נאיה בינשטוק: "לא היה לי חבר עד גיל 19, סבא שאל אם אני אוהבת בנות". nayabienstock@ מתוך אינסטגרם

נאיה בינשטוק: "לא היה לי חבר עד גיל 19, סבא שאל אם אני אוהבת בנות"

נאיה בינשטוק נמצאת על הגל והופכת לשם מבוקש במיוחד בתעשייה. אחרי זכייה בנבחרי העורכים שלנו, תפקיד בסרט וצילומים של לא מעט סדרות בכיכובה ורגע לפני שידור פרק סיום העונה של "מקיף מילאנו" (היום, כאן חינוכית), השחקנית עוצרת אצלנו לראיון מיוחד בו מספרת על השנה האחרונה, הזוגיות עם רן מושיוב והחלום על חו"ל שנראה קרוב מתמיד

זו אולי השנה הסוערת בחיה של נאיה בינשטוק (בין היתר "שחקנית השנה" של עורכי פרוגי ופרסי האקדמיה לנוער) וכשאני מציינת זאת בפנייה, השחקנית הצעירה נוטה להסכים איתי ואף מוסיפה, שמזה כמה שנים היא חווה את הסערה הזאת ואף מקווה שזה ימשיך כך לעוד שנים רבות. "זו הייתה שנה מטורפת", אומרת בהתרגשות וניכר כי עדיין לא מבינה את גודל מעמדה בעולם המשחק.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

את ראיון הבכורה שלה עשתה אצלנו בפרוגי, זה היה לפני שנה וחצי, בינשטוק רק החלה לככב על המסך רגע אחרי תפקיד ב"פול גז" והמשיכה לתפקיד הראשי בסדרת הנוער "פלמח", בה מגלמת את דמותה של אלינור, כשאנחנו נזרקות אחורה בזמן אל הראיון, נאיה מצחקקת ומספרת לי על הדברים שהשתנו מאז, ניכר כי השנה וחצי שחלפו להן הביאו איתן המון דברים לעולמה של השחקנית העולה - "גם בפן המקצועי וגם בפן האישי דברים השתנו, למרות שהם מתחברים היחד וגם משפיעים אחד על השני אם להיות כנה. וואו, אני מרגישה גדולה בעשר שנים ממה שהייתי בשנה שעברה".

טרם עיכלת את ההצלחה שלך, היית מאוד מהוססת ולא הבנת למה את מצליחה. האסימון עכשיו נפל?

"כן. היום סף ההתרגשות שלי עלה, אני פחות מתרגשת מדברים אבל אני מרגישה שאני כבר לא נלחצת מכל סלפי שמבקשים ממני ואני לוקחת דברים יותר בפרופורציה".

היום ישודר הפרק האחרון בעונה השנייה של "מקיף מילאנו" (כאן חינוכית) בכיכובך, כמה את רואה דמיון בין הדמות שלך - נורי לבינך?

"וואי, בהתחלה ראיתי אפס דמיון, מאוד שקלתי את הדמות ואמרתי שהיא ילדותית מדי ותמימה וממש לא הצלחתי להתחבר אליה, למדתי דווקא כן להכיר את הצדדים האלה בי ולהביא את עצמי כמה שיותר לנורי הזאת, ואין מה לעשות, גם בי יש את הצדדים הילדותיים האלו יותר וגם אם נורי היא לא אני אני לוקחת בי את הצדדים שדומים לה ומעצימה אותם אצלה".

© מתוך מקיף מילאנו, כאן חינוכית

הסדרה נחשבת לבולטת, כזאת שלא מפחדת לדבר בקול על נושאים שבדרך כלל פחות מדוברים בפני הילדים והנוער בסדרות. מרגישה אחריות?

"אני מרגישה אחריות קודם כל על הדמות שלי ועל איך שאני מעבירה את הדברים. בסופו של דבר לא אני כתבתי את הסדרה אבל כן לא הייתי משחקת בסדרה שמעבירה מסר שאני ממש לא מאמינה בו או מתנגדת. אני מרגישה כביכול אחריות על הדברים שאני נוגעת בהם, לא הייתי רוצה לקחת אחריות על כל הפרויקט ככלל, אם כי אין לי בעיה לקחת עליו אחריות, זה פרויקט נהדר שעושה שירות מעולה".

© מיכה לובטון, באדיבות כאן חינוכית

"אני חושבת שזה הקטע של הסדרה, שבעצם היא מציפה נושאים שאף פעם לא הוצפו בארת וזה חשוב מאוד. יש שיגידו שזה מוגזם או פרובוקטיבי לילדים - אבל אי אפשר לדבר על נושא מבלי להראות אותו כפי שהוא. אבל אני חייבת להגיד שעשו את זה בצורה מדהימה שמותאמת לקהל".

הדמות שלך נורי אופנתית במיוחד, יכולה להגדיר את עצמך גם ככזו?

"אני מאוד אוהבת להתלבש, אני מאוד אוהבת את כל הנושא הזה. אני כן מרגישה שיש לי איזשהו סטייל משלי, אני בן אדם די אופנתי, אפשר להגיד".

© nayabienstock@ מתוך אינסטגרם

הקאסט של "מקיף" מגובש במיוחד, עד כדי כך שבינשטוק אף זכתה להכיר שם את בן זוגה, השחקן רן מושיוב. "זה קרה כזה בין הסצינות האמת, לא במהלכן", משתפת בינשטוק. "אנחנו תמיד צוחקים על זה שבעונה הראשונה והשנייה ביחד, הסצנות שכן היו לנו ביחד היו פשוט הכי גרועות כי היינו פשוט במודעות אחד לשניה ומובכים, לא היינו בתפקוד הכי גבוה שלנו. בכלל, התחלנו לצאת רק אחרי שהתחלנו לצלם".

© צילום פרטי

אז מתי בעצם זה קרה?
"האמת שממש שבוע אחרי שסיימנו לצלם אז יצאנו לראשונה יחד".

הוא האהבה הראשונה שלך?
"נכון, הוא החבר הראשון שלי"

זה אומר שהחבר הראשון שלך היה בגיל 19?
"כן, הייתי בת 19 כשהתחלנו לצאת, הייתי איטית וסובלנית".

את יודעת, זו תשובה שכיף לשמוע, לא צריך למהר לשום מקום.

"אני יודעת שזה נושא שמעסיק הרבה בנות בגילאים האלה, אני יודעת שלי לא היה חבר עד גיל 19, זה מאוד העסיק את הסביבה שלי, אני חושבת שפעם אחת אפילו סבא שלי שאל אותי אם אני אוהבת בנות. תמיד כולם הסתכלו על זה בסימן שאלה אז אני משתדלת כן לדבר עם זה ולגרום לאנשים להבין שזה באמת לגיטימי, זה שיח חשוב, כל אחת מוצאת את זה בזמן שלה".

מקודם דיברנו על כך שנכנסת לעולם המשחק ברוח סערה. יש פחד שפתאום הכל יעצר?

"בטח שיש פחד, קודם כל הוא כל הזמן נקטע, אחרי פלמח נגיד, לא קיבלתי עשרה חודשים תפקיד. את הרי כל הזמן עושה אודישנים ושמעתי באותה תקופה המון לא, ואחרי פלמח היה לי דאון רציני - הייתי 40 ימים בימי צילום השחקנית הראשית ופתאום אני כלום במשך עשרה חודשים. ממש פחדתי שזה היה חד פעמי. אני חושבת שמהפסקה להפסקה את לומדת להתמודד עם זה יותק טוב, אבל תמיד יש את הפחד הזה שזה יגמר".

© פרוגי

מתי הבנת שאת רוצה להיות שחקנית?

"זה נבנה, אני חושבת שעד הזמן שבאמת נכנסתי לעולם הזה, אפילו עד פלמח לא ממש הבנתי מה זה אומר, במה זה כרוך ומה זה דורש ממני. תמיד מאוד אהבתי להופיע, תמיד הייתי בקדמת הבמה והייתי מאוד בפרונט, וכן אמרתי שאני רוצה להיות שחקנית, אבל מה שהתכוונתי אז, זה לא מה שאני עושה היום".

היום את מבינה שאת שחקנית, ועוד שחקנית טובה?

"אני לא יכולה להעיד על עצמי יותר מדי. יש תקופות שאני מרגישה שאני שחקנית מעולה ויש תקופות שאני חושבת שאני על הפרצוף, אבל צברתי לעצמי ביטחון שאני אומרת לעצמי שאני שחקנית טובה ואני יודעת מה אני עושה, כל הזמן יש מה ללמוד וזה גם נחמד, כי אז אחרת זה היה משעמם. לחשוב שאשאר אותו הדבר עד סוף הקריירה זה משעמם, להשתפר מפרויקט לפרויקט זה מה שמרגש אותי, חדעת שאני עושה עבודה טובה ומשתדרגת".

חו"ל נמצא על הפרק?

"זה תמיד היה החלום, מאז שהייתי קטנה אבל פתאום כשזה נהיה קרוב וריאלי, זה מרגיש יותר נכון".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by כאן חינוכית (@kan_kids)

והתחלת לעשות אודישנים מעבר לים?
"עדיין לא".

את נשמעת מאוד מהוססת בחלק מהתשובות שלך. למה זה ככה?
"נראה לי שיש קצת חוסר ביטחון שהוא גם בריא, יש מורכבויות, אם לא היה לי חוסר ביטחון הייתי מאוד משועממת. מאיפה הוא נובע? אני לא יודעת, מהרצון שיאהבו אולי, מביקורת? יש בי הרבה ביטחון גם, אחרת לא הייתי יכולה לעמוד בתחום הזה".

השירות הצבאי שלך עתיד להסתיים בקרוב, איך את מסכמת את החוויה?

"רק לאחרונה יצא לי באמת להופיע בשטח עם דולב סלע, והאמת שממש חיכיתי לזה כי זה סוג של התמודדות ראשונית שלי בתיאטרון ולשחק על במה. זה משהו שלא יצא לי לעשות יותר מדי ומאוד רציתי את הניסיון הזה בשירות הצבאי שלי, זה מחזק אותך לקראת האזרחות".

הצלחת להרגיש חיילת רגילה?
"כן, לגמרי. אני נמצאת במדור הפקות וכמעט חמישים אחוז מהמשרתים שם הם שחקנים עובדים וחלקם גם מאוד מוכרים, אז אף אחד לא מסתכל עלייך בעין עקומה. בסופו של דבר הפרסום אף פעם לא מחזיק על חברים קרובים או מישהו שאת מבלה איתו המון זמן".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Naya Bienstock (@nayabienstock)

מה התכנון לאחרי הצבא?
"אני בטוח אטוס, אבל לא חושבת שלהרבה זמן, קצת מפחיד אותי להיעלם להרבה זמן, אני זורמת. אין לי כזה תכנון מסודר".

היית רוצה בהמשך הקריירה שלך לכתוב גם סדרה?
"מאוד הייתי רוצה להשתלב מאחורי הקלעים, אני ממש לא בלחץ על זה. כל דבר בשעתו. אני מאוד אוהבת קולנוע. מבחינת כתיבה עוד לא יצא לי ממש לכתוב, אבל זה כן משהו שקורץ לי. האש עדיין לא מספיק בוערת בי בנושא הזה, אבל אני חושבת שבהמשך זה כן יקרה".

מהי הבמה המועדפת עלייך - טלוויזיה, קולנוע או בכלל תיאטרון?
"אני מרגישה שאני עוד לא יודעת להגיד לך כי עוד לא היה לי מספיק ניסיון בתיאטרון. אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה כרגע וגם כצופה אני מאוד אוהבת קולנוע וטלוויזיה, זו התשוקה היותר גדולה שלי. לא חוויתי מספיק כדי להגיד לך מה שאני אוהבת יותר".

© מתוך מקיף מילאנו, כאן חינוכית

מה את חושבת שמייחד אותך משחקנים אחרים?
"קודם כל אני מרגישה שיש לי את המראה שלי והוויב שלי שמייחדים אותי, אבל מה עוד? אני לא יודעת. האישיות אבל לכל אחד יש אישיות מיוחדת".

תגובות