טיפוח בראש השנה: סגולותיו הקוסמטיות של הרימון . צילום: ירון ברנר

טיפוח בראש השנה: סגולותיו הקוסמטיות של הרימון

פתחנו את השנה החג ויחד איתו הגיע הרימון. הרימון הוא פרי המסמל שפע, יופי וברכה, וכבר מזמן הפך לנכס יופי נערץ של בריאות ואריכות ימים. אך הפרי שרובינו תפסנו כמובן מאליו הוא בעצם פרי מאוד מיוחד, בעל סגולות קוסמטיות התורמות לעור שלנו להישאר צעיר לנצח

רימון הוא לא בדיוק הפרי הראשון אותו אנו ממהרים לשים בסלסילת הקניות. אך מה שכן אותו פרי אדמדם הוא בעל סגולות קוסמטיות מיוחדות והוא זה שיכול לעזור לנו להגיע למראה עור צעיר יותר, למנוע הזדקנות של העור ולשמור על העור שלנו חלק וזוהר.

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי:

מונע את התייבשות העור

מיץ רימון הוא למעשה הפתרון הכי טוב בחידוש עור יבש. ברימון יש המון ויטמין C, שמחקרים הראו כי הוא יכול להקטין את חספוס העור כאשר מורחים אותו על העור. ככה שלפני שאתם רצים לקנות קרם נגד יובש, נסו לשים קצת מיץ רימון.

ביי ביי לפצעונים

אקנה, או בשמו המוכר יותר פצעי בגרות הוא תופעה המוכרת אצל רוב בני הנוער. אך, האם ידעתם שהרימון הוא הדרך הטובה ביותר להעלים אותם? ברימון יש נוגדני חמצון העוזרים להפחית את פצעי הבגרות ולהעלימם.

© shutterstock

מגן מפני השמש

חשיפת יתר לקרני השמש מביאה לנזק לתאי העור שלנו ויכולה להגביר את הקמטים, כוויות השמש ואפילו את הסיכוי לחלות בסרטן. ברימונים נמצאו חומרים נוגדי חמצון או בשמם פוליפנולים, והם יכולים לעזור להגן על התאים שלנו מלחץ חמצוני כזה, כלומר מפני השמש.

ממריץ את ייצור הקולגן

קולגן הוא היחידה הבסיסית של העור שלנו השומרת על עור מוצק, חלק ועליז. העור שלנו באופן טבעי מתחיל לאבד את המוצקות והזוהר שלו ככל שאנו מתבגרים, פה מגיע תפקידו של הרימון. ברימון נמצאו תרכובות מיוחדות שהן מעכבות את פירוק הקולגן ומעריכות את חיי התאים המייצרים קולגן ומשפרות את גמישות העור. כך שהעור נשאר יפה וחלק.

© shutterstock
תגובות