לשקר אין רגליים: היצירות שעוסקות בשקרים. Hilary Bronwyn Gayl, Walt Disney Company | באדיבות yes

לשקר אין רגליים: היצירות שעוסקות בשקרים

מ"שקרניות קטנות" ועד האגדה האולטימטיבית של "פנוקיו": קבלו כמה מהיצירות והעלילות שעסקו ונעו סביב שקרים • מי ברשימה שלנו?

לשקר אין רגליים, אבל כן יש ספרים, סדרות וסרטים רבים שעלילתם העיקרית מונעת סביב שקר. קבלו כמה שלא יכולנו לפספס!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אחד מאיתנו משקר

מדובר בספר שעובד לאחרונה לסדרה (שהגיעה לאחרונה גם לנטפליקס) ועוסק בתעלומת הרצח של תלמיד תיכון. החשודים העיקריים הם ארבעת בני הנוער שהיו איתו באותו חדר בעת מותו. ארבעת הנערים מכחישים כל אחד שהם האחראים למקרה, וזה בהחלט יוצר תעלומה מעניינת.

 

שקרניות קטנות

הסדרה המצליחה עוקבת אחר ארבע חברות. חבורת הבנות מתחילות לקבל הודעות מטרידות וחשודות מאדם בשם A שמאיים לחשוף את כל סודותיהן - זאת לאחר היעלמותה של חברתן אליסון. במהלך הסדרה מנסות הבנות לפענח מי זו/זה A ואת מטרותיו/ה. הן נקלעות להרפתקאות מצמררות ומסקרנות מאוד.

 

שקרים קטנים גדולים

הסדרה (בעלת שתי העונות) מבוססת על ספר בעל אותו השם ועוסקת בשלוש נשים מעיירה בקליפורניה. החיים של אותן הנשים נקשרים מסיבה עלומה כלשהי לרצח שהתרחש באירוע התרמה בבית ספר יסודי. לאורך הסדרה נחשפים הסודות והשקרים של תושבי העיירה. התעלומה מתבהרת בחדרי החקירות ואנו מגלים - מה באמת היה הקשר של התושבים לרצח?

 

היינו שקרנים

הפעם לא מדובר בסדרה, אלא בספר! העלילה עוקבת אחר קיידנס סינקלייר, נערה אשר מגיעה כל קיץ לאי הפרטי בבעלותו של סבה. באי היא נפגשת עם בני דודיה ואחיינו של בן הזוג של דודתה. שם הספר בא מהכינוי אותו המציאו לעצמם החבורה: "השקרנים".
הסיפור מתחיל כאשר קיידנס עוברת תאונה מסתורית שגורמת לה לשכוח את התקופה של לפני התאונה, היא חוזרת לאי בקיץ של גיל 17 ופוגשת את החבורה. שם, לאט לאט, זיכרונותיה שבים אליה אליה והיא נזכרת בכל מה שקרה ובתאונה ששינתה את חייה.

פינוקיו

אולי היצירה המפורסמת ביותר ברשימה שלנו וזו שלגמרי מובאת כדוגמא קלאסית לשקר! הסיפור עוסק בפינוקיו, בובת העץ שמתעוררת לחיים, אך כאשר היא משקרת אפה מתארך. מוטיב זה משמעותי למדי בסיפורו של פינוקיו שבתחילה לא מקשיב לסבא ג'פטו וגם משקר, אך בהמשך מתחנך, לומד כיצד להתנהג ואף הופך לילד אמיתי (וסליחה על הספויילר הידוע, כן?)

© © Walt Disney Company באדיבות yes
תגובות