לא רק ביומן: כל האפליקציות שיכולות לעזור לך במחזור . צילום: shutterstock

לא רק ביומן: כל האפליקציות שיכולות לעזור לך במחזור

רב האפליקציות מציעות מגוון דומה של שימושים והיצעים, מספקות מענה לאותן בעיות זיכרון וחישוב שיש לכולנו ומתעדות עבורנו את תאריך המחזור, צופות את תאריך הגעת המחזור הבא, ומזכירות איך הרגשנו בפעם הקודמת. קיבצנו עבורכן גרסאות חינמיות של כמה מהן, כל אחת על יתרונותיה וחסרונותיה

האפליקציה: p.d - Period diary

שימושים: את מזינה את התאריך בו המחזור הסתיים והממשק מונה את הימים שנותרו עד לקבלת המחזור הבא. בתוך הלשונית "note" את יכולה להוסיף פתק עם הערות – למשל כמה ימים ארך המחזור או כמה זמן נמשכו הכאבים. תת לשונית "SYMPTOM" -  שם תוכלי לסמן אילו סימפטומים פיזיים או נפשיים ליוו או מלווים את המחזור שלך. תת לשונית "moods" – שם ניתן לסמן את מצב הרוח בו את שרויה במהלך המחזור. תוכלי גם לעשות שייר בפייסבוק למצב הרוח. בתוך האפליקציה קיים לוח שנה שניתן להוסיף בו אירועים, ובו גם יופיע מצב הרוח והסימפטומים שהזנת ליום מסוים לשונית "period log" - מספקת ממוצעים ונתונים סטטיסטיים על המחזור. מכניסים תאריך התחלה ותאריך סיום וזה מספק תחזית לשנה של תאריכי מחזור מתי יתחילו ומתי יסתיימו. לשונית "פורומים" – מפנה אותך לפורומים באנגלית בנושא מחזור וכולל שאלות נפוצות ותשובות כמובן.

יתרונות: לשונית הפורומים שלא קיימת ברוב האפליקציות המתחרות, סקירה נוחה של תחזית תאריכי המחזור הבאים, גישה נוחה וידידותית למשתמש.

חסרונות: ממליצים לרכוש גרסה מתקדמת בכסף (6.90 שקלים) או לשלוח מסרון עם המלצה לחברות כדי שיפתחו עוד סימפטומים ומצבי רוח לבחירה, כמות ומגוון הסימפטומים ומצבי הרוח לציון נמוכים מאוד. כדי שהיומן יסתנכרן עם יומן הגוגל וכדי לקבל התרעות צריך לרכוש את הגרסה המתקדמת.

© צילום מסך מהאפליקציה

האפליקציה: Period tracker

שימושים: מונה את מספר ימי המחזור, בכל יום יצוין היום בו את נמצאת לאורך המחזור. מרגע שהסתיים המחזור יתחיל השעון למנות את הימים שנותרו עד למחזור הבא. לשונית "note: תת לשונית פתקים" – ניתן לכתוב תזכורות לעצמך ואף לסמן את התאריך בו החל המחזור. "תת לשונית סימפטומים" – מגוון רחב ביותר של סימפטומים לסימון כולל אפשרות לדרג את דרגת הקושי. לדוגמא פצעונים ברמה מ 1-3. "תת לשונית מצבי רוח" – גם פה מבחר יחסית רחב של אפשרויות לסימון מצב הרוח ובחינם. "תת לשונית others" – ניתן להכניס נתוני משקל וחום גוף בעת המחזור ואף לציין אילו תרופות או גלולות את נוטלת. בקלנדר האפליקציה מסמנת גם איזו זרימה צפויה לך בכל אחד מימי המחזור וכמובן שניתן להוסיף אירועים לפי תאריכים. לשונית "Log"מספקת נתונים סטטיסטיים: האפליקציה מספקת בחינם רק גרף שמציג כמה ימים נמשך כל מחזור שלך.

יתרונות: מגוון רחב של סימפטומים ומצבי רוח לבחירה, גישה נוחה וידידותית למשתמשת, אפשרות להכניס נתוני משקל וחום גוף בעת המחזור.

חסרונות:  אין גישה לפורומים. "קמצנות" בגרסה החינמית - רק ברכישת האפליקציה בגרסת ה-Deluxe יתקבלו סיכומים סטטיסטיים של כל הנתונים שהכנסת הנוגעים למצבי הרוח, המשקל וחום הגוף, בנוסף הנתונים שכן מוצגים בגרסה החינמית אינם נוחים לקריאה.

© צילום מסך מהאפליקציה

האפליקציה: m.cycles

שימושים: נפתחת בקלנדר בו את מסמנת יום התחלה ויום הסיום למחזור. בכל אחד מהימים ניתן ללחוץ על התאריך ולסמן כיצד את מרגישה היום ומה צפוי לך במשך היום לפי מגוון אפשרויות בילוי ותעסוקה שהאפליקציה מציעה כמו "ארוחה עם חברים" או "עבודה קשה". הנתונים כמובן נשמרים. ניתן לסמן בכל יום את עוצמת הזרימה שחווית ובעצמך. ניתן לסמן באילו ימים עליך ליטול גלולה. לשונית "סימפטומים" – מבחר מגוון ונגיש של סימפטומים ואפשרות לדירוג עוצמתם. לשונית "יומן" – היומן שומר עבורך סיכום נוח של התחושות שסימנת בכל אחד מהימים כולל חום גוף, וסימפטומים שונים שציינת שחשת ואף מציין מתי עליך ליטול גלולה בהתאם לימים שסימנת. "Charts" – סיכום סטטיסטי של ההרגשות, החום, המשקל, משך ממוצע של המחזור שלך ואפילו של פעילויות שביצעת בימי החודש.

יתרונות: האפליקציה מספקת בחינם סיכומים סטטיסטיים מועילים ואף מציגה אותם בגרפים פשוטים להבנה ונוחים לקריאה. מסכמת עבורך באופן יעיל את הנתונים שהזנת. יתרון משמעותי באופן הצגת הנתונים ומגוון הסימפטומים והתחושות, מציעה את האפשרות של "פעילויות שביצעתי". היומן מציג בצורה נוחה סיכום יומי, דבר המסייע לזכור בקלות מה עבר עליך ומה קרה לך בכל יום.

חסרונות: האפליקציה טיפה פחות נוחה להבנת המשתמש בכניסה ראשונית, אין הצגה של תאריך צפוי למחזור הבא וספירה של הימים שנותרו, אין גישה לפורומים.

© צילום מסך מהאפליקציה
תגובות