לא רק על השולחן: סימני החג שיעזרו לכם לטיפוח הפנים. צילום: AdobeStock

לא רק על השולחן: סימני החג שיעזרו לכם לטיפוח הפנים

מסתבר שסימני החג לא רק טעימים אלא גם ייחודים במיוחד כשרוצים להשתמש בהם כמוצרי טיפוח לפנים. לכבוד ראש השנה, קבלו המלצות כיצד לעשות זאת!

ראש השנה בפתח וזה לגמרי הזמן לקחת את עור הפנים שלנו בשתי ידיים ולהעניק לו את כל הטוב שיש. סמלי החג להציע - תפוח, דבש ורימון (אל דאגה, מאמר זה לא כולל דגים), יעניקו לעור הפנים שלכם מראה זוהר, בריא, קורן ומטופח. לכל אחד מסמלי החג האלו יש תכונות מיוחדות שעוזרות לחדש את עור הפנים, לרפא פצעוני אקנה ולהעניק לכם מראה אחיד וזוהר יותר.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

דבש 

לסמל הכי מתוק בשולחן החג יש יתרונות רבים. מעבר להיותו טעים, הוא יכול לעשות נפלאות לאור הפנים. הדבש הוא חומר אנטי-בקטריאלי - זאת אומרת שהוא נלחם בחיידקים. הדבש הורג את החיידקים שעל העור. ולמה חשוב להרוג אותם? כדי שלא יווצרו פצעים מוגלתיים. בנוסף, הדבש מפחית את השומן שמופרש על פני העור ובכך תורם להפחתת הופעת הפצעונים על העור, שכן שומן גורם לסתימת הנקבוביות ויצירת פצעונים. לכן, כדאי לחפש מוצרים קוסמטיים המכילים דבש או בשפה המקצועית פרופולחס. למתקדמים: אפשר להכין מסכות ביתיות המכילות דבש, רצוי אורגני, רק חשוב לבדוק אותן על מקום נסתם בעור טרם השימוש.

© Fotolia

רימון

לרימון יש תכונה ייחודית ומשתמשים גם במיץ הפרי וגם בגרגירים שלו בתכשירי ניקוי וטיפו שונים. מה שמיוחד אצל הרימון הוא שהוא עשיר בנוגדי חימצון, ויטמינים וברזל. מדי יום אנו חשופים לגורמים רבים שמזיקים לעור הפנים כמו פיח, לכלוך שנמצא באוויר, קרני שמש ועוד. חשיפה ממושכת לגורמים המזיקים הורסת את תאי העור. אתם כמובן לא תראו את זה בבת אחת ולא כל יציאה לרחוב תהרוס לכם את עור הפנים, אבל כן חשוב לנקות היטב ולעזור לעור לאחר חשיפה לכל החומרים שמזיקים לו. פה הרימון נכנס לתמונה, שכן יש לו יכולת נפלאה - הרימון עשיר בויטמין C ולכן הוא נוגד חימצון. למעשה, הרימון עוזר בניקוי ושיקום העור מכל מזיקי הסביבה. 

© Fotolia

תפוח

תפוח לא רק בריא וטעים לאכילה, עם או בלי דבש, הוא נוגד חמצון ממש כמו הרימון. תכשירים רבים לטיפוח הפנים מכילים חומץ תפוחים, ולכן הם יעילים במיוחד נגד אקנה. חומץ תפוחים מכיל חומר, שנקרא חומצה מאלית שהיא יכולה לחסל בקטריות ולנטרל ווירוסים שגורמים להופעת פצעונים על העור. גם כאן, כמו הדבש, חומץ תפוחים עוזר להפחתת השומן שמופרש על העור וכך עוזר לחסל את הרעלים ולהעניק ברק לעור. חשוב מאוד - לא לשים את החומץ ישירות על הפנים, מכיוון שזה עלול לצרוב ואף לגרום לכוויה. לכן השימוש בחומץ חייב להיות דרך תכשירים שמיועדים לעור. כאן לא מומלץ, לנסות מסכות ביתיות ותרופות סבתא. 

© adobestock

לפני כל שימוש בתכשיר לעור ובמיוחד אלו המיועדים לטיפול באקנה, חשוב להיוועץ עם גורם מוסמך - רופא עור או קוסמטיקאית מוסמכת שיתאימו לכם את התכשירים הנכונים עבורכם לאחר אבחון מדויק.

 

 

 

תגובות