עורכי פרוגי בוחרים את נבחרי תשפ"ב. gettyimges.IL\Rob Carr, ערן לוי, כאן חינוכית, דודי דיין, Mario Topi

עורכי פרוגי בוחרים את נבחרי תשפ"ב

מי הם השחקנים, כוכבי הרשת, הספורטאים, המוזיקאים, הסדרות ואייקוני האופנה שעשו את השנה? לכבוד סיומה של תשפ"ב, עורכי פרוגי הצביעו ובחרו את נבחרי השנה העברית שלהם • מי הם זוכים הגדולים? הרשימה המלאה!

כמיטב המסורת גם השנה, רגע לפני ראש השנה, עורכי פרוגי הצביעו ובחרו את הכוכבים הנבחרים שלהם, אלו ששנת תשפ"ב הייתה לגמרי השנה שלהם בקטגוריות השונות בעולם הבידור, המוזיקה, הספורט והאופנה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

© צילום מתוך האינסטגרם של מרגי

תאהבו את זה או תשנאו את זה - אבל מרגי לא מפחד להביא מגדריות אחרת לאופנה שלו. היו לא מעט מגיבים ואנשי אופנה שהרימו גבה לנוכח בחירותיו האופנתיות של מרגי שכללו גופיות בטן, משקפי ׳נשים׳, מכנסי פדלפון ובכלל, מה שנתפש בחברה כבגדי נשים - הפכו לפאשן החדש של מרגי. עם כמה שלא ידענו לעכל את זה בהתחלה, אנחנו מתחילים לאהוב את הייחודיות הזאת, את האומץ ואת היכולות להביא את הטאצ׳ האישי וההיסטרי שלו. נכון, עוד נמשיך לדבר ולתהות לגבי הסטייל שלו - אבל זה כבר אומר משהו בפני עצמו. על כן, השנה בחרנו להעניק לפרוגי את תואר ״מלך ההיוש״ שלנו, ואנחנו לגמרי עומדים מאחורי זה!

© gettyimages.il/Mindy Small

ויש לנו גם מלכה! בפעם השנייה ברציפות, בחרנו להעניק לנועה קירל את תואר המתלבשת הטובה ביותר של השנה. כל לוק שלה הוא מוקפד, נוצץ, לעיתים מוזר אבל בעיקר מלא גלאמי ומביא את הפופ של חו״ל לכאן. החל מהופעה טלוויזיונית, אירוח בתכניות ועד שערים והופעה ענקית ובלתי נשכחת בפארק הירקון בו הפציצה בלוקים בזה אחר זה. מה צריך יותר מזה כדי להעניק לה את התואר? אה כן, להודות גם לאנשי הסטייל שלה!

© באדיבות בוקסה הפקות

כן, השנה היא 2022 (או יותר נכון סוף תשפ״ב) ו"הפיג׳מות" שוב בטופ! כאילו לא חלפו להם כמעט שני עשורים... בשנה העברית האחרונה נחשפנו להרכב חדש עם טעם ישן - ״עודד פז והקסדות״ שהשיבו אל חיינו את מיטב מלהיטי הסדרה הקומית והאלמותית. משהו במתן מדוייק של נוסטלגיה, בשילוב עם הופעות בלתי נשכחות (נשבעים שזו אחת ההופעות הכי טובות שהיינו בהן אבר!), הפתעות למעריצים, פיג׳מות אמיתיות, אורחים שהם וואו ופשוט כל כך טוב בלב. נכון, עוד חסר לנו שקובי וימית יסכימו להצטרף ולו למופע אחד, אבל זה הכי קרוב שנשיג לאיחוד של הסדרה (ועדיין לא מוותרים לכם!). עודד פז והקסדות לא רק נשענים על הנוסטלגיה, הם יודעים לעשות מוזיקה טובה ולסחוף אחריהם את הקהל הצעיר והבוגר כאחד, וחד משמעית מגיע להם התואר הזה השנה.

© Mario Topi

זו לגמרי הנה של מרגי במוזיקה! הכוכב מביא להיטים בקצב מסחרר עם בחירות מדוייקות לקריריה שלו. אם זה ה-ep ״לא להיות לבד״ שכל שיר בו פשוט הפך להצלחה ובין אם תחילת הקריירה מעבר לים עם שני להיטים שלא מביישים את זמרי הפופ הגדולים בחו"ל. השנה הוא גם פתח הופעות קופתיות שזכו לביקורות נלהבות והוכיחו שהוא גם פרפורמר מטורף שמחזיק הופעת לייב בקלילות. עתידות? הוא לגמרי עשוי להצליח שם וכדאי שנשמור אותו גם קרוב אלינו, כי הוא משלנו! מרגי, אנחנו לגמרי שמחים להעניק לך את התואר הזה בפעם הראשונה, ולעוד הרבה שנים של ווקאליות מעולה ושירים שהם זהב!

© ערן לוי

זו לא הפעם הראשונה שנועה קירל מקבלת אצלנו את תואר זמרת השנה, ואיכשהו בכל שנה מחדש מרגיש שמגיע לה יותר. אם לא השנה? אז מתי! קירל עשתה את זה בגדול והעלתה רמה בכל דבר, כשהיא הוא הופעת פופ ענקית בפארק הירקון כבר בגיל הזה! הופעה שזכתה גם היא לביקורות אוהדות והשתקת ההייטרים שנטו לזלזל ביכולותיה. אין ספק שאחרי השנה הזאת אנחנו לגמרי שולחים את קירל בעיניים עצומות לאירוויזיון 2023 ומעניקים לה שוב את הפרס שלנו.

© אור דנון

באופן אירוני עם החג (בכל זאת ״דובשנייה״...), השנה הבחירה שלנו בשיר השנה הייתה בלהיט של שחר סאול, אגם בוחבוט ונורוז. נכון, זו הייתה שנה עמוסה בלהיטים מוזיקליים ענקיים, סוחפים ומטורפים, אבל בעינינו (או יותר נכון - באוזנינו), משהו בדובשנייה הצליח לקחת את זה צעד אחד קדימה. אם זאת שורת הפתיחה שכולם חיכו רק לה, הפזמון המדבק, הוורס ראפ של נורוז ובכלל, החיבור המושלם בין שלושת הכוכבים הללו עשתה רק טוב. עבור שחר זה יצר פתח ענק יותר למוזיקת סולו שלו, את אגם זה ביגר והכניס צד אחר שלה ונורוז הונגש לקהל הרחב לעומת קהל הטיקטוק וצורכי הראפ שהכירו את הכשרון שלו עד כה. בקיצור, דובשנייה היה הדבש של השנה, והלוואי והחבורה הזו תיצור להיט נוסף יחד. אם לא אז... פויה!

© דודי גניס

לא חשבתם אחרת, נכון? וזאת בדיוק הסיבה שבחרנו בנונו (נעמי אהרוני גל) כפריצת השנה במוזיקה. גם כאן, תאהבו או תשנאו את זה- אי אפשר היה להתעלם ממנה וממה שהיא עשתה כאן בשנה האחרונה. היא סחפה אחריה מדינה שלמה (ופיד של טיקטוק) עם להיטים שבזמנים אחרים אולי אפילו לא היינו מצליחים להתייחס אליהם כראוי. תנסו אתם להכין קפה למישהו בשם יאיר, לענות לטלפון מבלי לרצות להמשיך לשאול ״איפה אתה? אתה פה?״ או בכללי להמשיך בחייכם בלי לצטט משהו של נונו. יש לנו תחושה שגם בתשפ״ג היא תפתיע את כולנו. הכינו את הטיקטוק (ואת הפלייליסט כמובן).

© מתוך מקיף מילאנו, כאן חינוכית

אנחנו כבר יכולים לשמוע ברקע את הצרחות של המעריצות (והמעריצים), ואין ספק ששחקן השנה שלנו הוא בהחלט אליל נערות חדש ושחקן שכיף לצפות בו. עילי הוא כוכב הנוער שחיכינו לו! אחרי שנים שהיה נדמה כי כל כוכבי הנוער הם אותם השחקנים, הגיעו גל של סדרות חדשות ואיתם גם שחקנים חדשים שהפכו לסנסציה הבאה. עילי, שבכלל החל את דרכו ב״כוכב הבא״, כבש אותנו ב"מקיף מילאנו", הראה לנו צד קומי מופלא ב"שישו ושמחו" והביא מורכבות מדוייקת בסדרת הנוער "אינפינטי" - שם גילם נער בריון שנמצא בארון ומפחד לצאת ממנו בגלל התדמית. בתוך כל זה צ׳פמן נשאר עם רגליים על הקרקע ומתמקד בעשייה. יכולות המשחק שלו שובות את הלב, ולא סתם הוא יוצר היסטריה! חכו לשנה הקרובה שלו כי הוא יככב גם ב"שומקום" לצד אלה לי ויש לנו תחושה שיקטוף תפקידים נוספים...

© דודי דיין, באדיבות yes

רק בינואר האחרון היא קיבלה אצלנו מהקהל את תואר "השחקנית האהובה", והנה מגיע טייטל נוסף - שחקנית השנה! מיניאלי עובדת קשה מגיל צעיר ומשהו בה התבגר יותר השנה ורואים את זה גם במשחק! אם זה ב'פלמח 3' ובתפקיד הראשי בסדרת הנוער "מיוחדת" שהראתה צד אחר, מחוספס, בועט ומרגש שלה בתוך הפרצוף שלנו! מיניאלי היא מהשחקניות שלוקחות פרויקט ועושות אותו עד הסוף, ואין ספק שהטייטל הזה לגמרי תפור ומגיע לה. 

© שי פרנקו

אמיר בנאי הוא מהכשרונות שרואים על המסך ויודעים שהוא הולך להישאר כאן ולהפוך לכוכב הבא. אמיר, בנה של אורנה בנאי, הוא לגמרי כשרון בפני עצמו והוא עוד הוכחה שהמשפחה הזאת פשוט מייצרת טאלנטים מקומיים איכותיים. רק בשנה האחרונה כיכב השחקן ב"שקשוקה 2", "שעת אפס", "מיוחדת", "אינפינטי", "המתחם ה-25" ששודרו בשנה החולפת ותפס לנו את תשומת הלב. עכשיו אתם מבינים שזו רק ההתחלה?

© קשת 12

לא יכולנו להתעלם מהעונה האחרונה והמאוד קצרה של "להיות איתה" (קשת 12). משהו בחותמת הסופית של הסיפור, השילוב של עמוס ונועה, של הקאסט המושלם ושל העלילה הכייפית הפכו את "להיות איתה" לדרמה שכולנו חיכינו לה השנה. היו בה גם תוספות מעולות לעונת הסיום ואין ספק שאסי עזר יכול להיות מרוצה! אנחנו כבר מחכים לסדרה הבאה שלו...

© משה נחומוביץ' | כאן חינוכית

היו לא מעט סדרות מצחיקות השנה, אבל תרשו לנו להכתיר את "האחיין שלי בנץ" (כאן חינוכית) כבחירה הרשמית שלנו. מעטות סדרות הנוער המצליחות להגיע ולהצחיק גם את הקהל הבוגר יותר, עם הומור חד (וטיפשי כאחד), עלילה שהיא פשוט חלום, שחקנים עם טיימינג קומי מושלם ומגע זהב בכל פריים. "האחיין שלי בנץ" היא מהסדרות שסביר להניח שלא היינו מתעכבים עליהן בזפזופ בין ערוצים, אבל אחרי שתצפו בפרק אחד - לא תוכלו לשחרר - כי זה זהב אייקוני בעודנו צופים. מחכים כבר לעונות הבאות!

© משה נחומוביץ' | כאן חינוכית

כל מה שצריך בסדרת נוער - קיים ב"מקיף מילאנו" (כאן חינוכית). תאמינו לנו, עם כמה שיש כאלו שירימו גבה על סצינות ומצבים שמוצגים לבני נוער - ככה אנו שמחים יותר. סוף סוף סדרת נוער שלא מתנצלת, מביאה את הנושאים החשובים, הדילמות, הכעסים וכל מה שפחות נוצץ בקרב בני נוער אמיתיים בישראל. מקיף מילאנו לא מנסה להיות משהו שהיא לא, היא גם לא מנסה לחנך מדי, היא פשוט מציגה ונותנת לקהל להבין לבד את הסיטואציה. יש לה חשיבות, ערך מוסף ולצד זה היא לא שוכחת להיות סדרת הנוער הכייפית והממכרת שאנו רואים בכל ערוץ אחר. גם כאן, קאסט השחקנים מגוון וכאלו שכיף לנו לראות. רוצים עונה רביעית!

© רן יחזקאל, באדיבות רשת 13

עונה קשה, לא פשוטה - אבל עונה שלא הפסקנו לדבר עליה בכל מקום! אחרי שנים ש"האח" (רשת 13) קצת איבד מהקסם שהיה לו, השנה בעונת 2022 של התכנית - פשוט לא יכולנו שלא להתעסק בתכנית הזאת. היו רגעים לא פשוטים שהוצגו לקהל, רגעים שעוררו דיונים חברתיים ותהיות האם בכלל צריך לשדר סצינות כאלו - אבל הצלחנו ללמוד מהטעויות של הדיירים, להדיח מהתכנית את אלו שפחות רצינו לראות על המסך וגם - ידענו לחבק את הטוב. העונה הזאת הייתה תופעה עוצמתית ומספיקה גלילה קצרה בטיקטוק כדי להבין את סדר הגודל של מה שקרה כאן. מעניין מה מצפה לנו בעונה הבאה... 

קווין רובין לא עצר לרגע גם השנה! כבר הפסקנו לספור כמה פעמים הוא קטף את התואר, אבל בכל פעם מחדש הוא מרוויח אותו בענק. גם השנה הוא לא הפסיק לייצר תוכן מעולה ביוטיוב שלו ולקבל בחזרה את החיבוק של הקהל, המתבטא גם בצפיות. נכון, יש לא מעט מתחרים ראויים על הטייטל, אבל רובין מוכיח בכל פעם מחדש שהוא יודע לנתב את הכח שלו ואת היצירתיות שלו ושל הצוות שלו לוולוגים ותכנים הסוחפים את כולם.

גם עבור ליאל מדובר בטייטל שהיא כבר "רגילה" אליו אצלנו, וגם במקרה הזה - זה מוצדק. השנה האחרונה הייתה מטורפת עבור ליאל שביססה אפילו יותר את מעמדה ברשתות. היא אותנטית, מצחיקה, אמיתית ופשוט יודעת להגיד את הדבר הנכון בזמן הנכון. אנחנו מרגישים החברים הכי טובים שלה בכל סטורי, ועם כל ההצלחה שלה היא הכי מונגשת שיש. בשנה החולפת היא קטפה לא מעט קמפיינים ועשתה לא מעט שיתופי פעולה, אבל איכשהו היא יודעת להפוך כל שיתוף פעולה מסחרי לדבר הכי כיף ואמיתי, ברמה שאנחנו לפעמים מחכים לזה... בקיצור, ליאל אלי - לא להשתנות!

אחחח יוחנן! אם לא היית קיים - היה צריך להמציא אותך! טווינה הפך בשנה האחרונה לאייקון ישראלי למופת! בין אם זה ממים עליו ב׳פשוטע׳ (סמל סטטוס לכל דבר) ובין אם אלו טיקטוקים שפשוט הפכו לזהב ומצוטטים בכל מקום (כולל בשיר של אגם בוחבוט!!!). טווינה לא מתאמץ להצחיק, מספיק שרק יתחיל לדבר וזה כבר עושה את העבודה. הוא לגמרי יודע את זה ונהנה מזה - בדיוק כמונו!

© סטודיו מאיסה, מאי סביר

לא משנה כמה תגללו בפור-יו, אתם בטוח תתקלו איכשהו באלינה! היא פשוט עושה הכל, מגיבה מהר לכל דבר שקורה ויודעת לדייק אותו ולהפוך אותו לסרטון הויראלי החם הבא. בין לבין היא גם יוצרת אתגרים לעצמה (כמו גזירת הצמות על ידי הסלבס) ותיעוד מקרוב ל  הכוכבים הכי גדולים לסרטונים שאנחנו אפילו תוהים איך הם הסכימו להשתתף בהם! בקיצור - היא פשוט אלופה בכל מה שהיא עושה שם! פייר? אנחנו מתרגשים כפול להעניק לה את הפרס כי אי שם לפני כמעט עשור, היא אפילו שימשה ככתבת שלנו! אלינה, תמיד ידענו שאת כוכבת, ועכשיו זה רשמי!

© עמית נעים

טליה ברטפלד היא מהשחקנים שאימצו לעצמם את יצירת התוכן ברשת וידעו להשתמש בו ככלי שיוצר הזדמנויות. לברטפלד יש סגנון הומור מיוחד, כזה שעל פניו לא משהו שהקהל הרחב יצליח להבין - אבל משום מה הפעם הוא הבין ובענק! משהו בכשרון של ברטפלד, בייחודיות שלה ובספונטניות שלה - חיבר אליה קהל המוני שפשוט נהנה מהתכנים שלה. נכון, לפעמים יהיו כאלו שיצקצקו על סגנון ההומור, אבל זה תמיד יש, וברטפלד האחרונה שנותנת לזה מקום להפריע ליצירה שלה. הכוכבת החדשה בסביבה יודעת לנתב את ההצלחה ואת ההזדמנות שנוצרה לה כאן והיא מתחזקת את עצמה כמו שצריך ברשתות וזה עובד לה. אחרי ההצלחה ברשת (אבל לא רק), ברטפלד לוהקה למספר פרויקטים על המסך, ואנחנו לא יכולים לחכות! בקיצור טליה, את ההוכחה ששחקנים לגמרי יכולים למצוא את המקום שלהם ברשת ולנצל כל רגע להזדמנות ועשייה. מזל טוב י׳פריצה!

© מתוך האינסטגרם של רז הרשקו

ספורטאית השנה שלנו, רז הרשקו, היא ג׳ודוקא עמוסת תארים וגם השנה האחרונה שלה הייתה מוצלחת במיוחד! הרשקו קטפה השנה מדליית כסף באליפות אירופה וזכה במדליית זהב הנחשקת בגראנד סלאם 2022. אם זה לא מספיק לכם, לפני כחודשיים דורגה במקום הראשון בעולם בקטגוריית המשקל שלה בג׳ודו. אין ספק שהיא לא אמרה את המילה האחרונה ואנחנו מחכים לאיפון נוסף שלה!

© gettyimges.IL\Rob Carr

מה נותר להגיד על הכדורסלן שלנו ב-NBA דני אבדיה? הבחור הזה פשוט מסב לנו גאווה ומביא איתו משהו מרענן. הכוכב הספורטיבי לא עצר לרגע, כיכב בכל 82 משחקי העונה ולא שכח גם לככב בנבחרת ישראל. דני הוא שילוב של ספורטאי עם רגליים על הקרקע, צניעות והמון כח ורעב להצליח. צריכים עוד ספורטאים כמוך! 

ומתי הבחירות שלכם? בחודשים הקרובים נכריז על מועמדי נבחרי השנה לשנת 2022 והכוח יעבור גם לידיים שלכם. התוצאות ייחשפו, כמדי שנה, בטקס חגיגי בסוף השנה האזרחית!

תגובות