הקיץ כאן: איך תשמרו על היגיינת האיפור שלכם?. צילום: ירין שחף

הקיץ כאן: איך תשמרו על היגיינת האיפור שלכם?

מדוע חייבים להסיר איפור לפני השינה? למה אסור למרוח מסקרה בזמן נסיעה? איך זה שהשימוש ב"טסטרים" יכול להפוך למסוכן? כמה זמן צריך לשמור על מוצרי איפור? ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות היופי עם המדריך המלא לשימוש בטוח באיפור וטיפים לתחזוקה

לא נרדמים עם איפור עיניים

מסקרה עלולה להחליק לתוך העין בשעת השינה, דבר שעלול לגרום לגירוי, אדמומיות ואף לדלקת. יש להסיר את האיפור לפני השינה.

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי

חיידקים באיפור?

מוצרים וכלי איפור אוספים חיידקים מהעור (בפרט מברשות, ספוגיות ופדים רב פעמיים) ולכן שיתופם עם חברים אומר שיתוף חיידקים, כאשר לחלוח מברשת ברוק יחמיר את הבעיה.

© צילום מסך מהטמבלר

טסטרים

נשים רבות משתמשות בטסטרים הקיימים בנקודות המכירה. אל תנסי על שפתייך את טסטר השפתון מכיון שהוא עבר מפה לפה וצובר חיידקים. נסי אותו על גב כף ידך, קרבי את היד אל השפתיים והביטי במראה. כך תוכלי לראות אם את אוהבת את הגוון.

עיפרון עיניים

כאשר בוחנים עיפרון לעיניים (על היד) כדאי לוודא שהוא 'מצייר' בקלות. עיפרון שאינו מצייר בקלות עלול לגרום לשריטות באזור העין, מה שעלול להוביל להיווצרות דלקת.

© tumblr

חום וקרינת שמש

חשיפה לחום או לקרינת השמש עלולה לפגוע בחומרי השימור ולעודד התפתחות חיידקים, בייחוד במוצרים שאינם אבקתיים. לפיכך, אין להשאיר מוצרי איפור ברכב (בפרט לא בתא הכפפות) או בארון באמבטיה. בנוסף, מומלץ לאחסן מוצרי איפור במקום קריר ויבש.

>>> הצטרפו עכשיו לפייסבוק של פרוגי! <<< 

החוצץ הפלסטי

לכל מוצרי האיפור האבקתיים, למשל פודרה וסומק מצורף חוצץ פלסטי שקוף. אל תשליכי חוצץ זה, כי הוא מונע התייבשות לא רצויה וכן מבודד בין האבקה ובין הכרית, וכך תישאר האבקה נקייה מזיהומים.

© צילום מסך מהטמבלר

עיניים אדומות

כאשר יש 'עיניים אדומות', כלומר מגורות או דלקתיות אסור להשתמש באיפור. עם חלוף הדלקת כדאי להחליף את החומרים בהם השתמשתם בעת גילוי הדלקת ולחטא את המברשות.

לא בעת נהיגה

לחלקכם יש כבר רשיון נהיגה, אבל זה לא אומר שצריך להשתמש ברכב לעשות הכל. פגיעה הנפוצה ביותר היא כתוצאה משימוש במוצרי איפור בנהיגה - למשל שריטה בעין על ידי מקלון למריחת מסקרה. לכן, אין למרוח מסקרה בעת נהיגה או ישיבה ברכב נוסע. אם השריטה אינה מטופלת הדבר עלול להוביל לדלקת חמורה בעין.

© טמבלר

אל תשתמשו במוצרים עמידים למים 

מומלץ להמעיט בשימוש או לא להשתמש כלל במוצרי איפור עמידים למים, כי לצורך הסרתם יש להשתמש בממיסים שיסירו גם את השומן הטבעי של העור וייבשו אותו.

שפתון שקוף מומלץ או לא?

שפתון שקוף מבריק עלול להעצים את הקרינה האולטרא-סגולה שמגיעה לשפתיים. לא זו בלבד שהשפתון השקוף-מבריק אינו מציע הגנה לשפתיים מקרני השמש, הוא אף עלול להעצים את הקרינה. מראה רטוב יכול להתקבל על ידי מריחת שפתון אטום ומעליו שכבה שקופה מבריקה. לשם הגנה מיובש, כדאי להשתמש בשפתון בעל מקדם הגנה 30 ומעלה.

© שיר ששון

חיי המדף של מוצרי איפור

את מרב הזהירות יש לנקוט לגבי מסקרה, לאור הסכנה לגירוי העין והיווצרות דלקת. מומלץ להשליך מסקרה כול שלושה חודשים. אם המסקרה מתייבשת אל תוסיפו מים או רוק. דבר זה יתרום להתפתחות חיידקים.  בהנחה שהשפתון אוחסן כראוי במקום קריר ויבש, במקרים רבים אורך החיים של שפתון הוא עד שנה. לגביי פודרה כדאי לשמור עד שנה וחצי לכול היותר. צלליות שמרו עד שנה וחצי לכול היותר. ומייקאפ עקבו לפי הנחיות היצרן. מייקאפ במרקם קרמי או נוזלי עלול לצבור חיידקים בקלות רבה יותר ממייקאפ במרקם אבקתי.

חיי המדף של המוצרים הנלווים

מברשות - הדרך הנכונה לשמירה על ההיגיינה של מברשות האיפור היא באמצעות שטיפה וחיטוי. פעולות אלו מפחיתות סיכון להתפתחות מיקרואורגניזמים עליהן. שימוש בסבון אנטיספטי  יחסל את אוכלוסיית החיידקים ובמקביל יסלק זיהומים וימיס שומנים. השומנים מפחיתים את יעילות המברשת ומהווים מצע נוח להתרבות חיידקים.בעיקרון, כדאי להעדיף מברשות משיער טבעי. אורך החיים של מברשות העשויות מסיבים סינטטיים קצר והן מאבדות מהר מאד מצורתן.

 

מכחולים - על מנת לשמור על ניקיון מכחולי האיפור וצפיפות השיער המיטבית יש להקפיד על שטיפתם במים ושמפו אנטיספטי אחת לשבועיים - מומלץ על ידי השרייה בכלי עם מים ושמפו במשך 10 דקות. לאחר מכן שוטפים את השמפו בעזרת מי ברז זורמים (עם כיוון השיער), סוחטים בעדינות ומייבשים.

© צילום מסך מהטמבלר

 

לעוד טיפים של ירין שחף 

תגובות