סופרסטאר בקלות: כך תוכלו להתאפר כמו הכוכבות הגדולות. צילום: gettyimages

סופרסטאר בקלות: כך תוכלו להתאפר כמו הכוכבות הגדולות

תמיד רציתן ללמוד איך עושים את זה כמו הכוכבות הגדולות? אז אל דאגה - לא צריך להיות סופרסטארית כדי להתאפר כמו אחת כזאת, הנה כמה טיפים שיעזרו לכן ללמוד את סודות האיפור של הוליווד

מיכל אופיר, מאפרת ומנהלת ההדרכה ברוית אסף רשת בתי הספר למקצועות האיפור והיופי וצוות המורים נותנים לך את כל הטיפים והשלבים איך ליצור את מראה האיפור של הכוכבות.

 >> צפיתם כבר בתכנית הסטייל המיוחדת שלנו לסוכות?

בלה ת'ורן

השחקנית והזמרת האמריקאית בת 19 שנולדה לאם ממוצא איטלקי ואב ממוצא קובני מזכירה מאוד את היופי הישראלי. עיניים חומות שיער בגווני חום/ג'ינג'י שטני (תלוי באיזה צבע שמעצב השיער עשה לה באותו יום). יש לה את היכולת להראות נפלא במראה רומנטי ועדין עם איפור טבעי ולא מורגש ונשארת נאמנה לגיל שלה ומצד שני היא יכולה להראות נפלא גם במראה דרמטי ונועז, כזה שמתאי לכל אירועי השטיחים האדומים.

המראה מאופר והלא מתאמץ

מבנה העיניים של בלה ת'ורן' קטן ביחס לשטח העין והמרחק בין שקע העין לעצם הגבה מאוד קטן. כדי להדגיש את העיניים במראה עדין ולא מאופר מידי, הניחי צללית כהה בגוון חום כהה על גלגל העין ואת שקע העין הדגישי עם צללית חומה בגוון חום אספרסו. בסוג עיניים כזה אין משמעות לקו דק של איילנר מכיוון שהוא נעלם כאשר פותחים את העיניים. כדי לא להעמיס על המראה, השאירי את החלק התחתון של העין נקי. אפשר להניח עיפרון בגוון קרם בקו המים וקו עדין של צללית בהירה בקו הריסים התחתון.

גם הכיסוי של המייק אפ והדגשת הלחיים והשפתיים נעשתה בצורה עדינה, ללא הדגשות חזקות של קונטורינג ושימרים.

© gettyimages

הניחי מייקאפ בעל גימור טבעי ורמת כיסוי קלילה עם מברשת מייק אפ ומעליו נגיעות של ברונזר ליצירת מראה שזוף.את השפתיים הדגישי בנגיעות של שפתון בגימור מאט בגוון ורוד אפרסק, ללא תיחום חזק של קו השפתיים.

המראש המודגש

למראה ערב מודגש יותר המתאים לאירועים שונים, התחילי עם הדגשת העיניים, באיפור מעושן וחתולי. הגוונים שנבחרו, נעים על הגוונים החומים כהים וחום אספרסו, תוך הדגשה של הזוית החיצונית של העין עם תיחום של קו הריסים העליון והתחתון עם עיפרון שחור. הרעיון לעבור על הזווית שנוצרה בתפר הריסים, גם עם צללית שחורה ועל ידי כך ליצור אשליה של עין גדולה ומלוכסנת.

הקפידי להגיע עד לגבול החיצוני של הגבה ולא לעבור אותו. את הזווית הפנימית ואת עצם הגבה, אפשר להדגיש עם צללית מבריקה בגוון פנינה/לבן/שמנת (תלוי בגוון העור שלך). השילוב של נקודות אור בזוית הפנימית ובעצם הגבה מגדיל את העין ויותר ומרכך את הגוון הכהה בזוית החיצונית.

© gettyimages

למראה מודגש, הניחי עיפרון שחור/חום כהה בקו המים. את קו הריסים התחתון תתחמי עם צללית בגוון חום כהה עד אמצע העין, ועם צללית בהירה בשליש הפנימי.

הפעם אפשר ללכת על כיסוי של מייק אפ עמיד עם גימור מבריק וכיסוי מלא והדגשה חזקה יותר על עצמות הלחיים ונקודות האור, על ידי ברונזר והיילייטר. לסיום הוסיפי נגיעות של ברונזר כדי ליצור מראה אחיד וחם יותר.

הפעם אפשר גם להדגיש את השפתיים ולתחום עם עיפרון תיחום את השפה העליונה והתחתונה, שוב כדי לא להעמיס על המראה, צבע השפתון הוא בגוון חום טבעי. למראה עסיסי אפשר להוסיף מעליו גם נגיעות של ליפגלוס.

ג'ניפר לורנס

את ג'ינפר לורנס אנחנו רואים בכל פעם במראה אחר של טוטל לוק בו מראה השיער והאיפור משתלב עם הסטיילינג שנבחר. לוק של נערת רוק עם מחוך סטרפלס שחור או שמלת סאטן לבנה ובתולית ולכן גם מראה האיפור משתנה מלוק ללוק.

מראה נועז 

מבנה העיניים של ג'ינפר לורנס נקרא Hooded eyes. זהו מבנה שבו העפעף שקוע מתחת לעצם הגבה ואין כמעט שטח לאפר על העפעף. הרעיון הוא לאפר את השטח כאשר עין אחת עצומה ולבדוק את הגבולות והמראה כאשר פוקחים אותה. הגבולות צריכים להיות מאוד עדינים כי סטייה של הצללית מעבר לשטח המיועד יכולה להראות כמו "פנס בעין".

התחילי עם הנחת צללית שחורה ומברשת תיחום בקו הריסים העליון ובעזרת מברשת טשטוש קטנה,טשטשי את הצבע לכיוון שקע העין.

תוכלי לדעת איפה הוא כאשר את נוגעת בעין ומרגישה כעת הסוף של גלגל העין. את השטח שמתחת לעצם הגבה,הדגישי בצללית בהירה בגימור מאט. בגלל מבנה העין, נראה השטח של עצם הגבה הוא מאוד גדול ולכן צריך להיזהר אם עובדים עם צללית בגימור מבריק. זה יכול להיות בולט מידי ומבריק מידי, בייחוד במצלמה.

© gettyimages

הדגישי את קו הריסים העליון וגם התחתון עם איילנר ג'ל שחור ותחברי בין שניהם בתפר העין, בזוית החיצונית. כאשר עובדים עם צלליות כהות במסגרת העין, חשוב מאוד לעבוד עם מברשות איפור איכותיות, כאלה שימרחו ויטשטשו את הצבע בקלות. את השאריות של הצללית תנקי עם מגבון לח ועם טיפה מסיר איפור, כאשר את מחדדת עם האצבע את הזוית החיצונית של הצללית בתנועה אלכסונית כלפי החלק החיצוני של הגבה.

לאחר מכן הניחי מייק אפ וקונסילר לפי מידת הצורך. במראה מאופר ומודגש כזה של העיניים, כדאי לשמור על איפור עדין מאוד בשפתיים עם הצללות חזקות באף ובעצמות הלחיים.

המראה הרך והרומנטי

אם רוצים ליצור מראה רך ועדין עם עיניים נקיות וצלליות בגוון טבעי, חשוב מאוד (במבנה כזה של עיניים) לעבוד בעיקר בהדגשה של מסגרת העין: קו הריסים העליון, קו הריסים התחתון ומעקה העין, ככה מדגישים את צבע העיניים ופחות משנים את הצורה של העין על ידי האיפור.

הדבקת ריסים יכולה להוסיף מאוד למראה כזה גם אם מדובר בריסים בודדים ולא במלאים. הפנים מקבלות התייחסות מיוחדת: גימור זוהר של מייק אפ וכיסוי מלא שמעניק עור חרסינה, הדגשה של עצמות הלחיים על ידי של קונטורינג והדגשת נקודות האור עם שימר.

© gettyimages

החלק הבולט ביותר במראה הזה הוא השפתיים. כאשר מדגישים את השפתיים עם אודם אדום, שרטוט השפתיים והנחת האודם חייבים להתבצע בצורה מדוייקת, אחרת זה יכול להראות מצועצע ומוגזם.

כדי ליצור שפתיים עם אודם אדום או כל צבע דומיננטי אחר,שגם יהיה עמיד לאורך כל הערב הקפידי על חמשת כללי המפתח

  • טבלי טישו או צמר גפן במסיר איפור, רצוי לא על בסיס שומן ונקי היטב את השפתיים. מומלץ לעשות את זה כבר בשלב הכנת הפנים לאיפור.

  • לפני הנחת הליפסטיק, מרחי מייק אפ או פודרה דחוסה בכל מסגרת השפתיים.

  • מלאי את השפתיים בעיפרון תוחם. כאשר מניחים צבעים כהים ו/או דומיננטיים רצוי להשתמש בגוון זהה של העיפרון ושל הליפסטיק.

  • הניחי בעדינות בעזרת מברשת שפתיים, שכבה עדינה ודקה של ליפסטיק.

  • הוסיפי עוד שכבה של צבע. חשוב להניח את רוב הצבע במרכז השפתיים ולא בזוויות הפה ובמסגרת של השפתיים.

  • אם יש צורך תעבדי עם שתי מברשות שפתיים אחת עברה יותר להנחת הצבע והשנייה דקה יותר, לשרטוט מדויק של מסגרת השפתיים

  • להשלמת התיחום, עברי במידת הצורך: נקי את מברשת השפתיים הדקה משאריות הצבע של האודם,ובעזרת טיפה מייק אפ עמיד (לא על בסיס שומן) תשלימי את שרטוט השפתיים.

  • אפשר להוסיף על האודם גם משחק של טקסטורה וגימור. אודם עמיד בגימור מאט עם נגיעה של ליפגלוס, הופכת את המראה למעניין יותר.

ג'יגי' חדיד

לג'יגי' חדיד המיוחדת, יש מבנה עיניים עם מרחק גדול בין שקע העין לעצם בגבה, בנוסף מבנה הגבות שלה הוא גבוה ומורם, דבר שיוצר מראה עיניים פתוח וגדול. מה שמאפשר קצת להשתולל עם האיפור וללכת עם מראה מיוחד יותר.

המראה היומיומי

כדי ליצור מראה טבעי כמו של ג'יג'י, וכדי לתת עומק ולהדגיש את העיניים הירוקות, הניחי צללית בגוון חום אספרסו קרוב לקו הריסים על כל שטח גלגל העין ובעזרת מברשת טשטוש בינונית וצללית בגוון חום שוקולד טשטשי את הצללית לכיוון שקע העין עם הדגשה חזקה יותר בחלק החיצוני של העין, כדי ליצור מראה של עיניים מלוכסנות.

הדגשת מסגרת העין, בצורה הכי פשוטה ומהירה: עיפרון שחור בתוך קו המים וצאי עם העיפרון לכיוון קו הריסים התחתונים. ממש ללכלך טיפה את החלק התחתון. כדי להשלים שהמראה יהיה נקי, הניחי מתחת לקו הריסים, קו דק של הצללית בגוון חום שוקולד, שכבר השתמשנו בה. תוספת של איילנר בקו דק מאוד והרבה מסקרה, גם על הריסים התחתונים ייצרו את המראה הרצוי.

© gettyimages

זהו מראה איפור שקל מאוד לעשות, צריך להקפיד לעבוד עם מברשת תיחום דקה ומברשת להנחת צללית ומברשת טשטוש. את החלק של נקודת האור בזוית הפנימית ועצם הגבה השאירי נקי ללא כל הדגשה או צללית. כדי להדגיש את מראה הגבות הגבוהות, הברישי אותם כלפי מעלה ולא הצידה, עם מברשת לסירוק גבות. אפשר להוסיף גם ג'ל לגבות להעצמת המראה.

מראה יומיומי עם טוויסט נועז

כבר אמרנו שאם יש מבנה עיניים גדול ופתוח אז אפשר לשחק ולאפר את העיניים בצורה יותר דרמטית ועדיין זה ייראה טבעי. הסוד הוא דווקא בצבע של הצללית ופחות בצורה של העין.

אם יש לך עיניים ירוקות, אז כל צללית ממשפחת החומים סגולים תתאים. הפיגמנט האדום שיש בצללית מדגיש ומשתלב עם העיניים הירוקות. אם יש לך עיניים כחולות, אז תבחרי צלליות חומות עם פגמנט כתמתם, ואם יש לך עיניים חומות אז כל צללית ממשפחת החומים תשתלב עם צבע העיניים.

© gettyimages

כדי ליצור את המראה משתמשים באותה הצללית על כל שטח העין. על גלגל העין עד עצם הגבה (לא לעבור את השקע). בעזרת מברשת תיחום עבה מניחים את הצללית גם לאורך קו הריסים התחתון.אם יש שאריות של צללית,תנקי עם מגבון לח וטיפה מסיר איפור ואז תשלימי את המייק אפ והקונסילר לפי הצורך. שאר הפנים נשארות נקיות עם מעט ברונזר ומעט lip balm על השפתיים.

טיילור סוויפט

הזמרת המוכשרת כבר נראתה באינספור לוקים שונים של שיער ואיפור.לטיילור סוויפט יש גם מבנה עיניים שהמרחק בין שקע העין לעצם הגבה הוא קטן וסגור, גם אצלה נכון יותר להדגיש את המסגרת של העין וגם את הצבע שלהם.

איפור נקי עם שפתיים מודגשות

לטיילור סוויפט יש שפתיים נורא יפות, פנים עיניים ושיער בהירים ולכן אנחנו רואים אותה הרבה פעמים עם איפור מינימאלי בעיניים. במבנה עיניים מהסוג הזה הדגשת הריסים מאוד משמעותית ולכן - אל תתקמצני על המסקרה. שימי 2-3 שכבות של מסקרה מעבה גם על הריסים העליונים וגם על התחתונים.

© gettyimages

אפשר לשחק עם גוונים שונים של אדום בצבע של השפתיים מאדום דובדבן למראה רך יותר ועד אדום בורדו,למראה מודגש שמתאים לערב ולא לבית ספר.

המראה הזוהר

לבנות עם עור בהיר, שיער בלונדיני ועיניים בהירות יתאימו מאוד גם צבעי הפסטל והסגול שיזף. אם את בוחרת להתאפר עם צבעי פסטל עדינים בעיניים ובשפתיים, זה הזמן להאיר את הפנים עם הרבה שימר ולא הבליט את עצמות הלחיים, גשר האף, מסביב לפה, בחלק העליון של השפתיים וגם לא לפחד ולשים על המחשוף והזרועות.

© gettyimages

 

תגובות