פריחת הורוד: 14 טיפים לשמירת האיפור בעונת האביב. צילום: הילה אלקיים

פריחת הורוד: 14 טיפים לשמירת האיפור בעונת האביב

מראה האיפור לעונת האביב מציג קוד נשי, המדלג בין עוצמה לרגישות עם הדגשי איפור חד-משמעיים. ירין שחף, מורה ומנהל בית ספר הגבוה למקצועות האיפור והיופי מביא לנו את הטיפים לאביב שנכנס אלינו השבוע

1. קרם לחות

בחילופי העונות - יש להניח קרם לחות לפני פעולת האיפור.

2. החליפי את המייק-אפ

השתמשי במייק-אפ נוזלי על בסיס מים (המייק-אפ השמנוני מתאים יותר לעונת החורף ובעונה החמימה הוא נוטה "להכביד" על העור). בנוסף, העדיפי מייק-אפ המכיל מסנן קרינה.

© הילה אלקיים

3. לשים טלק?

אזור העפעפיים נוטה להזיע ולהפוך לשומני במזג אויר חמים. טרם הנחת הצללית, מניחים מעט טלק על העפעף. הטלק יספח את השומנים והצללית תקובע.

4. מה עושים עם יובש בשפתיים?

לפני מריחת השפתון, יש להזין את השפתיים במשחת לחות מרגיעה כדי למנוע יובש וסדקים.

© הילה אלקיים

5. אל תשתפו עם חברות

שימוש לא זהיר באיפור עלול להיות מקור לבעיות עור ולדלקות עיניים. מוצרי איפור הן פריט אישי (לרבות מייק-אפ, שפתון או מסקרה) אין לחלוק אותם עם שותפות.

6. לצחצח שיניים ולהוריד איפור

לא נרדמים עם איפור עיניים - מסקרה עלולה להחליק לתוך העין בשעת השינה, דבר שעלול לגרום לגירוי, אדמומיות ואף לדלקת. יש להסיר את האיפור לפני השינה.

© GIPHY

7. את הטסט הזה לא כדאי לעבור

סביר להניח שנשים רבות לפניך השתמשו בטסטרים הקיימים בנקודות המכירה. אל תנסי על שפתייך את טסטר שפתון כי הוא עובר מפה לפה וצובר חיידקים. נסי אותו על גב כף ידך, קרבי את היד אל השפתיים והביטי במראה. כך תוכלי לראות אם את אוהבת את הגוון.

8. מהו עיפרון העיניים המושלם?

כאשר בוחנים עיפרון לעיניים (על היד) כדאי לוודא שהוא 'מצייר' בקלות. עיפרון שאינו מצייר בקלות עלול לגרום לשריטות באזור העין, מה שעלול להוביל להיווצרות דלקת.

9. חום וקרינת שמש

חשיפת מוצרי איפור לחום או לקרינת השמש עלולה לפגוע בחומרי השימור שלהם ולעודד התפתחות חיידקים, בייחוד במוצרים שאינם אבקתיים. מומלץ לאחסן מוצרי איפור במקום קריר ויבש. לפיכך, אין להשאיר מוצרי איפור ברכב (בפרט לא בתא הכפפות) או בארון באמבטיה. 

10. מהו החוצץ הפלסטי?

 לכל מוצרי האיפור האבקתיים (דוגמת פודרה וסומק) מצורף חוצץ פלסטי שקוף. אל תשליכי חוצץ זה, כי הוא מונע התייבשות לא רצויה וכן מבודד בין האבקה ובין הכרית, וכך תישאר האבקה נקייה מזיהומים.

© הילה אלקיים

11. עיניים אדומות

כאשר יש 'עיניים אדומות' (מגורות) או דלקתיות אסור להשתמש באיפור. עם חלוף הדלקת כדאי להחליף את החומרים בהם השתמשתם בעת גילוי הדלקת ולחטא את המברשות.

12. אל תשתמשו במוצרים עמידים למים

מומלץ להמעיט בשימוש או לא להשתמש כלל במוצרי איפור עמידים למים, כי לצורך הסרתם יש להשתמש בממיסים שיסירו גם את השומן הטבעי של העור וייבשו אותו.

© טמבלר

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי

13. אולטרא-סגולה שמגיעה לשפתיים?

שפתון שקוף מבריק עלול להעצים את הקרינה האולטרא-סגולה שמגיעה לשפתיים. השפתון השקוף-מבריק אינו מציע הגנה לשפתיים מקרני השמש, הוא אף עלול להעצים את הקרינה. מראה רטוב יכול להתקבל גם על ידי מריחת שפתון אטום ומעליו שכבה שקופה מבריקה. לשם הגנה מיובש, כדאי להשתמש בשפתון בעל מקדם הגנה 30 ומעלה.

14. צבעי האביב

בניגוד לעונת החורף, המראה באביב הופך למרוכך ונקי. המרקם קליל, לא כבד, מחמיא ונוח. העיניים מודגשות בגווני פסטל רכים של וורוד. הצלליות חוצות את גבולות העפעף ונמשכות מטה. עצם הגבה מודגשת בצללית לבנה, להדגשה מקסימלית של הצלליות. האייליינר  של החורף מפנה מקום לטובת קו ריסים ממוסגר בעיפרון שחור קלאסי. הסומק בגוון "ניוד" ואילו השפתיים מתנתקות מהליפסטיק האדום לטובת שפתון  ורדרד-אולטרה.

© הילה אלקיים

לעוד דברים של ירין שחף

תגובות