מנפצים את המיתוסים על הסוכרת: מה באמת מותר ואסור?. צילום: shutterstock

מנפצים את המיתוסים על הסוכרת: מה באמת מותר ואסור?

בין אם נתקלתם בתופעה בבית הספר, במשפחה, בעבודה או שאתם חולים במחלה, אתם מודעים למצב, מחלת הסוכרת עבור רבים מהציבור נחשבת כטאבו, אך לא מהסיבות הנכונות, האמת היא שרבים פשוט לא יודעים מה קורה בגוף כאשר המחלה משתלטת, אנחנו פה בשביל לנפץ את המיתוסים על הסוכרת

זה לא מדבק

אי אפשר להידבק במחלת הסוכרת ואי אפשר לקבל אותה מאדם אחר, סוכרת לא עוברת לא דרך אוויר, לא דרך רוק ולא דרך דם, אם כי יש גורמים שיכולים לגרום להתפחות הסוכרת.

עוד במדור הסטייל בפרוגי:

גיל, משקל, גנטיקה ולחץ נפשי הם הגורמים המשמעותיים ביותר להתפתחות הסוכרת. סוכרת מטיפוס 1- תוקפת גברים ונשים במידה שווה, כאשר סוכרת מטיפוס 2- נפוצה יותר בקרב אנשים מבוגרים, במיוחד בקרב אנשים הסובלים ממשקל יתר.

סוכר

לא תחלו במחלה בגלל סוכר בגופכם. כן, זה לא בריא, אבל יש לנפץ את המיתוס שסוכר גורם לסוכרת, זה אומנם נשמע הגיוני על הלשון, אבל אין זו האמת. סוכר הוא לא אחד הגורמים לסוכרת מסוג 1 לפחות, בסוג השני יש כבר בעיה אחרת, השמנת יתר, סוכרת מסוג 2 נגרמת כאשר הגוף לא מצליח לעבד את הגלוקוז בדם ואז הרקמות נפגעות, אכילת יתר מכל סוג שהיא שוחקת את הלבלב כי היא מאלצת אותו לעבוד שעות נוספות. מעולם לא הוכח מדעית שסוכר הוא אכן מניע לסוכרת מסוג 2 משום שכל גוף עובד שונה, לכלל האוכלסיה ולחולי סוכרת מותר לאכול מתוקים כאשר מדובר בכמות הנכונה.

© טמבלר

אין אוכל מיוחד 

מיתוס נוסף שאפשר לנפץ הוא שלחולי סוכרת יש אוכל מיוחד משלהם, זה לא נכון. הבלבול נוצר כיון שבחנויות נמכרים סוגי מזון ללא סוכר, סוגי מזון אלו לא תמיד מתאימים לכלל האוכלסיה החולה ונמכרים בדרך כלל במחיר גבוה ולכן, הם כן מפחיתים את כמות השומן במזון, כמויות הסוכר והמלח ומקפידים על צריכת סיבים תזונתיים ואכילת פירות וירקות.

© טמבלר

דיאטנית

זה לא משנה לכמה דיאטניות תלכו, כמה דיאטות תעשו וכמה תקפידו על תזונה נכונה, דיאטנית לא יכולה לשנות את הגנטיקה שלכם, כך שלמנוע סוכרת היא לא יכולה. אבל היא כן יכולה לעזור, להכניס אתכם לשגרה שתיתן לגופכם קצת הפסקה מכל המאכלים עתירי השומן, הסוכר והמזון המעובד שחונקים את הלבלב שלכם.

© טמבלר
תגובות