שבירת מיתוסים: לייזר מסוכן? מה הקשר בין מים לצלוליט?. צילום: shutterstock

שבירת מיתוסים: לייזר מסוכן? מה הקשר בין מים לצלוליט?

שוקולד עושה חצ'קונים? טיפול לייזר מסוכן? תהליך הזדקנות העור אינו ניתן להאטה? כולם הם עוד סתם מיתוסים. אך האם המיתוסים האלה נכונים? הד"ר מוניקה אלמן מביאה לכם את התשובות האמתיות

כמו בכל תחומי החיים, גם בנושא אוכל, טיפוח והגינה ישנם מיתוסים ואמונות תפלות שרובם, אם לא כולם אינם נכונים. כדי לפתור את העניין הזה אחת ולתמיד, החלטנו לעשות לכם סדר בבאלגן ולבדוק מה נכון ומה סתם המצאה.

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי:

המיתוס: אכילת ג'אנק פוד היא הגורם הישיר להופעת אקנה

לא נכון: גנטיקה, שינויים הורמונליים, ולחץ הם הגורמים הישירים להופעת האקנה.

המיתוס: חשבתם ששוקולד עושה חצ'קונים?

לא נכון: המוצרים שיותר "מסוכנים" לעור הפנים הם דווקא פיצוחים, היות שאחוז השומן בהם גבוה (גם יותר משוקולד).

המיתוס: מריחת קרם לחות מהסוג היקר תעלים לך את הקמטים

לא נכון: קמטים קיימים ניתן להעלים רק באמצעות הזרקות וטיפולים אסתטיים שונים.

© צילום מסך מהטמבלר
 

המיתוס: הכנסת הבוטוקס לגוף איננה בריאה

לא נכון: הבוטוקס הנו חלבון מטוהר ובטוח לשימוש שמקורו ברעלן בוטולינום. הרעלן משפיע על מערכת העצבים המרכזית ולא מעבר. במינון הנכון, הבוטוקס יעיל ובטוח לשימוש כיתר התרופות.

המיתוס: במקרה של הזעת יתר, ניתוח צריבה וכריתה של העצבים האחראיים להזעת היתר הוא המומלץ והיעיל ביותר ובעל הצלחה של 100 אחוזים

לא נכון: בכ-40% מהמקרים מופיע זיעה 'מפצה' באזורי גוף שונים שאינה ניתנת לצפייה מראש. טיפול הזרקת בוטוקס לשריר האחראי לכיווץ בלוטת הזיעה משביע רצון ואינו כרוך בחריגה משגרת החיים.

המיתוס: שתיית מים מרובה מסייעת בהפחתת הצלוליט

לא נכון: שתייה מופרזת של מים עלולה להשפיע לרעה על מצב הצלוליט. יחד עם זאת, שתיית ליטר וחצי מים ליום, מסייעת לשמירה על מערכת לימפה תקינה, סילוק מוצרי פסולת ושמירה על רמת נוזלים אופטימלית בעור.

© צילום מסך מטמבלר

המיתוס: תהליך הזדקנות העור אינו ניתן להאטה

לא נכון: שמירה מוקפדת מחשיפה לשמש, הימנעות מעישון ושימוש אחרי גיל 40 בתכשירים מנגזרת ויטמין A, עשויים להאט את תהליך הזדקנות העור.

המיתוס: לאורך תקופת הקיץ אסור לעבור טיפולים לטיפול בכתמי עור

לא נכון: ניתן לטפל במשך כל עונות השנה בכתמי עור באמצעות לייזר או פילינג. בעונת הקיץ ובעיקר בעת טיפולים, חשוב מאוד להקפיד על שמירה מחשיפה לשמש, מריחה של מסנן קרינה.

המיתוס: תופעת האקנה קיימת רק בקרב מתבגרים

לא נכון: האקנה אמנם מזוהה עם מתבגרים, המהווים את עיקר האוכלוסייה הסובלת מהמחלה, אך מסתבר שלא מעט מבוגרים נפגעים ממנה (יותר ממחצית מהנשים וכרבע מהגברים). מחקרים הוכיחו כי גיל מטופלי האקנה מטפס בהתמדה, מה שמעיד על יותר מבוגרים שסובלים מאקנה, או שיותר מבוגרים פונים לטיפול, אולי בשל המודעות הגוברת לאסתטיקה.

© צילום מסך מטמבלר

המיתוס: טיפולי לייזר – מסוכן?

לא נכון: קרן הלייזר אינה קרינה ואינה מסוכנת! טיפולי לייזר הם פתרון אידיאלי עבור מי שסובלים מפגעי גוף שונים כמו אקנה, כתמים ונגעים, שיעור יתר, קעקועים לא רצויים. הטיפולים בלייזר מאפשרים דיוק רב, הם סטריליים, מהירים, בטוחים ואפקטיביים.

המיתוס: הסרת שיער בלייזר – זבנג וגמרנו?

לא נכון: לקבלת תוצאות יפות של דילול השיער, לא די בטיפול אחד, אלא נדרשת סדרה של טיפולים. מספר הטיפולים הנדרש משתנה מאחד לשני, ותלוי באזור המטופל, בצפיפות השיער ובקצב צמיחתו. בכל מקרה, אין הסרת שיער לצמיתות!

© צילום מסך מטמבלר
תגובות