קיבלת מחזור? אל תעצרי מעצמך להמשיך וליהנות. צילום: shutterstock

קיבלת מחזור? אל תעצרי מעצמך להמשיך וליהנות

הרבה מאיתנו מקבלות כל חודש מחדש את ההרגשה של "אם את במחזור - תשאירי בבית", אבל זה ממש לא נכון! אספנו במיוחד בשבילך טיפים להמשיך ולבלות גם במחזור

"אמאל'ה קיבלתי! איך אוכל להמשיך לבלות?" זו התחושה שאופפת רבות בזמן הגעת המחזור החודשי, הן חשות שעליהן להתכנס בביתן כאילו הן חולות, חוששות שכל פעילות מעבר לבסיסית תהיה מאתגרת מבחינה תפעולית ופיזית. המחשבה לצאת עם חברים לטיול, לרקוד במסיבה או ללכת לים נראית פתאום פחות מזמינה ויותר מסובכת. אבל זה לא חייב להיות ככה, ישנן דרכים רבות שמאפשרות להמשיך להתנהל בעת המחזור ממש כמו בימים רגילים, בשמש, בים ובמסיבה.

עוד כתבות בנושא מחזור:

אפשר ללכת לים גם בדגל אדום

החשש העיקרי המקושר עם מחזור הוא מבילוי בים או בבריכה במהלך ביקורו החודשי. לזה יש פתרון קל ואסתטי שלא מצריך התעסקות רבה או דאגות ושאלות דוגמת "ישימו לב?", "ידעו שאני במחזור?" "איך אצליח להסתיר?" על זה נאמר, גאון מי שהמציא את הטמפון. יש קטנים יש גדולים, עטופים באריזת לחץ או בניילון צבעוני, יש עם מוליך ויש בלי. כל אחת יכולה למצוא את המיועד לה.

>>> הצטרפו עכשיו לפייסבוק של פרוגי! <<< 

בנוסף, על גבי האריזות ישנם הסברים שמפרטים את תהליך השימוש מרגע פתיחת האריזה ועד ההחלפה. קיימים גם סרטונים שמדריכים איך שמים טמפון. עם טמפון שמותאם לגופך ולעוצמת זרימת הדם לא תרגישי מבוכה, לא תצטרכי לבדוק כל מספר דקות אם רואים ותוכלי ליהנות בבגד ים עם החבר'ה. כדי שהבילוי אכן ילך כמתוכנן חשוב לבחור את הטמפון שמתאים לך ביותר בגודלו, ובצורת השימוש בו כך שיהיה לך נוח להחדירו. את גודל הטמפון הקפידי לבחור לפי עוצמת הזרימה, אין צורך לבחור בטמפון הגדול יותר מהנדרש. אם תקפידי על כל אלה לא תרגישי שהוא שם ולא תצטרכי להחליפו בתדירות גבוהה.

החוף מחכה לך בכל מצב
החוף מחכה לך בכל מצב

איך אסתדר? טיול שנתי? ואיפה אמצא שירותים? אל תדאגי!

גם יציאה לטיול שנתי או סתם קמפינג עם חברים מעוררים מחשבות, תהיות והתלבטויות. "איך אסתדר במהלך טיול ארוך ללא שירותים מסודרים?", "איך אסתיר משותפותיי לחדר?", "איך אשמור על ניקיון ואסתטיקה?" אז קודם כל את ל-א צריכה להסתיר מחברותייך! כולן מקבלות מחזור, שנית,  גם במקרה הזה את לא באמת חייבת לפספס את הטיול או את הכיף שבו בגלל שקיבלת.

לקראת טיול ממושך חשוב להיערך עם כמות מספיקה של תחבושות היגייניות וטמפונים וכן תסייע לתחושת הניקיון גם חבילה של מגבונים לחים. ניתן לארגן "ערכת מחזור" - נרתיק קטן או תיק כלי רחצה שאפשר לסגור בריצ'רץ' וכך תשמרי על סטריליות של אביזרי המחזור. במהלך הטיול את יכולה להרגיש חופשיה ורגועה לבלות וליהנות, כשהציוד בהישג ידך בתיק הגב. אם מדובר בטיול שטח, הקפידי לנצל הזדמנויות להשתמש בשירותים מסודרים כשיתאפשר אך גם אם את צריכה להחליף טמפון בשטח, עם קצת תושייה, עץ להסתתר מאחוריו ושקית שתשמש לפח את מסודרת. אם תסתכלי על המחזור כחלק טבעי מהחיים ולא תחששי ממנו תראי שאפשר לחיות איתו, ליהנות איתו ובקלות.

כל מה שאת צריכה זה תיק מאורגן ולדרך
כל מה שאת צריכה זה תיק מאורגן ולדרך © shutterstock

רציתי ללבוש את השמלה הלבנה

ערב מסיבת הסיום הגיע, קנית במיוחד לאירוע שמלה לבנה מהממת ואז, יום לפני האירוע, הוא מגיע ומקלקל לך את התכניות. אז זהו שלא, גם אם תלבשי שמלה לבנה ותרקדי כל הערב כמו שרצית וכמו שתכננת תוכלי להרגיש נוח, תוכלי ליהנות ולהיות חסרת דאגות ונטולת פדיחות. גם במקרה הזה, היערכות מוקדמת תהיה לך לעזר רב. דאגי להצטייד בטמפונים שמתאימים לך ושיהיו בקרבת מקום, למקרה של זרימה חזקה. הקפידי להניח על התחתון תחבושת היגיינית דקה. חשוב שתדעי שגם אם לא תחליפי את הטמפון במשך ארבע שעות ותקרעי את הרחבה זה יאפשר לך בילוי נקי, הקפידי להגיע לשירותים לראות שאין צורך בהחלפה, אך אם הכל נקי – את מוזמנת להשתולל.

תמשיכי לרקוד כאילו כלום
תמשיכי לרקוד לא משנה מה © טמבלר

באופן כללי חשוב לא לפחד מהמחזור אלא לחיות ולזרום איתו, אם את מקבלת בצורה סדירה, דאגי להיות מצוידת באמצעי היגיינה לקראת התאריך הקבוע שלך בחודש. אם המחזור שלך אינו מופיע בצורה סדירה פעם בחודש ומפתיע אותך, הקפידי להיות ערוכה תמיד עם תחבושות וטמפונים וכך תוכלי להרגיש בטוחה ונינוחה בכל מצב

תגובות