בצבעי טיפות הגשם: איך להתאפר בימי החורף הקרים?. איפור: ירין שחף, צילום: תבל גלעד

בצבעי טיפות הגשם: איך להתאפר בימי החורף הקרים?

איפור כמעט שקוף בשילוב צרכנות ירוקה: מזג האויר מתחיל להתקרר ואפשר לשוב ולהתאפר בלי חשש שהאיפור ימרח או יינזל • ירין שחף על המראה הנקי והטרנד הבריא של החורף ואיך לאמץ אותו בלי להתאמץ?

החורף כאן כבר, מזג האויר מתקרר ואפשר לשוב ולהתאפר בלי חשש שהאיפור ימרח או יינזל. כידוע, בכל קיץ מככבים הגוונים הבהירים והחורף מתהדר בצבעים כהים ועזים, אלא שהפעם - כבר לא. קבלו מהפך: על פי הטרנדים המסתמנים, העונה הקרירה המתקרבת תתאפיין באיפור מינימליסטי, קליל עד שקוף. חדל שכבות של מייק-אפ, צלליות  ססגוניות ושרטוטי אייליינר. המראה הבא, נקי ,לא חושש להסתיר את הגוון הטבעי של העור, ובעיקר משלב מוצרי איפור אורגניים - בריאים.

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

© איפור: ירין שחף, צילום: מיכה קיזנר

מראה על זמני

הטרנד הנכון לחורף הקרוב טבעי ובטוח בעצמו. האיפור לא מתאמץ ומחמיא לאישיות. המייק-אפ דק במיוחד ולא מתיימר להסתיר את העור אלא רק לאחד אותו. העיניים מאופרות בצלליות מינרליות, אשר נעות במנעד העדין של חום-ורדרד (בדומה לצבע הטבעי של העפעפיים). אזור ה-T (מצח, אף סנטר) עם הארות והצללות, שמחטבות את הפנים. השפתיים בטקסטורה משתנה בשעות היום - המרקם אטום, ובערב- שקוף ובוהק. ו...הכי חשוב: אל תשכחו את עיצוב, איפור וסירוק הגבות. כשאיפור נקי ועדין, הגבות הופכות לנקודת מיקוד.

מי אתה איפור ארגני?

אז ככה, במובנים רבים, מדובר באיפור רגיל, השוני העיקרי מתבטא בתרכובת החומרים שהוא מכיל. בעוד שבאיפור רגיל ניתן למצוא חומרי שימור, סיליקון, פראבן, פרופילן גליקול, סודיום, רכיבי ריחות סינטטיים או רכיבים מהונדסים גנטית, הרי שהאיפור האורגני מורכב לרוב מחומרים טבעיים, כמו תמציות צמחים ומינרלים מהטבע. חומרים אלו מסייעים לשמור על עור הפנים גמיש ובוהק, והם אינם סותמים נקבוביות ברובם משולבים מסנן קרינה.

בשל הפופולאריות ההולכת לצרכנות ירוקה, יותר ויותר חברות עוברות לייצר מוצרי איפור אורגניים. כחלק מדרך חיים, גישה אחראית והבנת הסביבה. עם זאת חשוב לדעת, שלא כל מוצר המתקרא אורגני הוא באמת כזה. למעשה, תו התקן מבטיח 90 אחוזים של חומרים אורגניים, בעוד שהרכב עשרת האחוזים הנותרים נשאר עלום. לכן, כדאי לקרוא גם את השורות הקטנות. שימו לב שגם האריזות החדשות עשויות נייר מתכלה כחלק מהמגמה לסביבה ירוקה ובריאה יותר.

© איפור: ירין שחף, צילום: בן לאון

יתרונות

1. מעבר לאיפור אורגני מאפשר לעור והגוף לנוח מכימיקלים.

2. האיפור המינראלי נצמד ללחות הטבעית של העור ומשווה לו מראה קליל הנשמר לאורך זמן. הוא מכיל תמציות טבעיות של ריח ואפילו טעמים כמו: וניל, קינמון, ועוד.

3. כשמורחים על הפנים באופן תדיר מוצרי איפור סינטטיים, חילוף החומרים בעור משתבש, גורם לו לאבד מגמישותו, ולעיתים אף מתפתחים תסמיני יובש וקמטוטים.

4. האיפור אורגני נטול חומרי שימור כימיים, ונותן מענה לאלה, שעד היום התקשו במריחת מייק-אפ עקב בעיות עור, כמו אקנה או אלרגיה.

חסרונות

1. אורך חייו של האיפור האורגני קצר עקב חוסר בחומרים משמרים.

2. מוצרי איפור מסוימים מהסוג האורגני נוטים להיות בעלי פיגמנט עדין ופחות עוצמתי ממוצרי איפור מסורתיים.

3. שוק האיפר האורגני נמצא בחיתוליו, וכחדש בתחום אין לו הרבה מתחרים לכן הוא משווק 'כאיפור בוטיק' ומחירו יקר באופן יחסי.

© איפור: ירין שחף, צילום: תבל גלעד

מה ההבדלים?

האיפור האורגני מכיל מרכיבים טבעיים ידידותיים למשתמש. אין בו חומרי שימור, והוא מופק ממינראליים ותמציות צמחים. מוצרי האיפור מסורתיים מופקים מתוצרי לוואי של תעשיית הנפט. תוצרי לוואי אלה מספקים שומנים, סיליקון ושעווה על-מנת שהאיפור ייצמד היטב אל העור. כדי לאחד את הצבע במוצר, נעשה שימוש בפאראפין שסותם את הנקבוביות. החומר הזה ידוע כמייבש עור ואף ועלול להפריע להספקת החמצן לעור. מכאן החובה להסיר את האיפור לפני השינה.

מדוע ישנן נשים שלא מתאפרות כלל?

מרבית גורמי האלרגיה הקוסמטית הם חומרי השימור שבמוצרים. חומרים אלה מוספים כדי למנוע קלקול ע"י מיקרואורגניזמים והם גם מונעים את חמצון המוצר. סימן מובהק לאלרגיה הם פצעונים קטנטנים על פנים, שגורמים לגרד וחוסר נעימות.

איך לזהות מוצר איפור אורגני?

המודעות לצרכנות ירוקה גוברת בשנים האחרונות, והתחרות רק החלה. בינתיים כדאי לקרוא את השורות הקטנות על האריזות, ולוודא שהמוצר הופק ממינרלים טבעיים. יש לבדוק את תאריך התפוגה. במידה ואין, ניתן להריח את המוצר. אם ריחו רע וצבעו דהה, סביר להניח שפג תוקפו. יש להעדיף שימוש במוצרים אבקתיים במקום נוזליים. הם אינם נספגים בעור וניתנים להסרה מלאה. מוצרי איפור אורגניים מתהדרים באריזות קרטון מתקלות, ועטופות צלופן. חפשו את סימן המיחזור שעל האריזה.

© איפור: ירין שחף, צילום: הילה אלקיים

 

תגובות