ראיון בכורה: איימי שפנר לא מגדירה את עצמה ככוכבת נוער. מתוך "המתחם ה 25", צילום - חורחה נובומינסקי

ראיון בכורה: איימי שפנר לא מגדירה את עצמה ככוכבת נוער

בימים אלו היא מככבת בסדרת הנוער הראשונה שלה ("המתחם ה-25" בכאן חינוכית), אבל היא כבר עם שאיפות וחלומות על מחזות זמר מעבר לים, פסטיגל ותפקידים גדולים • בואו להכיר את איימי שפנר, הכוכבת החדשה בסביבה!

לא מעט סדרות נוער עלו לאוויר בשנה האחרונה, אחת מהן היא סדרת המתח הדרמתית "המתחם ה-25" של כאן חינוכית, שתחתום בקרוב עונת בכורה מפתיעה במיוחד. רגע לפני שהיא תסתיים, תפסנו לראיון בכורה מיוחד את איימי שפנר המגלמת את נעמי, האחראית על פינת החי בגן החיות.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

המתחם ה-25 מגוללת את סיפורו של אוריה (אמיר בנאי), שמגיע לגן החיות לריצוי עבודות שירות. אוריה משתלב בצוות "ינשוף" - קבוצת נערים ונערות שמטפלים בחיות הגן לצד הצוות המקצועי, בהובלת המדריך הנערץ גיורא. לאוריה היה נדמה שהוא עלה על המסלול הנכון בדרך לתיקון והגשמה עצמית, אבל אירוע גניבת העיט מאיים למוטט את החיים החדשים שבנה. אוריה יודע שהוא לא אשם, והוא גם יודע שבאותו הלילה לא היה לבד בגן. היה שם מישהו נוסף – וגם לו יש סוד מטריד משלו. במסע של אוריה להוכיח את חפותו הוא יגלה את האמת שרוחשת מתחת לפני השטח, והיא אפלה ומסובכת הרבה יותר ממה שהיה נדמה לו. 

 

איך הבנת שאת רוצה לעסוק במשחק?

"בגיל 12 נבחרתי לשחק בהצגה, ומאז כל החיים הופעתי על במות. הבנתי ששום דבר לא גורם לי להרגיש כמו שאני מרגישה כשאני משחקת. אני גם מרגישה שיש לי שליחות בתור שחקנית, להעביר משהו לאנשים דרכי. הייתה תקופה שניסיתי ׳להתחמק מזה׳ ולנסות תחומים אחרים. אבל הבנתי שזאת סוג של מתנה, שאני כל בוקר קמה ובוחרת להיות שחקנית, אני מרגישה שאני מעניקה לעצמי מתנה, בזה שאני הולכת על זה עד הסוף".

זאת הפעם הראשונה שלך בסדרת טלוויזיה, איך זה היה עבורך? 

"זה היה מרגש, בהחלט תפקיד ראשון שאני משחקת בסדרה. אבל כן הופעתי כל החיים, אז ידעתי איך לכוון את עצמי למצלמה. בסופו של דבר גם בתאטרון וגם מול מצלמה, צריך להציג את האמת ושיתחברו אלייך. זה היה כל כך מרגש וגרם לי להבין עוד יותר כמה אני אוהבת את המקצוע הזה. הייתי מחכה לימי צילום, וזה מדהים כמה חוויות עוברים ביום צילום אחד".

 

איך היה לעבוד עם שחקנים שכבר הצטלמו לפרויקטים בטלוויזיה?

"אני תמיד מרגישה שאני לומדת מכל בן אדם ולוקחת השראות. בסופו של דבר כולנו עבדנו יחד כקולגות, כולם התייחסו לשני באותה צורה. נעשינו חברים טובים, למדתי הרבה מכל אחד מהם ואני מקווה שגם הם למדו ממני. זו הייתה חוויה ממש טובה וזה כיף לעבוד עם שחקנים כאלה מוכשרים".

יש מישהו ספציפי מהקאסט שהתחברת אליו במיוחד?

"קשה לי לבחור, האמת שעם כל אחד מהחבורה נוצר קשר שונה ומאוד מיוחד. עם אלעד (תורג'מן) עבדתי הרבה ועשינו חזרות ביחד. ממורין (אמור) למדתי המון, יש לה ניסיון והיא מדהימה. למרות שלא היו לי המון סצנות עם עידו (טאקו) היינו מדברים מאחורי הקלעים. בסופו של דבר לכולם ממש התחברתי".

© מתוך "המתחם ה 25", באדיבות כאן חינוכית

מהו הדבר הכי קשה בלהיות שחקנית בעינייך?

"באופן כללי זה מקצוע שגורם לך מאוד להתמסר לדמויות ולסיטואציות שאתה משחק בהן. אני חושבת שלפעמים הקושי הוא דווקא לצאת מהדמות ולהיות עצמך, לחזור להיות אתה בלי עוד משהו אחר. בתקופה שאני בצילומים או בחזרות להצגה, יש קושי אחר כך לחזור להיות רק עצמי".

את כוכבת נוער חדשה, מה חשוב שנדע עלייך?

"משחק זה חלק משמעותי בחיים שלי מאז שאני קטנה, בנוסף אני גם שרה ורוקדת. אני גם יוצרת לעצמי, אני כותבת ומביימת דברים מקוריים. אני רואה את עצמי מעלה משהו לגמרי מקורי משלי. אבל חשוב לי גם להיות בדמויות שאחרים כתבו, שלא הייתי חושבת עליהן בעצמי, וגם ליצור דברים מקוריים. דבר נוסף שחשוב לדעת, הדרישות שלי מעצמי הן מאוד גבוהות, אני כל הזמן חושבת איפה אפשר להתפתח וחשוב לי להעביר, כשחולמים אז עם המון חריצות, למרות כל הקשיים נוכל להגיע לאן שרק נרצה".

יש חלומות להגיע מעבר לים?

"לגמרי! למרות שהשאיפות הקרובות שלי זה להתחיל כל יום בצילומים ומשם להופיע בהצגה. חשוב לי להיות קודם כל חלק מהתרבות בישראל. ביום מן הימים, אני לגמרי רואה את עצמי בתפקידים בינלאומיים גם על המסך וגם במחזות זמר בלונדון וברודווי".

© מתוך האינסטגרם @aimyschefner

מה עם פסטיגל?

"פסטיגל זה החלום שלי! מאז שהייתי קטנה לא פספסתי אף פסטיגל. אני לא מאמינה שיש כוכב נוער וכוכב מבוגרים. היופי במשחק זה שאפשר לגעת בכל האנשים מכל הגילים. אני לא מגדירה את עצמי ככוכבת נוער, אני לא מאמינה בהגדרות האלה, מעדיפה להצחיק ולרגש את כולם, מכל גיל".

הסדרה משלבת המון נושאים שלא מציגים בדרך כלל בסדרות נוער, למשל עניין הפשע ושאפילו אחת הדמויות המרכזיות היא בעצמה, עבריין שחזר בשאלה. מה את חושבת על זה שהסדרה נותנת במה לנושא כזה?

"אני חושבת שבנוסף לזה שהסדרה מעניינת, שמשלבת חיות ונוף שונה מתוכניות אחרות. שמים בסדרה הזאת המון נושאים חשובים על השולחן, גם מסרים גלויים וגם מסרים סמויים לקהל. מה שיפה בסדרה הזאת, שבעיני היא לא מדברת רק לנוער, אלא מציגה גם נושאים שקורים לנו גם בחיים הבוגרים יותר. מעבר לאהבה ולמערכות יחסים, גם עניין המשטרה והחקירה. אני חושבת שזה מאוד חשוב להראות לנוער, שיש עוד נושאים רלוונטיים בעולם ועוד אנשים שהם שונים מאיתנו, שבאו ממקומות ברמה סוציו-אקונומית שאנחנו לא מכירים מקרוב. היופי גם שהכל קורה בצורה נעימה ולא גלויה מדי".

© מיכה לובטון, באדיבות כאן חינוכית
תגובות