קח את זה כמו גבר: טיפולי היופי החדשים לבני הנוער. ADOBESTOCK

קח את זה כמו גבר: טיפולי היופי החדשים לבני הנוער

לכבוד יום הגבר הבינלאומי שחל אתמול (19.11), נדמה שהשנה יותר מתמיד טיפולים אסתטיים כבר לא נחשבים מותרות וכיום ניתוחי אף והסרת שיער הם לגמרי פופולאריים בקרב בנים • אז מה צריך לדעת לפני שניגשים לטיפולי היופי? הנה כל הטיפים שאתם צריכים!

עולם היופי, הטיפוח והאסתטיקה לגברים ונערים כבר מזמן לא מסתפק בדיאודורנט או בקרם לחות ממותג בצבע שחור. אם נסתכל על הוליווד, לא מעט כוכבים מטפחים את עצמם באופן קבוע וחלקם אפילו חתומים על מוצרי ביוטי וטיפוח כמו הארי סטיילס, אדם לוין, פארל וויליאמס או ג'ראד לאטו, וגם כאן בארץ, גברים כמו סטטיק ומרגי, לצד הבוזגלוס, מוכיחים שהיופי הגברי נתון לפרשנות רחבה.

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

© ADOBESTOCK

על פי הנתונים בארץ ובעולם, נראה שחלף העידן בו טיפולים אסתטיים נחשבו כמותרות, וכיום מדובר בטיפולים שהם חלק מהנורמה, גם בגילאים הצעירים. הטיפולים הפופולריים ביותר עד גיל 18, הם ניתוחי אף והסרת שיער.  רק בארה"ב מבוצעים בשנה למעלה מ 60,000 ניתוחי אף בצעירים עד גיל 18. כאשר מגיל 19 גם הופכת להיות פופולרית הזרקת בוטוליניום טוקסין, לפי האיגוד האמריקאי לכירורגיה פלסטית. בישראל, מדווחת רשת מרפאות פרופורציה, חלוצת טיפולי הסרת השיער בארץ, על עלייה של 56% בטיפולי הסרת שיער בקרב גברים מאז 2019. מה צריך לדעת לפני שניגשים לביצוע ניתוח פלסטי או הסרת שיער? מומחי "פרופורציה" עושים סדר:

ניתוח אף

ניתוח אף הוא הפרוצדורה הפופולרית ביותר אותה עוברים צעירים עד גיל 18. נועד לשיפור מראה הפנים, אשר מושפע רבות מגודלו, צורתו ומיקומו של האף. ההליך אורך בין שעתיים לארבע שעות ובו מעוצב מחדש מבנה האף.

חשוב לדעת:

  • אחת השאלות הנפוצות ביותר היא "מאיזה גיל ניתן לעשות ניתוח אף?" ובכן, ההמלצה הרפואית היא לא לגשת לניתוח לפני גיל 16, הגיל בו תהליך הגדילה כמעט והושלם או במצב שהאף הגיע ל-90% מהתפתחותו ועל כן רבים בוחרים לבצע את ניתוח האף בגיל הבגרות ואף מנצלים את תקופת החגים והחופש הגדול על מנת לעבור את שלבי ההחלמה מבלי שישפיעו על שגרת הלימודים והחוגים.
  •  על הרופא המנתח חובה לבחון את רמת המוכנות הנפשית והרגשית של המטופל שכן מדובר בהליך הכרוך בכאב פיזי, בתקופת החלמה ותהליך הדרגתי עד שהאף מבריא בשלמותו והתוצאות הסופיות מתחילות להיראות לעין.
  • ניתוח אף בגיל צעיר מסייע לחיזוק הביטחון העצמי וכן תהליך ההחלמה הוא מהיר יותר לעומת מבוגרים.
© ADOBESTOCK

הסרת שיער בלייזר

בעידן שבו גיבורי התרבות כמו ספורטאים, שחיינים, דוגמנים ושחקנים, מציגים לראווה גוף חשוף וחלק משיער, אין פלא שהסרת שיער בלייזר הפכה לטיפול הכי פופולרי גם לנערים.  הסרת שיער בלייזר היא ללא ספק הדרך היעילה, הבטוחה והמשתלמת ביותר להפחתת קצב וצפיפות צמיחת השיער באזורי הגוף השונים. הורדת שיער מתאפשרת כבר מגיל 12 בקרב בנות ומגיל 16 בקרב בנים.  בניגוד להנחה הרווחת, כיום ניתן לטפל בכל גווני העור, גם בעור שזוף, אולם בעלי שיער בלונדיני או ג'ינג'י, עדיין לא יכולים להנות מהטיפול.

חשוב לדעת:

לפני טיפול:

  • יום לפני הטיפול יש לגלח את האזור המטופל באמצעות סכין גילוח. אזורים שבהם השיער פלומתי אין צורך לגלח ואף עדיף להימנע מגילוחו.
  • יש לנקות את הגוף במקלחת עם מים פושרים. יש להימנע ממים חמים כשלוש שעות לפני הטיפול, הנחייה זו מתאימה גם לאחר הטיפול ולמשך 10 שעות אחריו.
  • חשוב לשמור על הגוף מפני חשיפה למזיקים. יש להימנע משימוש בתכשירים מבושמים בסמוך לטיפול כגון בשמים, קרם גוף מבושם או דיאורדורנט. כמו כן, להימנע מהחשיפה לשמש כשלושה ימים טרם הטיפול.
  • יש לדווח על המצב הרפואי לצוות המטפל: תרופה חדשה, תוסף מזון או כל מוצר הומיאופתי שנצרך בזמן הטיפולים, כיוון שכל אלה יכולים להיות בעלי השפעה על תגובת הגוף לטיפול. למשל נטילת רואקוטן ותרופות אחרות היוצרות רגישות לאור ולשמש עלולים לסכן לא רק את תוצאות הטיפול, אלא אף גורם לנזקים ממשיים.
© ADOBESTOCK

לאחר הטיפול:

  • טיפול הסרת שיער בלייזר מותיר לעתים את העור מגורה ואדמומי, יש להימנע מגירוד העור ולהיעזר בקרם הרגעה.
  • חשוב להקפיד על מריחת קרם הגנה בכל מקדם הגנה גבוה לפני כל חשיפה לשמש ולהימנע ככל שניתן משיזוף וחשיפה ממושכת לקרניה לפחות כשבועיים לאחר הטיפול על מנת למנוע היווצרות של כתמי פיגמנטציה בלתי הפיכים.
  • יש להימנע פעילות ספורטיבית במהלך 24 השעות לאחר הטיפול. בנוסף יש להימנע מטבילה בים או בבריכה שכן המלחים והכלור שבמים עלולים לגרום לגירוי ולתחושת צריבה בעור.
  • הסרת שיער בין טיפול לטיפול: כחודש לאחר ביצוע כל אחד מהטיפולים בסדרה יש להימנע מגילוח ולאפשר לשיער שעבר את הטיפול לסיים את תהליך הנשירה שלו ללא הפרעה. מריטה בשעווה או פינצטה יפגעו בהצלחת הטיפול שכן קרן הלייזר לא תזהה את השערה בהמשך.
  • חשוב להקשיב להנחיות הצוות המטפל. חשוב לזכור שעל עף שמדובר בטיפול נפוץ, תוצאותיו אינדיבידואליות ומשתנות מאדם לאדם בהתאם לפיזיולוגיה שלו. חשוב להישמע להוראות והנחיות הצוות המטפל.
  • חשוב לזכור כי מדובר בתהליך יחסית ארוך ויש להתאזר בסבלנות טרם רואים תוצאות. לרוב נדרשים בין 8 ל12 טיפולים בהפרשים של 12 שבועות לפחות בין טיפולים על מנת להשיג תוצאות לאורך זמן.
© ADOBESTOCK
תגובות