יש מה שיחמם אותך: איזה אוכל תשלב בתפריט החורפי?. צילום: giphy

יש מה שיחמם אותך: איזה אוכל תשלב בתפריט החורפי?

השבועות הקרובים היו והולכים להיות קרים, אנחנו כבר עייפים, שבוזים ורוצים רק שני דברים - לישון ולאכול. אז איזה מאכלים טעימים ולא מעיקים הכי מתאימים לשגרת היום יום החורפית שלנו?

בשיא הקור (הישראלי, הרוסים מביניכם בטח יודעים שזאת לא בדיוק ההגדרה לקור) בין השמיכות – למי באמת יש כוח לזוז? בואו נודה בזה, הדבר היחיד שאנחנו רוצים לעשות זה לאכול ולישון. אז איזה אוכל מזדמן אנחנו צריכים ליד המיטה שלנו כדי לשרוד את היום הזה שבעים ומסופקים?

עוד במדור הסטייל בפרוגי:

שוקו\תה\קפה\סחלב חם – אנחנו לא באמת צריכים להסביר למה. כדי לחמם את הגרון, לחמם את הגוף ולחמם את הלב. המשקה שירגיע אותנו ויגרום לנו להתחיל את היום ברגל ימין, כל אחד ומה שהוא אוהב. מוזמנים לזרוק למשקה שלכם גם מרשמלו, דבר שמאוד יוסיף לטעם ולמתיקות.

תותים עם קצפת – מה נאכל בחורף, אם לא תותים, הפרי של העונה? כדי לפנק את עצמנו עד הסוף, אפשר לקחת כוס, למלא בקצפת, לפזר קצת שוקולד ותותים.

© טמבלר

דייסות – בריא, מחמם וטעים, הגוף רק יודה לכם. דייסת שיבולת שועל, קורנפנור או סולת, מומלץ מאוד לימי החורף הקרים.

וופלים - אין כמו לטחון במשך שעות חטיף שאפשר אפילו לשבת עם שוקו חם. כרמית מביאה לנו את הוולפים צבעוניים במילויים בטעמי פירות שונים שילדים אוהבים. 

© יחסי ציבור

מיץ פירות טבעי – אתם רובצים כל היום במיטה ועייפים? אולי זה בגלל שאתם לא נמצאים מספיק זמן בשמש. כדי להחזיר לעצמכם את הויטמינים ולהנות ממשקה מרענן, היינו ממליצים לכם לשתות מיץ פריגת טבעי. הטעמים שונים ומשונים, והחברה אפילו יצאה במארזי רביעיות חדשים ונוחים שיוכלו לחכות לכם ממש ליד המיטה.


קוסקוס – האוכל הכי ביתי שיש, גם אין לקוסקוס שום קשר לעדה שלך. לוקח בדיוק כמה דקות להכין, טעים, משביע ומספק. אפילו לא צריך להטריח מאמא שתבשל בשבילך, אפשר לעשות את זה לבד ובקלות.

סופגניות – אנחנו לא יודעים מה איתכם, אבל חורף מזכיר לנו את חנוכה. אנחנו עדיין לא יודעים מה איתכם, אבל חנוכה מזכיר לנו את המאכל הכי משמין בשנה, שאנחנו עדיין אוכלים, כי הוא שווה את זה.

© טמבלר

סוכריות – טוב, אנחנו מודים, זה לא בדיוק הדבר הראשון שעולה לנו לראש כשאנחנו חושבים על החורף, אבל מבחינתו, סקיטלס זאת התמכרות. מה גם שמותג הסוכריות יצא בימים אלו עם אריזה חדשה ומוגדלת, אז יהיה הרבה, ואנחנו אוהבים הרבה.

מרק חם – פינוק מחמם לימים הקרים. אתם יכולים ללכת על מרק עוף או לגוון, הנה בשבילכם מתכון מהיר למרק עגבניות קלאסי עם אורז בסמנטי, מאת עז תלם.

מצרכים:

2/3 כוס אורז בסמטי טילדה
2-3 כפות שמן זית
קופסה קטנה (2 כפות) רסק עגבניות
8-9 עגבניות,
3 כוסות מים
מלח ופלפל שחור גרוס
להגשה: נענע מיובשת או טרייה, פטרוזיליה קצוצה

אופן הכנה:
שמים את האורז במחבת מעל להבה גבוהה. מבשלים ללא נוזלין תוך כדי ערבוב בערך 2-4 דקות, עד שהאורז מפיץ ריח חזק ומשנה את צבעו לזהוב בהיר, מעבירים לצלחת ושומרים בצד.
שמים את הרסק ושמן הזית בסיר בגודל בינוני, מטגנים מעל להבה גבוהה בערך דקה (עוזר 'לרענן' את הטעם של הרסק), מוסיפים את העגבניות המגוררות, האורז והמים ומתבלים במלח ופלפל. מביאים לרתיחה ואז מכסים ומבשלים על להבה נמוכה 17 דקות, או עד שהאורז מתרכך. מגישים ביחד עם נענע, פטרוזיליה טרייה קצוצה או גבינת פרמז'ן איכותית.

מהיר, טעים וקל להכנה
מהיר, טעים וקל להכנה © צילום: אסף אמברם
תגיות
תגובות