לכבוד יום האישה: מאז ועד היום - 7 רגעי יופי של נשים . צילום מסך מטמבלר, יוטיוב, ויקיפדיה

לכבוד יום האישה: מאז ועד היום - 7 רגעי יופי של נשים

יום האישה, יום המעצים את המעמד האישה ומכבד אותה. אבל כדי להגיע למה שנשים כיום, הן היו צריכות לעבוד קשה, גם בתעשיית היופי. אספנו לכם 7 מקרים בעולם היופי והאופנה שהפכו את הנשים למה שהן היום

מהפך היופי והצניעות 

הסרטון של האתר Cut.com מציג לנו 100 שנים של שינוי ומגמות ביופי באיראן. אופנת הנשים היא נושא פוליטי נורא מדובר באיראן, שכוללת אכיפת ערכים פוליטיים חילונים, ולאחר מכן אכיפה דתית. בנוסף הסרטון מציג לנו גם את מעמד האישה ומעביר תחושה מסוימת שלכל דמות יש כמה הבעות פנים המדגימות לנו מין סיור מהיר של שינוי התפקידים והזכיות של הנשים בהיסטוריה איראנית. 

 

עוד במדור הסטייל בפרוגי:

אידאל היופי האמריקאי - כל הגדלים, כל הצבעים

כבר מ-1910 אנחנו דנים ב"האם יש גוף האידאלי לאישה?". האתר acidcow הציג לנו את הגזרות הפופלריות ואת השראתן. למשל האדיאל ב/1920 שהוא גזרת גזרת הפפלאום בהשראת אוליב תומס ואליס ג'ויס, האדיאל ב/1950 שהוא גזרת הקימורים בהשראת אליזבת טיילור, וב/1990 האידאל של גזרת הרזון החולני בהשראת הדוגמנית קייט מוס. אם אתם תוהים מה האידאל כיום, לפי האתר הוא קים קרדשיאן - אז שיהיה לנו בהצלחה? 

© acidcow
 

מידות פלוס ומידות מינוס - מהפכות המידות בחניות 

כשנכנסים בישראל לחברות ההלבשה הכי גדולות כמו H&Mרנואר וקסטרו תצטרכו ממש להתאמץ למצוא בגדים מעל מידה 42, ואם תמצאו, מחירם יהיה כפול. אבל דווקא במדינות צרכניות גדולות בח"ול, המהפך במידות וכבר התרחש. תוכלו למצוא בנגישות את קטגוריית ה-PLUS SIZE בכל חנות, עם מבחר ענקי שכל הטרנדים החמים. גם בארץ לאחרונה ניתן היה לראות הכפלה במספר קטגוריות המידות הגדולות בארץ באתרים כמו "ADIKA" ו"וואן אייטם", עדיין המבחר קטן, אבל בהחלט מרגישים את המהפכה. אז ויוה לה רבולוסיון?

קטגוריה נגישה
קטגוריה נגישה © צילום מסך מהאתר של "H&M"

אם כבר מידות גדולות, אז מה עם הדוגמניות? 

הדוגמניות של מידות גדולות כבר מתחילות להיות חלק נורא נחשב בשוק היופי. אבל לא רק מידות גדולות, לאחרונה אנחנו רואים המון מעצבים שבווחרים להשתמש דווקא "בנשים אמתיות" מאשר דוגמניות דקיקות - כל הגילאים, כל הגבהים וכל הגדלים. לאחרונה ראינו את טס מנסטר בת ה-29 ממסיסיפי, דוגמנית במידה 52, הוחתמה לסוכנות הדוגמניות הידועה "MiLk Model Management". בקרוב כולם יהיו דוגמנים?

!Bigger - Better
!Bigger - Better © צילום מסך מהאינסטגרם

פמינזם שליטה - הרגלי "גברים" לנשים 

לאיזה אישה אין ג'ינס או מכנס בארון? הייתם מאמינים שפעם נשים היו לובשות רק שמלות או חצאיות? ככל שהיסטוריה עברה ככה גם נעלם ההבדל בין בגדי נשים לבגדי גברים. נשים לובשות מכופתרות, וגברים לובשים טייצ'ים, המעילים נראים אותו דבר, ואפילו בחלק מהחניות מוכרים בגדי "פריטי יוניסקס" המיועדים לשני המינים. גם בעניין הטיפוח כולם מתחלקים, נשים יכולות לגלח את הפנים שלהם, או לגלח כלום בכלל, וגברים יכולים להתאפר אם הם רוצים. אז מי לובש את המכנסיים עכשיו? 

‎‎פרסום‎ by BuzzFeed Video.‎
תצוגה בפריז שמוקדשת רק לקולקציית היוניסקס של המעצב ראד חוראני
 

אם אני אינני אני אז מי אני בכלל? 

אי שם במאה ב-3150 לפנה"ס, התקופה של מצרים העתיקה, התחילו עם הפוטשופ. טוב לא בדיוק פוטושופ, אבל גם כבר אז היו לוקחים את המלכים שלהם, מפסלים אותם בצורה מושלמת ומעלימים להם את הפגמים. טוב בואו נחזור לעידן הטכנולגי ולפוטשופ, בתחילת שנות ה-2000 כל חברות האופנה היו עושים פוטשופ, אבל זה ממש לא נגמר שם. כיום ניתן לראות פוטושופ הרבה יותר משוכלל, אבל ההבדל הוא שכיום יש יותר מודעות לכך שהנשים האלה בפרסומות מלוטשות ולא באמת נראות ככה. בנוסף, היום יכולות הליטוש נגישים לכולם, המון מלטשים לפני כל תמונה שהם מעלים לרשת החברתית, ושום דבר לא באמת אמיתי. זה גלגל שלעולם לא נגמר. 

 

We Can Do It!

את דמותה של רוזי המסמררת בטוח ראיתם פעם או פעמיים, אבל האם אתם יודעים מי היא? רוזי היא מודל לתרבות הפמיניסטית מתקופת מלחמת העולם השנייה. היא מייצגת את כל הנשים שתרמו במלחמה כפועלות בנשק, ובתפקידים שנחשבו עד אז לגבריים. חוץ מייצוג חזק לאומה הנשית, רוזי מסמלת גם יופי שמראה על הניגוד של גבריות, נשיות חוזק, ומראה שאת יכולה להתלבש ולהראות איך שאת רוצה ובא לך. 

© צילום מסך מ"wikipedia"

מושלמת? גם הן יודעות שלא

אם כבר מדברים על ליטוש, נדבר על מי שעושים להן אותו - הסלביות. גם הסלבס הבינו שהן לא מושלמות ושיש כאן משהו לא בסדר במשוואה. למשל המלכה שלנו ביונסה חוזרת שוב ושוב על משפטי של הערצה נשית "רק את קובעת מה ההערכה עצמית שלך" סיפרה ביונסה. אם זה לא מספיק כשהמלכה בי הוציאה קולקציה ל/H&M היא התלוננה בפני החברה ההולנדית על כך שהם עשו לה פוטשופ וביקשה להסיר את המודעות עם הפוטושופ. בכל זאת, כולנו היינו רוצים להתעורר כמו B. 

 
תגובות