12 טיפים שיעזרו לכם להיות חכמים ובטוחים יותר בשמש   . צילום: טמבלר

12 טיפים שיעזרו לכם להיות חכמים ובטוחים יותר בשמש

הקיץ בהחלט כאן והגיע הזמן ללכת לים או לבריכה, אבל בדרך ניתקל בקרני השמש הקופחות. איך אפשר להשתזף נכון בקיץ בלי לפגוע בעור? מתי כדאי לשים קרם הגנה? ומה גורם לכתמי שיזוף? אספנו במיוחד בשבילכם 12 טיפים שיעזרו לכם ללכת לים ולבריכה בבטחה

אין כמו הקיץ: החופש הגדול בפתח והלימודים הסתיימו כבר מסתיימים. אבל עם אווירת הקיץ החווייתית, הטמפרטורות  מתחילות לעלות והשמש נהפכת למסוכנת מאוד עבורנו. לכן, אספנו בשבילכם שמונה טיפים לבטיחות בשמש שיעזרו לכם לעבור את הקיץ בשלום - וליהנות מכל רגע.

אמצעי הגנה אופנתיים

חבשו כובע להגנה טובה יותר על הראש והפנים מפני השמש רצוי לחבוש כובע רחב שוליים. ענדו גם משקפי שמש -  בין אם אתם בעלי עיניים רגישות ובין אם לא, כדאי לענוד את המשקפיים, המגנות על העיניים מפני קרני השמש וכן גם על העור שסביבן.

בזמן הנכון

קודם כל חשוב לדעת שאם אתה רוצים "לתפוס" את השמש הנכונה, השעות נכונות הן בשעות הבוקר, עד 9 וחצי. לאלה מאיתנו שאינם טיפוסים של בוקר ניתן להשתזף גם בשעות אחר הצהריים, מארבע וחצי ועד השקיעה. השעות 10:00–16:00 הן המסוכנות ביותר לשהייה מחוץ לבית, מפני שבהן השמש חזקה ועוצמתית.

© צילום מסך מהאינסטגרם

עם או בלי קרם הגנה?

לפני שאתם יוצאים מהבית לכיוון הים או הבריכה מומלץ להימרח בקרם הגנה כחצי שעה לפני ההיחשפות לשמש. כך קרם ההגנה נספג היטב בעור ומקנה לכם יום כיף ובטוח. רצוי להשתמש במקדם הגנה כדי להגן על העור מכוויות שמש. אל תשכחו לבדוק את תאריך התפוגה של קרם ההגנה.

כאן, כאן, וכאן - מקום המריחה

אז נכון שכולנו חכמים בשמש ויודעים להימרח היטב, אך יש מקומות שאנחנו די נוטים לשכוח. אנחנו כאן בכדי להזכיר לכם אותם. כשאתם נחשפים לשמש, חשוב לזכור למרוח קרם הגנה על האף, האוזניים, מעל השפתיים ובכל מקום בו יש עור דק שקרני השמש פוגעות במהירות גבוהה יותר.

© צילום מסך מהאינסגטרם

לחדש את ההגנה

כדי להגן על העור ולקבלת שיזוף נכון יש לחדש את שכבת קרם ההגנה לאחר הרחצה במים. המלצה זו טובה גם לקרמים האמורים להיות עמידים למים. זה לא המקום לקחת סיכונים מיותרים.

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי

משתזפים בצל

בכל שעות היום, ובמיוחד בשעות הצהריים החמות רצוי לשהות במקומות מוצלים וקרירים בכדי להימנע מחשיפה לקרינת השמש החזקה ולחום הכבד. חשוב שתזכרו - גם בצל קרני השמש שורפת. לכן כדי להגן עליכם, מומלץ למרוח קרם הגנה גם בזמן השהייה בצל. 

© צילום מסך מהאינסטגרם

מניעת כתמי שיזוף

החלטתם לקחת סיכון וקיבלת החלטה להיות קצת בשמש. אז לאלה שרוצים בזמן השיזוף להריח טוב, לא מומלץ להשתמש בבושם המכיל אלכוהול, הוא עלול לגרום לכתמי שיזוף. אנחנו בטוחים שאף אחד מכם לא רוצה להראות בסוף השיזוף כמו כלב דלמטי.

שיער שומני

רצוי שלא למרוח או להתיז חומרים שומניים על השיער לפני חשיפה ממושכת לשמש. החומרים השומניים פוגעים בשיער במהלך החשיפה לשמש ולכן מומלץ להימנע מהם. אם כבר החלטתם להבהיר את השיער שלכם על ידי חשיפה לשמש, השתמשו בחומריםם המיועדים לקבלת גוונים מאור השמש. 

© צילום מסך מהאינסטגרם

איפור וים? לא כל כך 

צר לנו לבאס את כל חובבות האיפור שבנינו, אך במהלך השיזוף יש צורך להימנע מתכשירי איפור ולהשתמש בתכשירי הגנה בלבד. רוב תכשירי האיפור מכילים מקדם הגנה 10 וגם אם מרחתן קרם הגנה מתחת לאיפור זה לא תופס ולכן הפנים עלולות להישרף. אם בכל זאת אתן מתעקשות להתאפר מומלץ להשתמש בתכשירי איפור עם מקדם הגנה 15 ומעלה.

שתו הרבה מים

בימים החמים חשוב להקפיד על שתייה מרובה. יש לשתות כ-8-12 כוסות מים ביום. חשוב לשתות גם כשלא מרגישים צמאים על מנת למנוע התייבשות.

זה לא נגמר - גם בבית צריך לטפל 

לאחר השיזוף מומלץ למרוח תחליב מועשר בלחות, על מנת להשיב לעור את הלחות שאבדה ועל מנת למנוע קילוף העור. כך העור יישאר שזוף לאורך זמן. בכדי לחזק את השיזוף מומלץ למרוח לאחר השיזוף ג'ל שיזוף.  אם התייבשתם, חשוב מאוד שתטפלו במקרה. במידה ואחד מחבריכם בעל עור סמוק, צמא וסובל מבחילות, או במצבים יותר רציניים סובל מכאבי ראש ומסחרחורות, סביר להניח שהוא התייבש. במקרים קלים, שתייה מרובה ומנוחה במקום מוצל וקריר היא טיפול מיטבי. במקרה הצורך, יש להתקשר למגן דוד אדום (בטלפון: 101) באופן מיידי.

הכי חשוב - תהנו על שפת הים והבריכה!
הכי חשוב - תהנו על שפת הים והבריכה! © tumblr

זהירות: המדוזות כבר כאן!

5 כללים: כיצד ניתן ליהנות בים מבלי להיצרב?

  1. עדכון שוטף: מומלץ להתעדכן באופן שוטף לגבי מצב המדוזות בחופי הים השונים באמצעות אתר המדוזות הישראלי בטרם הגעתכם לחוף הים. אולי כדאי להימנע מהגעה לחוף ביום בו המים צורבים והמדוזות "חוגגות" או לבחור בחוף שבו כמות המדוזות על פי הדיווחים באתר המעטה ביותר?

  2. ידע הוא כוח: כדאי ללמוד לזהות את מגוון המדוזות, בעיקר את הארסיות שביניהן, על מנת למנוע סיכון מיותר.

  3. לבוש מתאים: לבשו חליפת גלישה, צלילה או לייקרה, ובכך תוכלו להפחית את הסיכוי שלכם להיצרב.

  4. תכשיר הגנה: מומלץ לרכוש תכשיר המגן מפני צריבת מדוזות באחת מרשתות השיווק, כדי לחסוך לעצמכם את הצריבה.

  5. ציוד עזר: במהלך הבילוי בים רצוי להשתמש במשקפת שחייה שתסייע לכם להבחין במדוזות מתקרבות ולפעול בהתאם.
© טמבלר

* הכתבה לא נכתבה על ידי מומחה

תגובות