יסמין גנדיס: "היה קשה לי להבין שאנשים כמוני עברו את השואה". באדיבות כאן חינוכית

יסמין גנדיס: "היה קשה לי להבין שאנשים כמוני עברו את השואה"

לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה: סדרה חדשה בשם "כל עוד בלבב" (כאן חינוכית) תעסוק במסע לפולין ובשאלות של זיכרון השואה דרך הדור השלישי והרביעי • יסמין גנדיס, אחת מכוכבות הסדרה משתפת על הצילומים, החוויה האישית שלה, השמועות לגבי ביטול המסעות לפולין והאם לדעתה הנוער יתחבר?

הערב תשודר בכאן חינוכית סדרה חדשה בת 4 פרקים בשם "כל עוד בלבב", שתעסוק בפעם הראשונה במסע לפולין של תלמידי תיכון ובשאלות של זיכרון השואה, דרך עיני הדור השלישי והרביעי, באמצעות סיפורי הצעירים ודרכי ההתמודדות שלהם במהלך המסע.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

רגע לפני ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיצויין ברביעי הקרוב, השחקנית יסמין גנדיס המגלמת את "לילוש", משתפת על העלילה, החוויה האישית שלה, השמועות לגבי ביטול המסעות לפולין והאם לדעתה הנוער יתחבר.

 

עד עכשיו הכרנו אותך כרקדנית ב"רק רוצים לרקוד" ו"דאנסטורי", מה גרם לך להגיע לתחום המשחק?

"למרות שאני יותר בולטת מבחינת הריקוד והמוזיקה, משחק זה תחום שאני מאוד אוהבת ומחוברת אליו. זה כבר הפרויקט השני שצילמתי, להשיג תפקיד מצריך תהליך ארוך של אודישנים ולוקח זמן להיכנס לעולם הזה. במיוחד אחרי התפקיד הזה נפתח לי הרעב להצליח עוד בתחום"

ספרי לנו על הסדרה "כל עוד בלבב", ועל הדמות שאת מגלמת?

"הסדרה עוסקת בחבורת תלמידים שיוצאים למסע בפולין מהבית ספר, אליהם מתלווה ניצולת שואה שחושפת אותם למה שהיה. הם בעצם חווים את המסע מנקודת במבט שלהם. למרות שהנושא של הסדרה לא קל, הנערים צוברים חוויות מגבשות ומעצימות בנוסף לסיפורי השואה. לדמות שלי קוראים לילוש, היא דמות מזרחית עם הרבה שמחת חיים, הומור ובנוסף לכל מאוד רגישה. היא מאוד מנסה להשתלב במסע ולוקחת את הנושא ברצינות. האופי של לילוש מתאזן עם הקשיחות והאדישות של שני חברתה הטובה. היא דמות שמתפתחת ויש מה לצפות ממנה."

© באדיבות כאן חינוכית

האם היה לך קל להתחבר לדמות?

"בכל דמות שלי אני תמיד מחפשת נקודות דמיון ומנסה להביא את עצמי לתוך זה. הצלחתי לעשות את הדמות בצורה הטובה ביותר בכך שמצאתי בינינו המון דמיון, ונהנתי לראות לאן היא לוקחת אותי. למשל, אני ולילוש זהות בחוש ההומור, ביחס החם של לילוש לסובבים אותה. בעיקר ברגישות שלה, היו רגעים שלקחתי סיטואציות מאוד קשה ובכיתי בזמן הצילומים. "

הסדרה מדברת על נערים שיוצאים למסע בפולין, זו הייתה הפעם הראשונה שהיית בפולין?

"כן ובעיני זה מה שהעצים עבורי עוד יותר את החוויה. כשקיבלתי את התפקיד וטסתי למסע, זה גרם למשחק שלי להראות הרבה יותר אמין. אני גם מאוד שמחה שיצא לי להיחשף להיסטוריה ועוד יותר שגם אנשים אחרים יוכלו להכיר אותה יותר."

איך הייתה עבורך החוויה לצלם שם?

א לכל האתרים הגענו כי לא בכולם מותר לצלם, לכן לא עברתי את המסע לפולין כמו כולם. אבל באתרים שכן צילמנו, עמדו מאחוריהם סיפורים מעניינים. יצא לנו לצלם באולפן מיוחד שמיועד ליצירת סרטים על השואה, זה היה מאתגר ובעיקר חווייתי. במסע היה קשה לי להבין שאת השואה עברו אנשים כמוני וכמו כולם ולא יכולתי שלא לחשוב מה היה קורה אם הייתי שם במקומם. מצד שני שאני שמחה שבזכות האתרים, אנחנו יכולים להכיר יותר את התקופה הזאת."

המסע לפולין מכניס לפרופורציות © מתוך האינסטגרם @yasmin_gandis

אי אפשר להתעלם מזה השם שלך עלה לכותרות בעקבות טיקטוק שהעלת במהלך הצילומים לסדרה ובו רקדת ובישרת על השתתפותך על הסדרה. הבנת על מה הייתה הסערה?

"חשוב לי להגיד שמעולם לא הייתה לי כוונה לפגוע באף אחד. מאוד רציתי להרים לסדרה, בסופו של דבר זה נעשה בתום לב והצטערתי."

בסוף החלטת למחוק את הסרטון, זה נבע מתוך הסכמה עם הביקורת?

"ברגע שהבנתי שיש אנשים שלקחו את הסרטון בצורה קשה, צפיתי בו שוב והבנתי למה הם מתכוונים. אני לוקחת את נושא השואה מאוד ברצינות וחס וחלילה לא מזלזלת בו. הסרתי את הסרטון, הצטערתי ומבחינתי אפשר לעבור הלאה."

בכללי יש המון ביקורת על מסעות לפולין ועל כך שהם לא משרתים את המטרה, אפילו יש דיבור על לבטל את המסעות, מה דעתך?

"לדעתי יש למסע הזה המון השפעה, לא טסתי לשם כנערה אז קשה לי להסתכל על זה מנקודת מבט של תלמידת תיכון. לדעתי זה מסע מאוד חשוב, יש בו תועלת ואנשים נחשפים למה שהיה שם. לפעמים ביומיום שלנו אנחנו מתלוננים על דברים כל כך שטותיים ולשמוע על הצרות שהיה לעם שלנו, זה בהחלט מכניס לפרופורציות. זה גורם לגאווה בעצמך ובמדינה שלך, שלמרות כל הקשיים הצלחנו. "

את חושבת שהחוויה הזו באמת מלמדת ומעלה את המודעות לנושא בקרב בני נוער?

"זה מאוד מעלה את המודעות בעיניי. לא כל אחד יכול לצאת אליו, אבל מי שיוצא דואג להעביר הלאה את מה שהוא ראה. הסדרה מעולה לאנשים שלא יצאו למסע ועדיין יכולים להיחשף לנושא. זה מטורף."

השקת הסדרה כל עוד בלבב
 

את חושבת שהסדרה תצליח?

"אני מקווה שהסדרה תצליח ואני חושבת שיש לה סיבה טובה להצליח. אעשה מה שאני יכולה כדי לדחוף אותה להצלחה. זאת סדרה ערוכה בצורה מדהימה, בוימה על הצד הטוב ביותר, כל השחקנים עשו עבודה מדהימה. זאת סדרה שמאוד שווה צפייה. גם אם לא הייתי חלק מיצירתה, הייתי חושבת שזאת סדרה מעולה."

© מתוך האינסטגרם @yasmin_gandis

אנשים יצליחו להתחבר ללילוש?

"אני חושבת שכן יאהבו את ההומור שלה ואת הרגישות שלה בקטעים הקשים. אנשים אוהבים אותנטיות ולילוש לא מתיימרת להיות מישהי אחרת. היא תמיד מנסה להרגיש חלק, רואה את זה חוויה וגם כמשהו קשה. כשראיתי איך זה יצא התחברתי אליה עוד יותר. "

תגובות