מדאיג: 63% מבני הנוער לא מרוצים מהגוף שלהם. adobestock (אילוסטרציה)

מדאיג: 63% מבני הנוער לא מרוצים מהגוף שלהם

סקר אתר הנוער פרוגי, מכון המחקר "מדגם" (בראשות מנו גבע) ובשיתוף DOVE בדק ומצא: מרבית מבני הנוער מקדישים למעלה משעתיים לרשתות החברתיות ביום מה שחושף אותם לתכנים הקשורים לעצות יופי וטיפוח רעילות, אשר עלולים להוביל לפגיעה בדימוי העצמי שלהם • תוצאות הסקר המלא

בשיתוף עם Dove

עד כמה מחשבות על שינויים פיזיים בגוף מעסיקות את בני הנוער? האם זה בגלל חשיפה לתכנים ברשתות החברתיות אותם הם צורכים לא מעט ביום-יום ועד כמה הנזק מושלך על הדימוי העצמי שלהם? בסקר שערכנו בשיתוף עם מכון "מדגם" (בראשות מנו גבע) בדקנו את השפעות הרשתות על דימויי הגוף של בני הנוער בישראל.

כמה שעות ביום אתה מקדיש לרשתות חברתיות?

מרבית מבני הנוער (33%) השיבו כי הם מקדישים יותר משעתיים ועד ארבע שעות ביום לרשתות החברתיות, 24% ענו כי הם מקדישים שעה -שעתיים ביום, כ-18% מקדישים יותר מארבע שעות ועד שש שעות ביום, 13% מבלים עד שעה ביום, 7% העידו על יותר משש שעות ביום ואילו 6% טענו כי הם בכלל לא נמצאים ברשתות החברתיות.

ביררנו גם האם בנות הנוער נחשפו או לא נחשפו לתכנים הכוללים עצות הקשורות לטיפוח ויופי ברשתות החברתיות?

38% מהמשיבות העידו שאכן נחשפו ואף צפו בתכנים הללו, 35% ענו כי נחשפו לתכנים אך לא צפו בהם, 15% נחשפו ואף ניסו את התוכן בסרטונים על עצמן, ואילו 12% ענו כי לא נחשפו לתכנים המדוברים.

בהמשך ישיר, בדו"ח שערכו ב-Dove בארצות הברית עם סקר שנערך על ידי Edelman DXI ובשיתוף עם פרופסור פיליפה דידריכס, עלו עוד כמה נתונים מדאיגים וביניהם: 48% בארצות הברית מהבנות מאמינות שמשפיעניות במדיה חברתית הן המומחות לאיך שאת צריכה להיראות, 49% מהבנות בארצות הברית מאמינות שמשפיענים הם המקור הטוב ביותר לעצות יופי, 32% מהבנות בארצות הברית סומכות יותר על משפיענים ברשת מאשר על רופאים לייעוץ לגבי המראה שלהן ו-אחת מתוך שתי בנות העידו כי המדיה החברתית היא המקום הראשון שבו הן מחפשות עצות יופי.

הצבנו בפני בני הנוער מספר היגדים המתייחסים לשינויים במראה החיצוני של בני נוער, ביקשנו מהם לציין עד כמה כל אחד מהשינויים מתאים או לא מתאים לבני נוער? 

לגבי - דיאטה קיצונית: 35% מבני הנוער חושבים שמדובר בשינוי מתאים לבני גילם בעוד 62% סבורים כי מדובר בשינוי שלא מתאים לנוער. מה לגבי ניתוחים פלסטיים? רק 14% חושבים שמדובר בשינוי המתאים לבני הנוער בעוד 78% לא חושבים שמדובר בשינוי שמתאים לגיל ההתבגרות. בנושא קוסמטיקה (איפור, לק ועוד) 79% חשבו שזה דווקא שינוי שמתאים לעשות כבר בגיל הזה, לעומת 16% שלא הסכימו איתם.

© AdobeStock (אילוסטרציה)

בנוגע לצביעת שיער - 65% חשבו שזה שינוי שתואם את גילי הנוער, לעומת 28% שחשבו שזה לא מתאים. האם קעקועים הם שינוי לגיטימי עבור הצעירים? 32% חשבו שזה אכן מהלך ושינוי מתאים, אך הרוב, 60% חשבו שקעקועים הם לא משהו שצריך לעשות כבני נוער.

בני נוער רבים עוסקים במראה החיצוני שלהם, ביררנו עם הנוער עד כמה הם שלמים או לא שלמים עם המראה החיצוני שלהם?

52% מבני הנוער טוענים שהם שלמים עם הגוף שלהם, אך בכל זאת היו משנים דברים לו היו יכולים, 33% מעידים כי הם לגמרי שלמים עם הנראות שלהם ו-11% סיפרו שהם בכלל לא שלמים עם המראה החיצוני שלהם.

כמו כן ביררנו - האם הם חשבו או לא חשבו לעשות שינוי במראה החיצוני, ואם כן איזה?

45% סיפרו כי הם לא חשבו לעשות שינוי במראה החיצוני שלהם ואלו שכן בחרו בעיקר בדיאטה (15%), 9% מהמשיבים חשבו על ניתוח אף, 7% בחרו בשינויים בשיער (החלקה בשיער | צביעת שיער | גוונים) ו-5% חשבו על פיתוח הגוף. (פירוט מלא בטבלה)

*הסקר נערך על ידי מכון המחקר "מדגם" בראשות מנו גבע בקרב בני נוער (בגילי 15-18). בסקר השתתפו 500 בני הנוער מכל קבוצות האוכלוסייה בישראל (היהודית והערבית). *טעות הדגימה המרבית הינה: 4.4%+

תגיות
תגובות