משימה אפשרית: ארוחת ערב משפחתית. shutterstock

משימה אפשרית: ארוחת ערב משפחתית

דור הווטסאפ מייעץ להורים: איך בזמן שכולם עסוקים בעיקר בסלפי הבא שהם הולכים להעלות, אפשר לארגן ארוחה משפחתית שאף אחד לא יבריז ממנה? הכניסה להורים - מותרת בהחלט

בשעות שאחרי הלימודים יש מן התרוצצות כזאת בין אימוני כדורגל להדרכות בתנועה וכמובן - בילויים עם החברים. באותו זמן אנחנו נוהגים לתעד הכל ולשתף באינסטגרם או בסנאפצ'ט. לכל הדברים האלה יש לנו הרבהזמן להקדיש, אבל לשבת 5 דקות עם ההורים? - פחות. ביקשנו מכמה בני נוער לספר איך אפשר למצוא את הדרך אל ליבם, ולהצליח לכנס את המשפחה סביב שולחן ארוחת הערב. 

© shutterstock

"ברור שכולם עסוקים, אבל אם מחליטים יחד על ארוחה פעם-פעמיים בשבוע -זה יכול להצליח. זאת הזדמנות לכל אחד מבני המשפחה לספר על היום שלו ועל השבוע שעבר עליו, לצחוק יחד ולהתגבש," אומר טל לשינסקי, 15 וחצי, מירושלים. 

רותם מרסיק, ,17 מגבעתיים, מציעה: "אפשר לעשות ארוחה בקונספט מסוים - נניח פעם תחרות בין בני המשפחה, פעם ארוחה איטלקית, פעם סושי ופעם ערב מקסיקני של טורטיות. אם מצרפים לאוכל המעניין גם תאורה שונה או סידור אחר של השולחן - זה ממש כיף".

טהר אלקובי, 15 וחצי, מירושלים מודה: "בגיל שלנו לא הכי מעניין לשבת ולאכול עם ההורים, וממילא באמצע השבוע זה לא כל כך יוצא." היא מציעה לצאת מדי פעם למסעדה או לפיקניק בפארק, ואפילו לצרף את המשפחה המורחבת.

נועה בלס, ,16 מירושלים חושבת שהתכנסות בשעה קבועה תעזור לכל בני המשפחה להתארגן מראש ולהתיישב לאכול יחד. "ככה אפשר לסיים את שיחות הטלפון עד אותה שעה ולהתנתק לכמה זמן מהחברים, זה לא נורא."

"הסוד הוא בהתגמשות" אומרת גיל שקדי, ,17 מראש-העין. "אם אדע שבגלל הארוחה המשפחתית לא אלך לחברה זה ייצור אצלי אנטגוניזם ואבוא לא - רוחה בחוסר חשק, בתחושה שכופים עליי להשתתף. אבל אם אני יודעת שהקדימו לכבודי את הארוחה או דחו אותה, אפילו לעשר בלילה, זה הרבה יותר כיף".

בשנה שעברה הובילו ynet ידיעות אחרונות ואסם, פרויקט לקידום המודעות לחשיבות ארוחת הערב המשפחתית. בעקבות הפרויקט נרשמה עליה מרשימה במודעות לחשיבות הנושא. יחד עם זאת, למרות העלייה במודעות לנושאבעקבות הפרויקט, עדיין מחצית מהישראלים מוותרים עליה. השנה גם הסלבס מצטרפים וקוראים למשפחות לשבת לארוחת ערב משפחתית לפחות פעם בשבוע. זו הסיבה שבחרנו להמשיך עם הפרויקט לשנה שניה ולקרוא למשפחות ישראליות נוספות לממש את ההזדמנות לשבת עם כל המשפחה לארוחת ערב באמצע השבוע.

לוקחת חלק בפרויקט
לוקחת חלק בפרויקט © רפי דלויה

השנה, כדי לעודד יותר משפחות לשבת לארוחת ערב משותפת באמצע השבוע, מצטרפים לפרויקט כוכבי הילדים והנוער טל מוסרי, שירן סנדל, שיר מורנו, ירדן הראל ודניאל גד. כוכבי הילדים ישתפו בארוחות המשפחתיות שלהם, יעלו לאינסטגרם עדכונים ותמונות ויקראו לאוהדים שלהם להשתתף בתחרות "ארוחת הערב המשפחתית שלי".

שיר מורנו: "אני שמחה להשתתף בפרויקט 'ארוחה משפחתית' כי כל דבר שממחיש חום של משפחה, ביתיות וביחד משמח ומחבר אותי. ארוחת הערב חשובה לי כי זה דבר שמאחד ושומר על חיבור ועל קשר עמוק וקרוב בין משפחה/ חברים/ זוגיות. אין כמו שילוב של אוכל וחבר/משפחה".

© אלבום פרטי

ירדן הראל: "אצלנו במשפחה אוהבים כל מה שקשור לאוכל: לבשל, להחליף מתכונים, לנסות טעמים חדשים, לארח, לצלם וכמובן לאכול. בעלי בשלן מעולה ואוהב להפתיע אותי בכל פעם במתכון חדש. אנחנו שמחים לקחת חלק בפרויקט ששם דגש על ארוחת ערב משפחתית, שמבחינתנו היא זמן איכות שמשלב מאכלים טעימים והרגשה כייפית של ביחד".

 
תגובות