FSW: איך נראים חיים של סטייליסט ישראלי בשבוע האופנה?. צילום: אינסטגרם

FSW: איך נראים חיים של סטייליסט ישראלי בשבוע האופנה?

אלעד זר מוכר לכם בעיקר מהמדיה החברתית, אליה מעלה זר הסטייליסט המון רגעים מעבודתו לצד הסלבס. כתבנו און מקחל ישב איתו לראיון צמוד אי שם בניו יורק היפה, אחרי שבוע אופנה עמוס במיוחד. איזו תצוגה הכי הרשימה, אילו אושיות פגש ואיך הפך לסטייליסט ישראלי מוכר ומצליח?

אז אחרי שפספסתי את שבוע האופנה של ניו יורק בעצמי, החלטתי להרים טלפון לחבר קרוב - אלעד זר, או בשם אחר - "הסטייליסט של ישראל". אני יודע שהוא היה כאן במהלך שבוע האופנה, כמעט בכל תצוגה אפשרית ופגש את האנשים הכי חמים של עולם האופנה.

עוד במדור הסטייל בפרוגי: 

השעה היא שש בערב, מזג אוויר קריר, אני מחכה שהוא יגיע למקום האהוב עליי בעיר, הקופי שופ ב"יוניון סקוור". אני קצת מתבייש בצורה בה אני לבוש כי עוד שנייה הוא יופיע באאוטפיט מפחיד ואני ארגיש מיותר בעולם. והנה הוא הגיע, נוטף סטייל כמו שחשבתי.

תכירו, אלעד זר
תכירו, אלעד זר © אינסטגרם elad_zer

אלעד זר ביסס את מעמדו בשנים האחרונות כאחד הסטייליסטים המצליחים והמוכשרים בישראל, כאשר הוא מלביש את רוב הכוכבים שאתם מעריצים (כדוגמת חלק מחברי "גאליס" ולהקת הסופרגרופ) ועושה סטיילינג למגזינים שאתם תמיד קוראים (למשל "מעריב לנוער", "פנאי פלוס" ומוסף "7 ימים" של ידיעות). אלעד היה אחד הנציגים הישראלים הבולטים בשבוע האופנה והוא האיש הכי נכון לשמוע ממנו מה פספסתי כאן.

בשדה התעופה, רגע לפני ניו יורק
בשדה התעופה, רגע לפני ניו יורק © אינסטגרם elad_zer

אז בוא נתחיל מההתחלה, ספר לי בעצם למה החלטת לנסוע השנה לשבוע האופנה בניו יורק. "האמת שהכל התחיל די במקרה. חגגתי יום הולדת בסוף אוגוסט וחבר שגר בניו יורק הציע לי לבוא להתארח אצלו, ובטיימיניג מושלם זה נפל על התאריכים של שבוע האופנה. ידעתי שזו הזדמנות אדירה לחוות חוויה מדהימה של אולי פעם בחיים".

"אתה לא יכול לומר לא כשניו יורק קוראת לך" © אינסטגרם elad_zer

 באילו מתצוגות שבוע האופנה היית? "הייתי במספר תצוגות אופנה כאן. בינהן של: לקוסט, דיזל בלאק גולד, טומי הילפיגר, ג׳י-סטאר, סטיב מאדן, אלון ליבנה ועוד".

מבין כל התצוגות, איזו מהן הכי הרשימה אותך? "טומי הילפיגר. אני לא בטוח שהקולקציה הייתה כזו מרשימה כמו המאורע עצמו - התפאורה המושקעת שנתנה הרגשה של פסטיבל מוזיקה בסיקסטיז עם שימוש במעל 160,000 פרחים שפוזרו על המסלול. אין ספק שזו הייתה חוויה קסומה".

יחד עם טייסטו בתצוגה של לקוסט
יחד עם טייסטו בתצוגה של לקוסט © אינסטגרם elad_zer

ומי הכי הרשים אותך מבין כל המעצבים שפגשת?

"הייתי בתצוגה קטנה של המותג Projecto Mental שמאחוריו 2 מעצבים מאנגולה שמעצבים חליפות לגברים, ו-וואו זה היה עוצר נשימה, הצבעוניות, החדשנות. ממש משב רוח מרענן ומעניק השראה".

מבלה בנעימים
מבלה בנעימים © אינסטגרם elad_zer

רגע, עצור. מי בכלל המעצב האהוב עלייך במיוחד?

"הלב שלי שייך למעצב אחד, ג׳רמי סקוט. הבן אדם גאון ברמה אחרת, ברמה שאנחנו בני האדם לא יכולים לתפוס בכלל. יש לו מותג שנושא את שמו, ליין מצליח מאוד עם אדידס והוא כמובן המעצב הראשי של מותג העל מוסקינו. מודה שגימגמתי קלות כשיצא לי לפטפט איתו כשניפגשנו, אבל הוא היה מקסים וחברותי, בלי ספק אחד מרגעי השיא שלי בשבוע האופנה הזה".

בתצוגה של טומי הילפינגר
בתצוגה של טומי הילפינגר © אינסטגרם elad_zer

בוא ניכנס קצת ל'גוסיפ' של עולם האופנה. כי אני אוהב. מה אתה חושב על אלון ליבנה, הצלחתו והעיצובים שלו?

"קודם כל, אני חסיד של המשפט 'עם הצלחה אי אפשר להתווכח'. אלון מצליח מאוד כאן, מלביש את הכוכבות הכי גדולות בעולם כמו ביונסה וליידי גאגא, העיצובים שלו נמכרים בחנויות יוקרה בעיר צמוד למעצבים גדולים. לגבי העיצובים שלו, אני מאוד מעריך אמנים ומעצבים שכשרואים דגם יודעים ישר שזה שלהם, זה מראה על אחידות וטביעת יד של המעצב".

מה אתה חושב על האופנה הישראלית בהשוואה לאופנה הניו-יורקרית?

"קצת קשה להשוות את מה שחוויתי כאן למה שהולך אצלנו בבית, בישראל. וזה גם לא פייר. זכיתי להיות כאן בטופ האופנה, מותגים שמכניסים מיליארדים של דולרים בכל שנה. יש מעצבים מוכשרים גם אצלנו בארץ, חוץ מאלון ליבנה, ואי אפשר לבטל את הכישרון שלהם גם אם הם לא מצליחים בבמה הבינלאומית. בהזדמנות זו אני רוצה לציין אחד ולהודות לו - המעצב מעוז דהאן למותג ״נובוריש דוג״ שדאג לרוב ההופעות שלבשתי בשבוע האופנה כאן. גם בזכותו זכיתי למחמאות רבות על הלבוש".

אל תדאגו, הוא לא שכח גם להינות
אל תדאגו, הוא לא שכח גם להינות © אינסטגרם elad_zer

לאחר שבוע האופנה, מה לדעתך הולך להיות הכי חם בעונה הקרובה?

"שבוע האופנה הזה הציג את מה שצפוי לקרות באביב-קיץ הבא (2015). ראינו הרבה חולצות לבנות גם לנשים וגם לגברים בשלל גזרות, צבעוניות מעניינת של סגול וירוק, אבל באופן כללי אין דברים יוצאי דופן מהקיץ הקודם".

יש סיכוי לראות אנשים בישראל לבושים באופנה הזאת?

"האמת שמבחינת הקהל שהגיע לתצוגות כאן ציפיתי ליותר. חשבתי שיהיו כאן יציאות לבוש שיפילו לי את הלסת לרצפה, וזה לא קרה. אני חושב שדווקא בנושא הזה הפאשניסטים/יות הישראליים לא נופלים ברמה מאלו שכאן. לגבי הדגמים שהיו על המסלול, יש לנו שכבה מאוד מצומצמת באוכלוסיה שיכולה להרשות לעצמה כלכלית לרכוש פריטים ברמת המחירים הזאת".

רץ מתצוגה לתצוגה
רץ מתצוגה לתצוגה © אינסטגרם elad_zer

אם תצטרך לבחור רגע אחד משבוע האופנה הזה שתיקח איתך הלאה. מהו?

"אם כמה שזה נדוש.. הפגישה עם אנה וינטור, העורכת המיתולוגית של ווג. האישה אייקון מהלך. ראיתי אותה בתצוגה של טומי הילפיגר. היא ישבה לבד בשורה, אף אחד לא העז להתקרב אליה, היא הדמות שעל פיה ביססו את הדמות של מריל סטריפ בסרט ״השטן לובשת פראדה״. כשהלכתי לקראתה, ראיתי אנשים עוצרים את נשימתם, הייתה דממה כזאת. שאלתי אותה ״מה שלומך מיס וינטור?״ ולאחר מכן "אפשר להצטלם איתך?". היא הייתה המומה, לקחו לה כמה שניות להגיד כן, תוך שהיא שיחררה חצי חיוך".

"אחרי שהצטלמתי איתה, ראיתי כמה אנשים שרצים לכיוונה, פתחתי להם את הדלת, אבל כבר נעמדה לידה סדרנית שלא נתנה להם להתקרב. כמה ימים אחרי אנשים ניגשו אליי ושאלו אם זה אני שניגשתי לאנה וינטור ומאיפה היה לי את האומץ והחוצפה, שהיא כמו אלוהים פה. אמרתי להם שאנחנו ישראלים, ולנו יש רק אלוהים אחד, והוא ממש לא עורך של מגזין אופנה".

"האישה אייקון מהלך". עם אנה ויטור © אינסטגרם elad_zer

אני רוצה לחזור להתחלה רגע, מאיפה שהכל התחיל. איך בעצם התחלת להיות סטייליסט?

"בתחילת לימודי התואר הראשון בתקשורת ומדעי המדינה, חבר הציע לי לעבוד בתור מלביש בתצוגת אופנה. לא ממש הבנתי מה זה אומר בדיוק, אבל הבנתי שזו עבודה קלה ומשתלמת כלכלית, אז זרמתי. ממש נהנתי באותו יום והתחברתי עם הצוות. מפה לשם עבדתי איתם במשך כל 3 השנים של התואר, התקדמתי ממלביש לאחראי על המלבישים ואפילו התחלתי לעשות קצת תצוגות יחד עם חברי הטוב, מעוז דהאן".

"עם סיום התואר התחלתי סטאז׳ במשרד היח״צ של זאביק דרור המתמחה ביחסי ציבור למותגי אופנה כגון: רנואר, אירוקה, TNT, forever21 ועוד. במהלך שהותי במשרד הכרתי את דורית בן ארי ואלון צרפתי, מבכירי העורכים במעריב, שבעצם פתחו לי את הדלת לעולם הסטיילינג. עזבתי את המשרד ותוך זמן קצר היה לי מדור קבוע במגזין ״סגנון-מן״ ועשיתי הפקות ושערים למגזינים ״רייטינג״, ״מעריב לנוער״, ״ביג-טיים״ ולשאר המגזינים בבית מעריב".

מלביש אותם באופן קבוע. עם דניאל מורשת ותובל שפיר
מלביש אותם באופן קבוע. עם דניאל מורשת ותובל שפיר © אינסטגרם elad_zer

"משם הדרך הייתה סלולה. הכרתי סלבס שהתחלתי להלביש באופן קבוע, התחלתי לעשות קמפיינים וקטלוגים של מותגים והתפתחתי למגזינים נוספים. בתקופה האחרונה הייתי אחראי על שערים והפקות אופנה במגזינים רבים, ביניהם: פנאי פלוס, 7 לילות, טיים אאוט ועוד. הייתי הסטייליסט של פרוייקט המוזיקה ״מיוזיקפה - סופרגרופ״, עשיתי קטלוגים למותגים כגון: ״באגיר״, ״לה קוק ספורטיף״ ומשקפי ״פרינס״ וכמו כן אני מלביש מעל ל-20 סלבס באופן די קבוע, ביניהם: שרי גבעתי, שלומי שבן, אליאנה תידהר, שירן סנדל, תובל שפיר, דניאל מורשת, ידידיה ויטל, אלין לוי, דון לני גבאי ורבים אחרים".

עם חלק מחברי הסופרגרופ
עם חלק מחברי הסופרגרופ © אינסטגרם elad_zer
סטיילינג לידידה ויטל
סטיילינג לידידה ויטל © אינסטגרם elad_zer

מי הסלב שהכי התרגשת לעבוד איתו ומי הסלב שאתה חולם להלביש בעתיד?

"מתחילת הקריירה שלי תמיד שאלו אותי את השאלות האלו. תמיד עניתי שהחלום שלי הוא להלביש את הדיווה הכי גדולה שיש לנו בארץ, ריטה. לפני מספר חודשים החלום הזה התגשם כשהלבשתי אותה לשער של ״7 לילות״, וזה היה קסום ומרגש כמו שדימיינתי".

מאז החלומות קצת גדלו והפנטזיה הרטובה היא להלביש אייקוניות אופנה שאוהבות להתפרע בלבוש שלהם כמו: ריהאנה, מייליסיירוס, קייטי פרי או גאגא. מותר לחלום, לא?"

הגשמת חלום. עובד עם ריטה
הגשמת חלום. עובד עם ריטה © אינסטגרם elad_zer
 
גם עם נינה הוא עבד
גם עם נינה הוא עבד © אינסטגרם elad_zer
תגובות