רענון הסטורי: איך נוצרה סוכריית מנטוס?. צילום: יח"צ

רענון הסטורי: איך נוצרה סוכריית מנטוס?

רגע לפני שהייתה צבעונית ומלאת טעם ומיצבה את עצמה כסוכריה הכי מרעננת בשטח - עברה סוכריית מנטוס כמה וכמה תחנות בדרך. מוכנים למסע בזמן?

הכל התחיל אי שם ב-1932 בהולנד ע"י שני אחים בשם מיכאל ופייר ואן מלה. השניים החליטו שהגיע הזמן לרענן את העולם בטעמים חדשים וביחד הצליחו לייצר נוסחה לסוכריה בטעם מנטה.

© יח"צ

18 שנים לאחר מכן, אחרי שמלחמת העולם השנייה כבר הסתיימה, הסוכריות שלהם התחילו לקבל תפוצה רחבה יותר והגיעו לבריטניה, צרפת וגרמניה.

© יח"צ

ב-1960 קרה הדבר שהפך את מנטוס לסוכריות הכי מוכרות של היום: עטיפה חדשה. כן כן, העטיפה המוכרת של מנטוס, זאת שצריך כזה ללחוץ בשביל להוביל את הסוכריה למעלה - קיימת כבר 55 שנים!

© יח"צ

המאורע החשוב ביותר קרה ב-1964: סוכריית מנטוס הגיעה לישראל ועד היום נחשבות לאחת הסוכריות הטרנדיות והמגניבות בשוק. אגב, ישראל היא מקום שני בעולם בצריכת מנטוס!

ומתי בעצם נוצר פיצול הטעמים? ובכן, בתחילת שנות ה-70 הסוכריות קיבלו גם טעמים שונים ומסתבר שבכל מקום בעולם התאהבו בטעם אחר. למשל בארה"ב שלטו טעמי הקינמון והמנטה בעוד שבאירופה טעם הפירות היה השולט (ובצדק, לא?).

ב-שנת 2001 נוצר איחוד: החברה של האחים ואן מלה התאחדה עם החברה האיטלקית פרפטי כדי שיוכלו להמשיך לייצר את הסוכריות ולהביאן לכל מקום אפשרי. הלוגו החדש:

© יח"צ

חובבי הניסויים כבר בטח יבינו במה מדובר בתמונה הבאה (מנטוס + קולה):

בימים אלה ניתן להשיג את סוכריות מנטוס ביותר מ- 35 סוגים שונים של טעמים ואריזות, כשבכל גליל מנטוס ארוזות 14 סוכריות.

הכתבה נכתבה בשיתוף מנטוס

צפו בכתבה על החנות של מנטוס בנמל>>> 

 

 

 

 

תגובות