילי טרללה" של נועה קירל ואילן פלד. הלהיט נולד כשיר הגאווה של מועדון "שפגאט" בחודש הגאווה, אך הגיע לקהל כל כך נרחב ונלהב שאימץ אותו בחיבוק רחב ולא הפסיק לזמזם לרגע. השילוב בין קירל לפלד הוא אייקוני ברמות אחרות, הקליפ פשוט נפלא והכל בו עשוי כל כך טוב ברמה של לא הפסקנו ליהנות ממנו גם בריפיט המיליון ואחת שלנו. השיר נחשב עוד די טרי בתעשייה (כשלושה חודשים באוויר) אבל בלט במלוא הכוח בכל פלטרפומה, כולל ביוטיוב שם כיכב במקום הראשון בסרטונים החמים למעלה משבועיים. נוח אני מתפוצצת!

 
© מאי סביר (סטודיו מאיסה)

הכי אמיץ שיש! נכון, שחר טבוך עשה את טבילת המוזיקה הרשמית הראשונה שלו רק בחודש שעבר כשהוציא את השיר "פחדן" (אותו יצר לצד לי בירן). אבל משהו בו פשוט מגנט אותנו אליו. הוא הביא קצת מכל דבר, העז (ולא שכח גם לשתף בהיסוסים), חלם בגדול ובעיקר - השקיע. הוא מגשים את החלומות שלו במו ידיו, יודע להתחבר ולהקשיב לאנשים הנכונים וכמובן בעל כשרון מוזיקלי שעוד יוכיח את עצמו שוב ושוב גם בסינגלים הבאים. שחר.- קבל מאיתנו זריקת בוסטר להמשך הדרך, ובעיקר תביא לנו עוד להיטים אמיצים!

© גיא לוי נחום, באדיבות yes

נאיה בינשטוק היא מהשחקניות שכשרואים אותן על המסך יודעים שזה עניין של עוד רגע והן פורצות גם בחו״ל וכובשות את העולם. ללא ספק מדובר בכוכבת נוער איכותית, בשחקנית נשמה מוכשרת ואדירה שפשוט טורפת את המסך בכל פריים. השנה היא כיכבה על המסך בעונה השנייה של "פלמח" ובסדרת הנוער "מקיף מילאנו", בשתיהן היא הובילה את התפקידים הראשיים בצורה מופלאה שגרמה לנו לעקוב אחר הכל בשקיקה ובמלוא הערכה, ועל כך יעיד גם פרס האקדמיה בו זכתה ממש לאחרונה. בקיצור, כשזה זה - זה זה. עם או בלי תארים - בינשטוק כאן כדי להישאר ואיזה כיף שיש לנו אותה על המסך.

© גיא כושי ויריב פיין

אתם לא טועים, שחר טבוך שוב מככב ברשימה שלנו והפעם בקטגוריית המשחק! יש משהו בשחקן הזה שפשוט גומר אותנו בכל פעם מחדש. יש בו המון רגישות, לצד תמימות, חוש קומי ומשהו שרוצה לגרום לנו לחבק אותו. אי אפשר לפספס את טבוך ואת תפקידיו הנפלאים ב״שעת נעילה" (כאן 11), ״מי פה הבוס?״ (כאן חינוכית) וכמובן גם בסדרת הנוער ״סקיי״ (טין ניק) שהביאו אותו השנה אל המסך שלנו. בין אם לצד קיפוד או חייזרית, טבוך יודע למנף את התפקידים שלו לעולם שלו ולהכניס אותנו לשם בקלילות.

© גיא כושי ויריב פיין

ואם כבר דיברנו על החייזרית - קבלו את רביד רונן (הלוא היא סקיי בעצמה) שהיא לגמרי כשרון שלא מהעולם הזה. אם יש משהו טוב ש-2021 כן הביאה איתה זה ללא ספק את רונן על המסך בתפקיד ראשי ראשון שלה. רונן הובילה את ״סקיי״ עם תפקיד כפול שעוד יהפוך לאייקוני. היא התאימה לתפקיד כמו כפפה ליד והביאה את החן שלה על המסך. אפשר עוד קצת את רביד על המסך? בכל זאת, פריצת השנה שלנו...

© ורד אדיר, כאן 11

צבא זה דבר מצחיק אין ספק, אבל כמובן שמסתתרת גם לא מעט דרמה בתוך ההומור וב״המפקדת״ של כאן 11 ידעו לשלב בין השניים בצורה מעולה וכזו שהחזירה אותנו אל המסך שוב ושוב. אלונה סער בתפקיד הראשי הנפלא שהכיר אותה גם לקהל הבוגר יותר, נועה אסטנג׳לוב בתפקיד שתפור עליה, עלמה קיני בתפקיד פריצה מדוייק וקורע, גל מלכה בתפקיד שחורך את המסך - כל אלו לצד רשימת השחקניות (הרוב נשי כמובן) הכי מעולות שהיה אפשר לבקש בקאסט שכזה. המפקדת היא הדרמה הקומית שהיינו צריכים השנה וכזו שידעה לגעת במדוייק בנושאי הטירונות, הצבא, ההתאהבויות וגם הכשלים הרבים - תוך כדי עלילה שפשוט היה כיף לצפות בה. אנחנו כבר מחכים להמשך!

© משה נחומוביץ' | כאן 11

מעולם לא נהננו להיות ככה בסופר ומעולם לא חלמנו שכל כך נרצה שסופרמרקט ספציפי ודמיוני יהיה קיים במציאות, אבל אז הגיעה ״קופה ראשית״ ופשוט מוטטה אותנו מצחוק עם רגעים כל כך ישראלים וכל כך מצוינים. העונה השלישית (שעוד משודרת על המסך ב״כאן 11״) לא אכזבה והביאה איתה עוד שלל רגעי זהב, משפטים ויראלים של ראמזי, רגעי חברות הזויה בין ניסים ואנטולי, את כוכבה במלוא תפארתה וכמובן את שירה (׳בוסגה׳) שלא מצליחה באמת לעשות סדר. בקיצור, הכי כדאי לעשות חבר מועדון!

© גיא לוי נחום, באדיבות yes

שנה שנייה ברציפות ש"פלמח" (טין ניק ב-yes) עושה זאת אצלנו ובגדול, והשנה לדעתנו זה מוצדק אף יותר. אם בעונתה הראשונה של הסדרה פלמח היא הביאה משהו אחר ומיוחד, השנה היא התעלתה על עצמה, ובעונתה השנייה (שהסתיימה בשבוע שעבר) הביאה תוכן אפילו בוגר יותר, פיתחה כל דמות ולא היססה גם להביא רגעים קשים יותר על המסך. כל זה תחת מעטה של היסטוריה, מה שהקנה לנו כצופים לא מעט סקרנות ורצון לדעת יותר. קאסט השחקנים עושה עבוד המטורפת, כך גם החדשים מביניהם שהצטרפו לסיבוב השני, העלילה הייתה מרתקת יותר וההיסטוריה לגמרי נכתבה מחדש. מחכים כבר לעונה השלישית!

© קשת12

בפעם הראשונה שלנו בנבחרי העורכים, אנו רוצים להעניק פרס גם לתכניות הריאליטי שמספקות לנו אסקפיזם מהמצב, במיוחד בשנות הקורונה שמאלצות אותנו גם לחשוב על משהו אחר. עם הגעתן של מסכות הקורונה אל חיינו, הגיחה גם התכנית ״הזמר במסכה״ (קשת 12) שהפכה לתופעת מדינה והצליחה לרתק אותנו בענק! בכל פרק מחדש ניסינו לנחש ולפצח בעצמנו את זהויות המתמודדים, וגם כשכבר היה ברור לנו מי זה עם כל התיאוריות - המשכנו לצפות בהנאה רבה (ויעידו על כך אחוזי הרייטינג). ״הזמר במסכה״ הצליחה להכניס משהו מרענן בתכניות הריאליטי המוזיקליות בישראל והצליחה לשדרג גם את פורמטי ה-VIP למיניהם. 

© אור דנון

קווין רובין הוא פשוט הסמל של היוטיוברים בישראל, וגם אצלו ההוכחה חוזרת על עצמה בכל שנה מחדש. נדיר לראות את קווין נח ולא עובד על וולוג, סרטון או סדרה חדשה, אבל בימים אלו הוא מתמודד עם הקורונה ויצא לנו על הדרך מעין ׳עידוד לבידוד׳. רובין כאמור לא עוצר לרגע ומדלג בקלילות רבה בין פרויקטים בזמן שהוא מצליח לייצר תוכן ללא הפסקה בכל הפלטפורמות שלו ולזכות במאות אלפי (וגם מיליוני) צפיות. רובין מהווה השראה לכוכבי רשת רבים שמביעים את כשרונם ברשת ומשתלבים בתעשייה בענק. רק השנה כיכב בסדרות כמו ״זיגי״, ״משפחה בהנפקה״, ״פסטיגל 2020״ (ועוד אחד שבדרך), ״ירושלים״ (שתעלה בקרוב) וכמובן בסרט ״פול ספיד״ שעלה לאחרונה, ושוב, עדיין מצא זמן להוכיח שהוא לא מוריד רגל מהגז ברשת ולדאוג לצופיו הנאמנים שלא מפסיקים להרעיף עליו אהבה וליהנות ממנו.

© עמית נעים

ליאל אלי הפכה לשם ששגור כמעט בכל בית, ואם בשנה שעברה הרגשנו שהיא עשתה זאת בגדול - גם השנה היא הפציצה, יצרה תוכן מעולה, גרמה לנו לדבר עליה ללא הפסקה, להתלהב ממנה, לצחוק בענק ולשחרר כל שתי שניות את המילה ״גאונה״ בהקשר שלה. יש משהו נורא אותנטי בליאל והיא ליטרלי אחת הכוכבות האהובות שצמחו ברשת. אלוהים יודע מאיפה הבחורה הזאת ממציאה את כל השטויות המהנות והמדוייקות האלו שמעלות לנו חיוך ענק על הפרצוף בכל פעם מחדש. היא האחות הגדולה שכל אחד רוצה, וכל מי שעוקב אחריה לגמרי ירגיש כאילו הוא נמצא בחבורת החברים והחברות שלה. גם אלי פרצה השנה את הקו מהמסך ברשת אל הטלוויזיה ואנחנו בטוחים שזו לגמרי רק ההתחלה (כי אם לא זה וואחד שייד!) שם. 

© צילום מאינסטגרם

כן, כן כנראה שלנצח ידברו על השם שלה וזה לגמרי מונצח כבר בביו של כוכבת הטיקטוק מיה דגן. אבל זה לגמרי לא רק האישיו אצלה. מיה דגן היא אחת מכוכבות הטיקטוק שזה פשוט מאסט לעקוב אחריהן. מעבר לכך שהיא מצחיקה ואדירה, היא גם מצליחה להביא איתה לא מעט מסרים חשובים לקהל הנוער שמבלה שעות באפליקציה - וכל זאת מבלי להטיף, היא פשוט היא. מיה מביאה איתה כנות, הומור עצמי, מודעות עצמית, צבעוניות, שנינות והמון פאן. היא לחלוטין הכוכבת שכולם צריכים לשים לב אליה וכמה כיף שחברי המערכת הביאו לה את הבמה שנה, כי לגמרי מגיע לה. תרימו לה!

© מאי סביר (סטודיו מאיסה)

עדן דניאל גבאי הוא חד משמעית הפריצה הגדולה שבאה מן הרשת השנה. סרטוני הליפסינג שלו לסלבס ולרגעים טלוויזיונים הפכו מוכרים בכל בית בישראל, חובקו באהבה גדולה על ידי התעשייה ובהתאמה עדן הפך לכוכב המבוקש שהוא. יש לו רמת דיוק מושלמת שבכל פעם מפעימה אותנו מחדש, כשרון משחק וטיימינג קומי משובח שגורם לנו לצפות בו בלופים בכל הפלטפורמות שלו.

© gettyimges.IL\ Laurence Griffiths

הספורט היווה השנה חלק משמעותי מהווי היומיומי שלנו, בעיקר בזכות אוליפיאדת טוקיו שהראתה את יכולותיה של הנציגים הישראלים המעולים בתחומי הספורט השונים, ועל כן השנה החלטנו להעניק פרסים גם לספורטאי ולספורטאית השנה. נתחיל עם לינוי אשרם - כוכבת הספורט האולטימטיבית שהזכייה שלה עשתה היסטוריה והיסטריה. אשרם זכתה במדליית זהב היסטורית בתחרות הקרב רב בהתעמלות אמנותית והביאה לנו גאווה אדירה, כמו שהיא ידעה לעשות עד היום. היא הפכה לאהובה במיוחד, לאייקון לאומי ולהישאר כל כך צנועה ומיוחדת.

© gettyimges.IL\ Laurence Griffiths

נמשיך עם עוד מדליסט אולימפי שפיצץ את הלב שלנו בגאווה - ארטיום דולגופיאט שזכה גם הוא במדליית זהב באולימפיאדה השנה (בענף התעמלות מכשירים). גם כאן מדובר באישיות מדהימה וצנועה שנתן מעצמו כל כך הרבה ונלחם על המדליה ההיסטורית הזאת (הישראלי הראשון שזוכה במדליה אולימפית בענף ההתעמלות).

ומתי הבחירות שלכם? בחודשים הקרובים נכריז על מועמדי נבחרי השנה לשנת 2021 והכוח יעבור גם לידיים שלכם. התוצאות ייחשפו, כמדי שנה, בטקס חגיגי בסוף השנה האזרחית!

 

תגובות