ביקורת אוכל: מהי מסעדת ההמבורגרים הכי טובה?. צילום: מור אלמליח

ביקורת אוכל: מהי מסעדת ההמבורגרים הכי טובה?

יצאנו לבדוק רעבים במיוחד איפה אוכלים את המבורגר הכי טוב? איזה סניף הכי טוב? מה עדיף אווירה שקטה או רועשת? - ביקורת אוכל

BBB - יגאל אלון

הסניף נמצא על רחוב יגאל אלון שבתל אביב, מתחת לבניין אלקטרה ולצד בית הקפה "קפה 96". לאלו מכם שנמצאים בסביבת עזריאלי ורוצים ארוחה במקום פחות המוני ממתחם האוכל בעזריאלי, אולי יתאים יותר להגיע לכאן. האווירה שקטה ולא רועשת, המוזיקה בסניף מרגיעה ונותנת תחושה טובה שכיף לאכול לצידה.

עוד במדור הסטייל בפרוגי:

המקום מכיל תפריט עסקי (בשעות הצהריים), תפריט מנות ראשונות, עיקריות, תוספות וקינוחים, לצד שתייה חריפה ולא חריפה. הזמנו את מנות הפתיחה של הכרובית הפריכה והפטריות המוקפצות, הן הוגשו אלינו במהירות. הכרובית היא כרובית מטוגנת ברוטב של גבינות צ'דר ואמנטל, מגיעה חם מהתנור ומאוד פריכה כשאוכלים. הפטריות הן פטריות שמפניון ופורטבלו ברוטב טריאקי, מאוד מתוקות ונורא עדינות בפה.

© מור אלמליח

המשכנו למנה העיקרית, אחרי לא יותר מרבע שעה הגיעו המנות שהזמנו. "טריו" והמבורגר טלה. הטריו הגיע לצד פטריות מטוגנות עם בצל בחמאה. הקונספט של הטריו הוא שלושה המבורגרים קטנים במשקל של 80 גרם כל אחד, כשכל אחד הוא מבשר אחר. בקר, אנטריקוט וטלה. כולם היו במידת עשייה טובה, מדיום וול, לבקשתנו, יחד עם לחם וירקות טריים ורטבים רגילים, קטשופ ומיונז.

© מור אלמליח

מנת הטלה הגיעה במידת עשייה מדיום וול גם כן, הבשר היה עשוי טוב ואיכותי, לא מבושל מדי ולא נא מדי. יחד עם תוספות של גבינת אמנטל ופטריות מטוגנות מעליו, בנוסף לירקות הקיימים בהמבורגר. לצד שתי המנות הוגשה גם מנת ה"צ'יפס טבעות", עם צ'יפס וטבעות בצל יחד בסלסלה אחת.

© מור אלמליח

ציון בסולם פרוגי (1-5):

אגאדיר - נחלת בינימין 

הסניף ממוקם בדיוק בתחילת המדרחוב בנחלת בנימין, בהצטלבות הרחובות אלנבי וקינג ג'ורג' בתל אביב. לאלו שחוזרים מהים אחר הצהריים או שעושים סיבוב שופינג באזור ורוצים לאכול ארוחת צהריים או ארוחת ערב ממלאת ודשנה, זה כנראה המקום. הסניף מעוצב בסגנון שמתאים לאווירה בנחלת בנימין, והתפריט מגוון ומורכב ממנות ראשונות, עיקריות והמבורגרים, תוספות וסלטים, קינוחים ושתייה חריפה ולא חריפה.

© מור אלמליח

האווירה הייתה טובה וכך גם המוזיקה, היה עדין והתאים לשעות הצהריים במקום, המלצרים היו נחמדים והניבו שירות נחמד ולא מתאמץ מדי. הזמנו את מנות ההמבורגר, "ג'וניור" ו-"מקסי" לצד צ'יפס בכל מנה בנוסף לכוסות קולה ולימונענע סחוטה, שנסחטת במקום. הג'וניור הוא קציצה במשקל 160 גר', והמסי היא קציצה בגודל 220 גר'.

את הג'וניור הזמנו ללא תוספות מיוחדות, עם הירקות והלחם איתם הוא מגיע, ויחד עם המקסי הזמנו גם תוספת של גבינת אמנטל ורצועות בייקון מטוגנות, שלטעמי היו מטוגנות מדי ונשרפו מעט. הבשר היה בסדר, הוא היה במידת העשייה המבוקשת אך מעט חיוור ולא היה בו גיוון מיוחד כמו שציפיתי לו. הצ'יפס והירקות היו טריים, וכך גם הלחמניות.

© מור אלמליח

ציון בסולם פרוגי (1-5):

מוזס - רוטשילד

המקום נמצא על הצטלבות הדרכים של שדרות רוטשילד ואלנבי בתל אביב, באזור טוב ונחמד ליציאות או לאלו שחוזרים מהים. מקום גדול עם אווירה טובה ושקטה, המוזיקה בו גם מרגיעה. התחלנו עם מנות ראשונות של קלמרי וסלט בריאות, הן הגיעו במהרה. הקלמרי היה מטוגן ועשוי בצורה הנכונה, לא מטוגן מדי ולא מטוגן פחות, עם רוטב איולי, שום ולימונים שמתחבר אתו בצורה נכונה וטעימה, לא מעמיס מדי ולא מדלל מדי את הטעם. הסלט הוא סלט ירקות רגיל עם תיבול מתוק של ג'ינג'ר ואגוזים, וגם הוא בטעם נכון ומדויק.

© מור אלמליח

לעיקריות הזמנו את הארט בורגר המיתולוגי של מוזס ואת ההמבורגר הירושלמי מהתפריט חובק העולם. הקונספט של ההמבורגר החובק עולם הוא שבכל שבוע יש שתי מנות מתחלפות מתוך תפריט עם מספר מנות שמייצגות מקומות בעולם, למשל הפרנץ' שמייצג את צרפת מגיע עם גבינות צרפתיות למיניהן. בכל אופן, הירושלמי הוא המבורגר עם טחינה ירוקה, ביצה קשה וחציל קלוי בתוך הלחמנייה, ובעצם סוג של סביח בתוך המבורגר. במקור הוא לא היה חלק מהתפריט, אבל אחרי יום העצמאות והתלהבות שהייתה הוא נכנס לתפריט באופן קבוע. הבשר היה עשוי טוב והשתלב נהדר יחד עם התוספות על ההמבורגר וגם אם זה לא נשמע ככה – זה הולך טוב.

© מור אלמליח

הארטבורגר הוא המבורגר משלושה סוגי בשר, בקר, עגל וכבש, יחד עם קטשופ של פלפלים שמכינים במקום, שלא חריף מדי ולא מתוק מדי, הוא הגיע לצד ביצת עין ורצועות בייקון. ההמבורגר היה עשוי מדויק ולא יותר מדי, במידת עשייה של מדיום וול לבקשתנו ולא שרוף מדי או נא מדי, בדיוק באמצע. הבייקון לא היה שרוף והביצה השתלבה ביחד עם הכל בצורה נהדרת. לקינוח הזמנו קרם ברולה, שהגיע חמים מהצריבה של הברנר ובאותו הזמן קפוא מהקרם, והשתלב מצוין ונתן סגירה טובה לארוחה במקום.

© מור אלמליח

ציון בסולם פרוגי (1-5):

בורגס בר

בורגרס בר היא אמנם רשת עם בעיקר מסעדות ברחבי המרכז וירושלים (בעיקר), אבל יש לה גם סניף במרכז, מתחם האוכל בקניון עזריאלי בתל אביב. אם אתם מחפשים מקום לאכול פאסט פוד בצהריים, זה בהחלט אחד מהמקומות שצריך לחשוב  עליהם.

© מור אלמליח

הזמנו את המבורגר הבית ביחד עם רטבי הבית, צ'ימיצ'ורי, קטשופ וטחינה, במידה עשייה מדיום וול, ביחד עם הסיגרים המרוקאים של המקום. ההמבורגר היה מתובל נהדר, הרטבים השתלבו ביחד בצורה מעולה ונתנו טעם מעניין וברביקיו-אי להמבורגר. הסיגרים היו טעימים והרגישו כמו סיגרים מרוקאים רגילים, עם תיבול חריף שאטה וטחינה.

© מור אלמליח

ציון בסולם פרוגי (1-5):

 
תגובות